Ervaringen clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mercurius, 25 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    Hoi! Ik heb een vraagje aan degene die ook clomid gebruiken voor iui behandeling. Ik lees bijna overal dat de startdosering 50 mg is. Ik moet direct starten met 100 mg. Ik heb van mijzelf wel een cyclus, maar mijn arts wil clomid gebruiken om te proberen 2 follikels te krijgen om zo de kans op slagen te verhogen. Hoe ging dit bij jullie? Ook gelijk een hoge dosering of niet? Hebben jullie ook bijwerkingen gekregen van de clomid?

2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik heb voor het eerst clomid gebruikt, volgensmij echt nergens last van gehad. Begonnen met de 50 mg maar het lijkt bij mij waarschijnlijk niks te doen, dus volgende ronde krijg ik ook 100 mg. Ik gebruik het voor pcos. Voor IUI gaat het misschien wat anders en begin je misschien daarom meteen met een hogere dosis maar dat weet ik niet. Ik had in ieder geval nergens last van, hopelijk jij ook niet en krijg je het gewenste resultaat!

3. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hoi, ik heb bij iui 1 clomid gebruikt. Onbegrepen subfertiliteit, mijn eigen cyclus volstrekt normaal. Kreeg 100mg per dag om 2 eitjes te laten groeien en dat is goed gelukt, waardoor inseminatie op dag 12 of 13 (weet ik niet meer).
    Ik had er wel veel bijwerkingen van en ben daarom bij iui 2 overgegaan op gonal-f. Er zijn ook vrouwen die helemaal geen bijwerkingen hebben, dus er zit niets anders op dan uitproberen hoe het bij jou is! Succes!

P.s. starten met 50mg is vaak bij pcos

4. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    Hoi. Ahhh oke vandaar. Ik gebruik clomid inderdaad dan voor iui en niet pcos. Ik hoop dat 2 eitjes gaat lukken, dan heb je toch iets meer kans. Het is sowieso even afwachten wat de clomid gaat doen. En ook hoe het zaad van mijn partner is voor de inseminatie, want die kwaliteit schommelt nogal eens. Ik duim echt dat er nu het geluk hebben dat het snel lukt om zwanger te worden. We wachten namelijk al best lang. Ik verwacht nu mijn menstruatie, hopelijk komt het snel dat kunnen we starten.

Gliss vindt dit leuk.
  5. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    .

6. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    Ik hoop echt dat ik ook geen bijwerkingen krijg. Lichte bijwerkingen maken mij niet echt uit, als ik maar wel normaal kan functioneren zonder al te veel klachten. Ik ben al best blij dat ik tabletjes heb i.p.v. elke dat jezelf spuiten. Ik ben namelijk bang voor naalden :oops:

Orchid24 vindt dit leuk.
  7. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Daar kijk ik ook tegenop ja, als clomid niet blijkt te helpen.. maar hopelijk niet nodig bij allebei!

8. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    Ik moet wel voor de eisprong ovitrelle spuiten, maar ik weet nog niet of ik dat durf bij mezelf. Ik weet zelfs hoe je injecties geeft, ik durf het alleen niet bij mijzelf hahaha

9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    haha je went er wel aan denk ik, anders partner?

10. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    Ja het komt denk ik wel goed, ik vind het alleen wel echt een drempel die je over moet. Je kan het ook door het zieke huis laten prikken. Het moet alleen vaak om 22:00 dus dan moet je laat op de avond daar heen. Ook niet optimaal voor wat je eigenlijk zelf kan. Mijn partner durf mij ook niet te prikken. Wat een watjes zijn wij hè :roflmao::roflmao:

11. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    hahaha nee ik zou het dan toch zelf proberen.. is het een prikpen want sommige zijn prikpennen begreep ik (scheelt alweer iets..)

12. Mercurius

Mercurius Actief lid

23 jun 2020
    211
    88
    28
    Vrouw
    Ja het is gelukkig wel een prikpen

Orchid24 vindt dit leuk.
  13. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Ik kreeg bijwerkingen bij 150 mg, voelde naar. Ben gestart met 50mg. Heb wel pcos, maar het is ook gewoon om follikels te krijgen die gaan springen. Vind het best apart dat je als je dus wel goede follikels hebt dan chlomid krijgt, zo een fijn spul is het ook niet.
    Vorige cyclus kreeg ik spontaan weer en toen hebben ze geen extra chlomid gegeven en alleen een ovitrelle moeten spuiten.

14. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Heb jaren geleden clomid gehad 2014 geloof ik, 50mg kreeg er opvliegers van

Heb clomid gehad, gonal F en menopur.
    Om het ei te laten springen pregnyl en ovitrelle gehad.
    Verder decapeptyl om de cyclus te onderdrukken en utrogestan om het bmslijm dik te houden.

Clomid had ik het meest last van qua bijwerkingen.

Deel Deze Pagina