ervaringen chronische middenoorontsteking en ooroperatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door luca2504, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi dames,

ik ben op zoek naar ervaringen met chronische middenoorontsteking (bij jezelf of omgeving).

Zelf loop ik al 4 jaar met klachten. Ik blijk fiks gehoorverlies te hebben aan beide oren vanwege de infecties (inclusief behoorlijke schade aan trommelvlies) en heb 2 jaar geleden trommelvliesbuisjes geplaatst gekregen in de hoop dat het zou helpen. Inmiddels 2 jaar verder zijn ze er nog altijd niet uit gevallen, en loop ik nog steeds rond met de infectie. Ook moet ik water mijden als de pest ivm infectiegevaar, en doe dus alles met oordopjes.

Ivm verhuizing naar het buitenland ben ik al een tijd niet meer naar de KNO arts geweest. Daar ga ik na mijn bevalling zsm een afspraak maken, maar om me vast een beetje voor te bereiden op de mogelijkheden ben ik benieuwd of er hier ervaringen zijn met evt ooroperaties wanneer de buisjes hun werk niet hebben gedaan.
    Heeft het geholpen? Wat zijn voor/nadelen? Evt vervolgoperaties? Eigenlijk alles wat je me erover kunt vertellen, ik zou er erg mee geholpen zijn :)

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hebben ze ook al AB ervoor gegeven e.d. in principe kan de troep uit je oren met buisjes dus dat is al goed, niet bij iedereen groeien ze eruit, dat hoeft ook niet perse is mij verteld door de KNO arts. Onze zoon mag wel gewoon in water eigenlijk ook al heeft ie buisjes en eerst altijd ontstoken en vol met vocht. Ze kunnen ook eens goed spoelen (om de zoveel tijd) kijken wat voor effect dat heeft, zo hebben ze ook speciale druppels die je bv een paar weken moet gebruiken, misschien zijn je buisjes wel helemaal niet goed meer open (je zegt dat je al een tijdje niet meer naar de KNO bent geweest) er zijn nog genoeg opties zonder meteen aan een operatie te denken..

Ik neem aan dat je je orden niet met wattenstokjes schoonmaakt en alleen de schelp (buiten) reinigt , maar dat denk ik wel als je een bekende bent van de KNO :)

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zou trouwens gewoon IN je zwangerschap alvast laten kijken dan kan je je alvast wat laten voorlichten en misschien al bepaalde druppels e.d. gebruiken consequent..??

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik had dit vanaf mijn geboorte tot mijn 16 jaar mijn laatste oorontsteking duurde maar liefst 6 maand aan een stuk ik ben op mijn 16 geopereerd wat ze hebben gedaan geen idee ik had door al die oorontsekingen perforaties in mijn tromelvlies en dat hebben ze verholpen door een stukje spier achter mijn ooraan men trommelvlies te maken (geen idee of ik het goed uitleg ) na de operatie was het een hel ze hebben heel de achterkant van mijn oor moeten opensnijden het was zeeer pijnlijk maar nu 4 jaar later geen enkele oorontsteking mee gehad sinds dien

5. Isademi, AB de hele mikmak heb ik allemaal al gehad en dat heeft me niet geholpen. Oordruppels mag ik nu niet meer ivm de beschadiging, ze zijn te agrresief voor mijn oren (in het verleden heb ik AB gehad van de huisarts die de beschadiging alleen heeft verergerd). alleen oogdruppels mag ik nog gebruiken en dat lost evt infecties niet op. Met schoonmaken inderdaad alleen de oorschelp.
    Ik ga de buisjes sowieso eerst na laten kijken, ze zullen ook niet zomaar overgaan op een operatie denk ik maar ik heb wel een beetje het idee dat er voor mij niet zoveel andere opties meer zijn, ik loop er nu al zo lang mee..

Het naarste vind ik dat ik niets met water kan. Douchen met oordoppen maar ondanks dat ze op maat zijn lekt er toch altijd wat door, onder water is echt ten strengste verboden. Ik kan daardoor heel veel niet meer, en met een operatie schijnen ze het trommelvlies wel dicht te kunnen maken waardoor je oren in ieder geval 'veilig' zijn. Alleen kan het dus zijn dat het gehoor hierdoor niet verbetert..

6. Kun je ook gewoon zwemmen, onder water ed.? En heb je veel gehoorbeschadiging?

7. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    is het niet toevallig Cholesteatoom? Cholesteatoom - Wikipedia

Daar kamp ik namelijk mijn hele leven al mee en ben er helaas het gehoor aan één kant door verloren...

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind het erg genoeg klinken om eigenlijk gisteren als bij de KNO arts te zitten weer ermee toch? ik zou gewoon zsm daar naartoe gaan dan..

9. Volgens mij is/was dit het niet, ik had nl wel gaatjes in mijn trommelvlies en last van een loopoor destijds. Volgens de KNO toen was het op te lossen met buisjes, maar dat is overduidelijk niet zo. Weet niet of je dit met buisjes en al ook kan krijgen, maar het zou goed kunnen dat het inmiddels wel is uitgelopen op dit (hoop het niet).

Heb je aan beide oren last ervan of aan 1 kant? Getsie wat naar je hele gehoor aan een kant verliezen..

10. Ja ik ga zsm een afspraak maken. Ik wilde eerst wachten tot na de zw. vanwege eventuele ingrepen met verdovingen enzo, maarja voor een controle is niet veel nodig.

11. wilma82

wilma82 Lid

9 mrt 2010
    61
    0
    0
    verzorgende thuiszorg
    provincie groningen
    hoi

Ook ik heb mijn hele leven al chronische middenoor ontsteking, het is begonnen toen ik een maand of 3 was, in mijn rechteroor heb ik vroeger een buisje gehad die er meteen weer uit ging en het gat werd alleen maar groter door alle ontstekingen. het is bij mij alleen mijn rechteroor.
    toen ik zes jaar was had ik geen trommelvlies meer, en toen ik 13 jaar was kon ik geopereerd worden. en heb ik een nieuw trommelvlies gekregen.
    ik ben toen 5 jaar vrij van oorontsteking geweest!
    Op mijn 18e begon alles weer, en van de huisarts de ene kuur naar de andere, en uiteindelijk weer naar de KNO.
    die plaatste meteen een buisje, het was hard nodig. Nu ben ik 29 en heb ik nog een buisje, deze zit er inmiddels al 5 jaar!! in. en hij zit prima, af en toe heb ik wel weer een ontsteking en loopoor, maar ik gebruik otosporin oordruppels, en das ook het enige wat nog beetje helpt, gezien ik van jongs af aan vele antibiotica zooi heb gehad.

ik heb op mijn 18e ook een allergietest gedaan bij de kno, het blijkt dus dat ik voor veel dingen allergies ben en vaak verkouden. daar heb ik nu ook 1 pilletje per dag voor, ben veel minder verkouden en ook minder oorontsteking.

en idd bij problemen niet te lang wachten, gewoon naar de KNO. er is vaak meer mogelijk dan je denkt als je in verwachting bent.
    niks doen kan ook schade geven in de oor!

sterkte en succes

gr wilma

12. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

vroeger kon ik niet onderwater zwemmen enzo dan had ik gelijk weer pijn en een oorontsteking nu kan ik wel zwemmen maar duiken enzo zal ik noooit kunnen ben wel blij dat ik er nu bijna geen last meer van heb

Deel Deze Pagina