Ervaringen Cerazette

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lauren02, 9 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi,
    Ik ben nu 2 weken geleden bevallen en twijfel een beetje over welke AC ik zal gaan gebruiken. Heb gedacht aan de mirena, maar vind dat toch wel een beetje spannend qua inbrengen, en als we nog voor een derde gaan, vind ik het jammer omdat ik m dan misschien maar een jaar zal gebruiken. Dan vind ik het een vrij dure optie.
    Een combinatiepil is me na de vorige bevalling erg slecht 'bevallen'. erg last van stemmingswisselingen, het kleinste dingetje kon me teveel worden.
    Ik wil dus nu de cerazette gaan proberen, hoewel ik geen bv geef(wordt toch de bv pil genoemd?).
    Ik ben erg benieuwd hoe deze pil jullie bevalt, zeker de dames die geen BV geven; heb je dan erg last van doorbraakbloedingen, hoe zit het met de stemmingswisselingen etc?

2. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Ik vond het vreselijk! Bloedde bijna alleen maar. Bij de eerste na de bevalling gebruikt, daarna nooit meer!!

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier weinig stemmingswisselingen gehad, wel heel veel doorbraakbloedingen uiteindelijk helaas.

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier geen last van stemmingswisselingen, had het eerst jaar in combi met BV geen bloedingen. Daarna eens in de 3 1/2 tot 5 weken. Eigenlijk max twee dagen een soort spotting. Heel weinig bloedverlies. Dat beviel me dus wel. Echter met cerazette zwanger geworden. Moet zeggen dit dit bij de goedkopere variant was, volgens de gyn kan dat het verschil hebben gemaakt.

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.476
    5.837
    113
    Hier ook voor mijn zwangerschap Cerazette gebruikt in verband met Endometriose en andere anticonceptie dat niet werkte. Ik vond het echt 10 keer niks. De constante tijd last gehad van hevige migraine en mijn huid werd erg onrustig. De lijst aan bijwerkingen maakte mij ook niet echt gerust dus ik begon er ook enigszins sceptisch aan.

6. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.800
    774
    113
    Hier prima ervaringen met Cerazette. Jarenlang gebruikt ivm trombose in de voorgeschiedenis. Geen last van doorbraakbloedingen, sterker nog, bij mij bleven de bloedingen helemaal uit, ideaal :). Ook geen stemmingswisselingen oid. Overigens tweemaal na het stoppen vrij snel zwanger geworden (ronde 6 en ronde 2) dus ook geen drama's qua ontpillen gehad (gezien je mogelijke wens voor een derde).

Wel na mijn bevalling de eerste paar maanden wat meer bloedingen gehad, maar dit was na 3 maanden over, en toen bleven ze weer uit zoals voorheen.

Ik heb wel altijd de originele gebruikt overigens.

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier kort gebruikt na de bevalling. Maar wat een drama! Het bloeden stopte niet meer :( Ik ben ruim 2 weken lang ongesteld geweest, waarvan de laatste dagen nog net zo hevig waren als de eerste dagen. Ben er toen gelijk mee gestopt en overgegaan op de combinatie pil.

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.303
    113
    noord holland
    ik heb hem een jaar of 8 geslikt. in het begin wel wat onregelmatig gebloed. Maar dat werd na verloop van tijd minder en toen jaren er vanaf geweest. Pas het laatste jaar kreeg ik veel en vaak tussentijds bloedverlies. De huisarts vertelde dat dat zo kon zijn omdat het bms nooit opgebouwd en afgestoten wordt en daarom na verloop van tijd erg dun wordt.
    ik ging toen toch stoppen om zwanger te worden. nu na de zwangerschap ga ik een mirena laten plaatsen.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Precies dit. Ben toen snel weer over gegaan op de combinatiepil.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Na 10 wkn constant ongesteld was ik er behoorlijk klaar ;)... beviel me voor geen meter.
    Ook gebruikt zonder BV.
    Niet echt iets gemerkt overigens van andere bijwerkingen, in tegenstelling tot mirena.

Kreeg later bij gebruik mirena zelfde problemen met vaak bloedverlies en ook bij combinatiepil in verleden doorbraakbloedingen gehad, ik denk dat mijn lijf 'snel' bloedt zeg maar ;)...

Nu dus maar een koperspiraal ;).

11. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb hem geloof ik 4 jaar lang doorgeslikt. Volgens de HA kon dit geen kwaad maar ik twijfel er nog steeds over. Geen tussentijdse bloedingen gehad.

12. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd. Ben er wel mee begonnen, nu een week bezig. Hoop zo dat t een succes wordt, vind mirena plaatsen toch beetje spannend kinderachtig he..

13. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nou. Een ellende die cerazette. voor mij nooit weer! ik bloed aan een stuk door. Nu wil ik dus stoppen, maar kan dat 'zomaar'? Of moet je persé een strip afmaken? Ik snap dat we 't vanaf nu veilig moeten doen, maar kan ik als ik nu stop toch nog zwanger raken door de seks van afgelopen week?

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik zou idd voordat je stopt al een week condooms gebruiken, wanneer je stopt maakt niets uit. en dan evt voor een andere pil kijken.
    pillen doornemen is trouwens niet schadelijk. stopweken bij gewone pillen zijn er alleen om onverwachte bloedingen te voorkomen, maar 3 a 4 maanden is bij de meesten geen probleem. langer kan ook, je merkt het vanzelf

15. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Cerazette vond ik maar niks, enkel de hele tijd bloedingen gehad...
    Toen overgeschakeld naar het witte produkt van Cerazette in Duitsland: Feanolla.
    Veeeeeeeeeeeel goedkoper en als ik eens een bloeding heb, dan heel licht en maar om de 5 à 7 maand.

16. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Volgens m'n huisarts kan ik wel acuut stoppen. Heb dit dan ook maar gedaan, hopelijk gaat t goed!

17. Citygirl

Citygirl Actief lid

7 jul 2015
    112
    17
    18
    Fulltime kantoorbaan
    Ik slik deze pil echt al minstens 4 jaar, ik ben nog nooit zwanger geweest. Ik heb veel drama gehad met andere pillen/nuvaring/prikpil etc. Deze is echt AMAZING, nooit meer ongesteld, geen stemmingswisselingen, geen doorbraakbloedingen, rustigere huid (heb normaal echt veel puistjes). Heb wel het idee dat ik een wat vettere huid heb en grotere borsten sinds deze pil. Ik ben 1x gestopt geweest met de pil en werd toen na 2,5 maand weer ongesteld met een daaropvolgende cyclus van 29 dagen. Voor mij nooit meer een andere.

PS ik gebruik de 'huismerk' variant.

18. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Op zich wel ok, ik slikte 'm vanwege borstvoeding. Maar ben na een jaar gestopt, want mijn libido was echt nul komma nul. En als we het deden, was ik enorm droog. sorry voor de details, maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Iedereen reageert anders op anticonceptie, probeer het gewoon, je kan altijd stoppen, dat is het voordeel van een pil. Daarom heb ik 'm ook gebruikt omdat we in de toekomst voor een 2e wouden gaan.

19. Meisje012

Meisje012 Actief lid

28 okt 2016
    214
    1
    18

Hier van hetzelfde! Andere pillen had ik veel problemen mee, vooral mijn stemming en neerslachtigheid. Ik heb een jaar borstvoeding gegeven en hem daarna ook nog een tijdje gebruikt, heerlijk!!
    Ik werd wel iedere maand 'ongesteld' maar keurig op tijd en altijd maar 3 dagen. Geen doorbraakbloedingen of iets dergelijks zoals ik hier veel lees.

Maar inderdaad zoals al eerder geschreven, probeer het! Je kan ten alle tijde stoppen. Iedere vrouw reageert anders op anticonceptie

Deel Deze Pagina