Ervaringen bibabad

Discussie in 'De lounge' gestart door Janneke00, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Wie heeft er een bibabad? Wat zijn jullie ervaringen ermee?

2. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben de ultra light versie, deze kun je niet inklappen. Tis wel een beetje een sta in de weg bij ons in de douche, hebben maar een kleine badkamer, hij staat altijd op de zijkant tegen de muur. Maar voor in de douche is hij geweldig! een keer in de maand haal ik hem wel even uit elkaar en was de hoes in de wasmachine, dat is wel even een klusje maar goed te doen. Zoontje heeft er veel plezier in en heeft ook lekker de ruimte om te spelen.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Mee eens!

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wij hebben de inklapbare gekocht. Echt een super aankoop. Wou dat ik hem veel eerder had gekocht. Als hij ingeklapt is neemt hij nauwelijks ruimte in en de kinderen hebben lekker de ruimte om te spelen in bad. Hij is verstelbaar, dus in de zomer kan hij op de grootste stand in de tuin en nu op bijna de kleinste in de badkamer. Hij is makkelijk schoon te maken, maar het is wel even een werkje om hem helemaal los te maken. Maar als de kinderen in bad zijn geweest, dan klap in de zak altijd even binnenstebuiten zodat het water eraf kan lopen. Op die manier is hij altijd zomaar droog en hoeft hij ook niet vaak gewassen te worden. Ik vond het aanschaf bedrag behoorlijk hoog, maar hij is het helemaal waard.

5. jazz1979

jazz1979 Lid

23 nov 2011
    83
    0
    0
    Ook wij zijn er erg blij mee. Hebben 'm inmiddels 1,5 jaar ofzo en onze dochter zit er graag in. Eens per maand even wassen en verder staat ie opgeklapt tegen de muur. Onze badkamer is echt min (1,5 bij 2 ofzo, of nog niet eens). Op deze manier kan ze toch lekker in bad.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ga er ook 1 kopen!

Wij hebben geen bad en echt een inimini bad kamer ( lees douche en wastafel klaar ) Mijn zoontje is echt dol op een bad en nu laten we vaak de douchebak vol lopen maar straks met 2 kleintjes is het misschien wel makkelijk dan kunnen ze er samen in!

7. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Hier staat hij al 2jaar in de badkamer en echt een super ding... Inklappen en weer foetsie... De dames hier vinden het ook heerlijk

8. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben nu een bad en in ins nieuwe huis niet, dus ik ben ook van plan een Bibabad te kopen. Mijn zoontje vindt het echt heerlijk om in bad te gaan, dus dit lijkt me een mooie oplossing.

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wilden ook zo'n ding kopen maar het schoonmaken stond me tegen plus dat die dingen slijtgevoelig zijn. Wij hebben en plastic opbergbox van de Ikea voor een paar euro. Net zoveel fun en geen hoes schoon hoeven maken.

10. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Is het echt heel slijtgevoelig? Vind het nogal duur, als het snel stuk gaat...

11. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    #11 Faye80, 17 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2013
    Wij gebruiken hem nu al een jaar (2 tot 3 keer per week) maar hij ziet er nog net zo uit als toen hij nieuw was. Zo'n bak van de Ikea is natuurlijk ook een (goedkope) oplossing. Van het bibabad vind ik het wel handig dat er gewoon een stop in zit. Zo'n bak van de Ikea lijkt me zwaar/onhandig om weer leeg te maken. Maar misschien valt dat best mee in de praktijk.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee valt heel erg mee hoor! Hier al bijna 4 jaar in gebruik (2x p/w zo ongeveer) en nog helemaal in perfecte staat. Net niet helemaal perfect wit van kleur meer, maar geen andere slijtage hoor.. Zeer goede aankoop geweest hier. Hangt hier bij niet in gebruik zijn aan de muur in onze mini badkamer met wastafel en douche (2m x 1m).

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik ben er op zich heel blij mee, maar hij is inderdaad wel een beetje slijtgevoelig. Wij hebben hem een jaar, ze gaan er 1 keer per week in (nu al een tijdje niet, vergeet hem steeds te wassen en ze zijn zelf erg dol op douchen nu). Er is 1 lus een beetje los aan het gaan.
    Ik vind het wassen niet zo'n gedoe, maar wel het leeg laten lopen elke keer, dat gaat echt langzaam en het laatste beetje moet je eruit kiepen.
    De kinderen vinden het geweldig, ruimte zat om te spelen met 2 en 3,5 jaar (hij staat op 80x80).
    Wij hebben hem trouwens gekregen, ik weet niet of ik hem anders zelf had gekocht, vind ze wel enorm duur.

14. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Hoe onderhoud je een bibabad? Mijn zoontje zal er ongeveer 2 keer per week ingaan. Ik begrijp dat ik hem dan moet laten leeglopen en hem te drogen moet hangen. Misschien daarna nog droog maken met een handdoek? En hoevaak was je dan de hoes?

15. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik was de hoes 1x in de 6 weken ofzo, maar ze gaan er bij mij maar 1x per week in. Na het leeglopen klap ik hem op met de stof naar buiten geklapt, zo blijft er geen water in staan. Daar hoef je hem niet voor los te maken.

16. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Leeg laten lopen en even nadrogen met een handdoek. Daarna laat ik hem altijd nog even aan de lucht drogen en meestal als ik zelf naar bed ga zet ik hem rechtop tegen de muur (maar wij hebben de niet inklapbare versie) de hoes wassen doe ik meestal in keer in de maand. Maar sla ook weleens een maandje over hoor..

Deel Deze Pagina