Ervaringen bevallen in Kennemer Gasthuis Zuid?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Username, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

2. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    ik ben er 2 keer bevallen. en het is me super bevallen.. ;) lieve mensen, fijne kamers, alles kon, luisteren naar mijn wensen, vriend kon lekker blijven slapen (beviel midden in de nacht) goed met de kleine en ze deden niks wat ik niet wou, heb eerst een hele tijd de kleine op me gehad direct na de bevalling.. alles vonden ze ok.. daarna ook goed begeleid, met borstvoeding, persoonlijke verzorging ect. al met al een goede ervaring.. zou er zo weer willen bevallen (wil alleen geen kindjes meer ;)
    x taatje

3. Username

4. Username

En nog maar een keer up :)

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik moet weet in het ziekenhuis bevallen en het zal weer het kg zijn.

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wat mij ten eerste opvalt is dat er blijkbaar toch nog een boel mensen in de buurt wonen...Zouden we elkaar eens gezien hebben???:p

Ik kan kiezen tussen RKZ (beverwijk) en KG Zuid. De eerste bevalling is in het rode kruis geweest en is niet bevallen. Voor andere dingen die ik of anderen hebben gehad, altijd in het kg en vind ze daar veelal vriendelijk etc.
    Mar ik twijfel nog omdat rkz voor ons dichterbij is, maar ja, dat moet geen reden zijn natuurlijk.

7. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Ik ben de eerste ook in het RKZ bevallen nou dat vond ik waardeloos slechte begeleiding slechte zorg erna. Moest maar alleen gaan douchen want geen tijd enz enz.

Als ik nu medisch word dan toch het KG zuid maar ik hoop gewoon thuis

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    KG zuid

2009 beviel ik (3 weken te vroeg) van onze eerste dochter. Af gezien van het feit dat ze niet wilden geloven dat de bevalling al echt begonnen was (ik was nog te goed aanspreekbaar) is de bevalling prima gelopen.
    Moest vanwege hoge bloeddruk nog 3 dagen blijven en mijn man kon gewoon op mijjn kamer blijven slapen al die tijd!

2012 beviel ik van onze 2e dochter. Heb ze aangegeven dat als ik zeg dat ik aan het bevallen ben ze dit dus serieus moeten nemen. En dat hebben ze ook heel goed gedaan.
    Ik ben ingeleid vanwege groeiachterstand bij de kleine.
    Enige 'rare' vond ik dat ik om 12.30 beviel en om 16:30 thuis was..... Na inleiding hadden ze mij en mijn kind eigenlijk 24 uur moeten observeren....

Verder prima ziekenhuis hoor. Mooie verloskamers en vriendelijke mensen allemaal!

9. Username

Draak86: dat vraag ik me ook wel eens af. Toch wel veel mensen uit Haarlem en omgeving hier.

KG klinkt goed! Wat zijn jullie ervaringen met de gynaecologen? Zijn die snel aanwezig? Worden ze op tijd opgeroepen door t personeel?

10. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Hah dat vraag ik mij ook af ;) zit er misschien iemand tussen uit mijn plaats of zit er zelfs iemand tussen die ik ken.. Je weet het niet haha !

11. Username

Ben toch ook wel benieuwd of ik nog forumsters tegen kom bij de zwangerschapscursus straks in januari :)

12. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Bij mijn zijn er geen gynaecologen aan te pas gekomen. Enkel 2 verloskundigen, mijn eigen en die van het ziekenhuis. Wel was er direct na de bevalling een arts-assistente aanwezig voor het hechten, vanwege een subtotaal-ruptuur. zij deed enkel het binnenste gedeelte. Het buitenste gedeelte deed de verloskundige van het ziekenhuis. Ik heb geen ervaring met de gyn dus maar ik heb wel vernomen dat het druk kan zijn in het kg. of er dan snel een gyn terplaatse is dat weet ik niet maar een vriendin van mij moest wegens drukte uitwijken naar Beverwijk dus misschien kom je er dan ook wel niet terecht.

13. Username

Als t te druk is zal ik naar het AMC moeten gaan. RKZ is absoluut geen optie vanwege m'n medische situatie. En daarbij wil ik daar ook gewoon echt niet naar toe. Geen geweldige ervaringen van vriendinnen gehoord.
    In mijn situatie is t wel belangrijk om te weten of er snel een gynaecoloog aanwezig kan zijn...

14. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    #34 MMM74, 28 dec 2012
    Laatst bewerkt: 28 dec 2012
    Ik woon sinds kort ook in de buurt maar je hebt hier toch ook het Spaarne Ziekenhuis (Heemstede / Hoofddorp). Vriendin is daar bevallen en is erg enthousiast (altijd een gyn aanwezig en ook klinisch verloskundige die in dienst zijn van het ziekenhuis, kraamhotel voor poliklinisch bevallen.). Toen ik er op kraamvisite was vond ik het er erg mooi en een goede sfeer. Als nummer drie komt dan wil ik daar wel bevallen.

Want hoe zit dat hier kan je gewoon kiezen waar je wil bevallen? Waar ik vandaar kwam was gewoon een ziekenhuis dus de keuze was snel gemaakt.

15. Username

Helaas, ik moest eigenlijk in het AMC bevallen. Na lang overleg is KG ook mogelijk. Maar het is een van deze twee...

16. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Volgens mij kun je uit RKZ en EG kiezen van Velserbroek tot Haarlem centrum. Daarna is het EG of Spaarne Hoofddorp. Ook voor Heemstede, Zandvoort en alles wat er tussen ligt.

Genoeg meiden uit Haarlem of omgeving hier. Leuk.

17. Elmo1982

Elmo1982 Lid

13 jun 2011
    45
    0
    0
    Haarlem
    Ik ben een keer bevallen in het spaarne ziekenhuis in hoofddorp maar ben daar niet zo over te spreken. ( nare ervaring). Ze hebben mij met 3 uur persweeen laten zitten en toen tot de conclusie gekomen dat het toch niet ging lukken en toen met spoed een knip en vaciumpomp gezet en als dat niet ging dan zou het alsnog een spoedkeizernee worden. En het kindje had het al die tijd heel moeilijk.
    Volgende dag kwamen zij om hun excuses aan te bieden.

2 weken geleden ben ik bevallen in het K.G en ben daar heel erg over te spreken. De kamer was heel sfeer vol en ik ben snel geholpen met een spoedkeizersnee. Ze hebben me geen uren door laten gaan. En de verzorging daarna was super.

18. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik ben tot 2 keer toe naar het KG gegaan omdat het spaarne vol zat en dus geen bevallingen erbij kon hebben. ben met het spaarne helemaal niet te spreken.
    Heb er bij de 1ste ook met nierbekkenontsteking gelegen en was uitgedroogd, maar manlief is op een gegeven moment pakken drinken gaan halen omdat ik amper wat kreeg daar.
    Snap ook wel dat het geen hotel is maar op zijn minst een kan water oid was wel het minste.
    Met het KG alleen maar goede dingen ervaringen gehad. hele lieve mensen daar, en vreselijk gelachen met de VK die me bij mijn dochter hielp. Ik zou echt voor KG gaan.

19. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ps, kraamsuite in KG is fantastisch zelfs een klein keukentje met een senseo apparaat dat mocht het wat langer duren je man zelf af en toe een bakkie koffie kan zetten.
    was bij ons ideaal met mijn zoon omdat die bevalling 24 uur heeft geduurd waarvan ik een aantal uren onder zeil gebracht was.
    manlief zat zo vol adrenaline dat ie maar flink wat koffie heeft gezet.
    bank die er staat kan je uitklappen tot bed allemaal geen probleem ze hebben zelfs liever dat manlief na de bevalling ook even een tukkie doet.

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ga dit topic ook even in de gaten houden. Ik wil er graag bevallen. Ik heb veel goede berichten over het EG gehoord. Ik moet er woensdag heen voor de gyn. i.v.m. iets verhoogde bloeddruk.

Deel Deze Pagina