Hey, ik zit nu op dag 11 van champix en heb best veel last van bijwerkingen. Veel hoofd en buikpijn. Ben niet te genieten en begin weer in een dip te raken nu. Ook heb ik vaan last van onrustige benen heel irritant. Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben? Ik heb gister de vervolgverpakkingen thuis gekregen (2 dozen) maar ik neig er meer naar om te stoppen. Is het even doorbijten, en gaat het snel weg? Ervaringen?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar vanuit mijn werk wel. Ik begeleid mensen met stoppen met roken. Champix geeft wel vaak bijwerkingen. Sommige mensen nemen ze voor lief als dat stoppen maar lukt. anderen stoppen er wel mee. Ben je al gestopt met roken inmiddels? Heb je pleisters overwogen of gebruikt?
Nee ik ben nog niet gestopt met roken, en pleisters kan ik niet tegen daar krijg ik enorme huiduitslag van. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik nu ga doen want stoppen wil ik graag, maar deze bijwerkingen mogen er van mij wel af blijven
Ik ben 8 jaar geleden met behulp van Champix gestopt. Zelf heb ik geen last van bijwerkingen gehad, maar een oud-collega van mij had ook bijwerkingen en heeft toen andere pillen gekregen.
Geen ervaring met champix, maar vrij abrupt gestopt ivm zwangerschap. Ben uiteindelijk door acupunctuur gestopt (en daarna heel misselijk dus sowieso geen zin in). Ben nu een week of 4/5 gestopt en heb ook last van onrustige benen (en armen) en ik vind het nog niet makkelijker. Dus ook zonder die medicijnen heb je deze bijwerkingen....
Mij man is ook gestop met champix, zei tegen me broer moet je proberen die Weert er heel erg depressief van is na 4 dagen direct gestop. Ik zou stoppen en kijken hoe het zonder gaat. Anders idd een anders merk. Veel succes wel volhouden Ben trots op je
Ik ben ook ineens sneller depressief, van het ene moment kan ik zo omslaan naar een enorme kwade bui. En idd die restless leg's zo irritant. Wel goed om te lezen dat je die zonder ook hebt. Daar hoef ik het dan dus niet om te laten. Ik lees heel veel dubbele verhalen dus vind het moeilijk om nu een keuze te maken, doorgaan.. of niet.. Ik meen dat ze zei dat tussen dag 8 en 15 de meeste mensen stoppen.. toch nog maar heel even volhouden?
Maar waarom niet gewoon zo stoppen zonder troep? Als je écht wil stoppen??? Hier na 15 jaar roken (en daarvan zeker 12 jaar een pakje per dag!!) Van de ene op de andere dag gestopt.... leuk is anders natuurlijk, maar als je jezelf alleen maar zielig vind om alle afkickverschijnselen gaat het niet lukken nee... je moet tegen jezelf zeggen hoe goed het is, en inzien dat die afkickverschijnselen veel minder erg zijn dan de belasting voor jou en je omgeving van het roken!
Even proberen door te zetten. Als je nu op dag 11 zit moet je binnen 3 dagen stoppen met roken. De bijwerkingen zijn vervelend, maar zeg nou zelf alles is toch beter dan roken?
Ik ben 12 jaar geleden met Zyban gestopt. Volgens mij is dit een soortgelijk middel. Ik had ook bijwerkingen, tussendoor zelfs nog voor naar de huisarts gegaan. (ik had deze medicatie via de huisarts) Gelukkig adviseerde ze me NIET te stoppen en nog even door te bijten, ik moest het totaal 9 weken slikken. Nou ik ben blij dat ik het gedaan heb want ik ben nu 12,5 jaar (jubileum!) gestopt en ga nooit meer roken! Succes!
Champix allebei gestopt ermee (ook 2 vrienden van ons) nu inmiddels bijna 2 jaar gestopt. poging 1 maanden ervoor ging niet goed ik spuugde echt alles uit na inname van champix (ook hoofdpijn) toen erover gehad met de dokter en bij poging 2 alles gehalveerd in dosis en dat ging helemaal goed van alles wat op de verpakking staat de helft! Nergens last van gehad en gestopt in totaal net geen 4 weken Champix geslikt en nu bijna 2 jaar verder! Misschien ook een tip om de dosis te verlagen of te halveren?
Ik heb champix gebruikt enkele jaren geleden, die sigaretten werden vies joh! Brrrrr Dus best gemakkelijk gestopt maar durfde niet de aanbevolen hoeveelheid te nemen omdat je er depressief van kan worden. Had geen bijwerkingen maar vond het een eng product. Ook maar 2 maanden genomen, had het beter langer mketen gebruiken want een halfjaar later rookte ik toch weer. Bij depresieve gevoelens en rare gedragsveranderingen moet je ermee stoppen. Champix werkt niet tegen sigaretten. Champix zet zich vast in je verslavingsgedeelte van je hersenen maar ook bij het gedeelte van je serotonine enz,... en daar schakelt het een gedeelte uit. Dus je reageert minder of anders op dingen dan je zou reageren zonder champix. In peutertaal uitgelegd haha
Halveren kan je best proberen hoor! Stop vast met roken op de 'gewoonte momenten' en vraag jezelf nu is hardop af wat ook alweer precies de voordelen van het roken zijn. Wanneer je denkt dat het je helpt te ontspannen kan je jezelf het volgende afvragen: jouw kind moet een spannende test doen en is hier heel zenuwachtig voor. Zou je dan adviseren en sigaretje te nemen? Nee toch? Helpt nl niet Gooi je laatste pakje ritueel weg en hou vol! Succes hoor!
Oh ja, halveren si ook nog een optie! Ken iemand die inderdaad de dosis halveerde en daarmee lukte het ook prima Ik zou misschien zelf inderdaad nog even doorzetten ja... En iemand zei: als je wilt stoppen dan lukt het ook wel zonder! Nou bij mij niet dus, ik werd onwijs chagrijnig en kreeg moordneigingen en maakte met iedereen ruzie. En ik was heel blij dat dit middel mij erbij kon helpen en geholpen heeft natuurlijk moet je het daarbij in je hoofd nog steeds wel echt willen, maar dankzij dit middel heb ik nergens last van gehad. Tis nu net of ik betaald krijg om Champix te prijzen, maar dat is niet zo hoor hehe
Mijn vriend is inmiddels 2 jaar gestopt , ook dezelfde pillen gebruikt en werd in het begin misselijk.. Wel gewoon doorgezet al was de behoefte om te roken soms groot , werd er dan juist misselijk van en vond het vies haha.. Maar nu nog steeds gestopt.. Tja goede reden, de MMM in...