Ola! Ik wil minimaal 5 kilo tot maximaal 10 kilo af vallen. Ik denk erover na om wellicht 1 of 2 maaltijden te vervangen voor een shake. Wie kan mij op weg helpen wat betreft aanschaf? Dus merk, smaak en hoeveel. Groetjes Friesin
Ik kon er niet tegen. Knallende hoofdpijn (ik verving alleen de lunch), werd er duizelig van en mijn lijf schreeuwde om vast voedsel. Ik had shakes van ehhhh ehhh 'zwangerschapsbrein' iets met fit? Gevonden, van body&fit
Nee, voelde mij zo slecht dat ik gestopt was en gewoon ouderwets meer op mijn eten ging letten. Moet zeggen, ging ook maar om 3 kilo. Had überhaupt geen overgewicht, wou gewoon voor mijzelf dat eraf.
Ah zo, ik begrijp waarom je gestopt bent. Je moet je er wel goed bij blijven voelen. Ik zit nu een al een paar weken thuis (hernia) en ik verwacht dat daar ook nog niet veel verandering in komt. In 3 weken tijd ben ik nu 2 kilo kwijt. Mét beweging, dus sporten, was dit wellicht meer geweest. Het gaat mij dus eigenlijk iets te langzaam. Ik wil dus, in de tijd dat ik minder beweeg, het afvallen iets strenger aan gaan pakken.
Het was niks voor mij. Aan het einde van de dag stond ik te shaken. Ook bij mij schreeuwde het lichaam om vast voedsel. En daarna ga je weer normaal eten dus je komt geheid weer aan.
Ik kon ook zeer beperkt tot niet bewegen ( alleen onder begeleiding van de fysio hele matige beweging eens per week dus zet ook geen zoden aan de dijk). Maar goed liever traag en goed dan mij vreselijk beroerd voelen door die shakes hihi.
Ook een niet al te positieve ervaring. Hoe ben jij dan wel gaan afvallen? In principe wil ik de shakes gebruiken in de tijd dat ik thuis zit en weinig beweging heb. Zodra ik weer lekker kan sporten en werken dan bouw ik af. Mijn lichaam vraagt nu ook niet om veel eten.
Ik had dit ook. Ook daar de shakes van. Voor mij nooit meer. Dan is letten op je eten echt beter te doen.
Ik let al op mijn eten, maar doordat ik niet sport gaat het niet zo vlot als wat ik gewend ben. Wellicht hebben shakes dan een wat snellere werking! Maar ook bij jou geen positieve ervaring, hihi.
ik ben daar toen 10 kilo mee afgevallen (herbalife) maar dat zat er ook weer aan toen ik stopte. En ik bouwde echt super langzaam op maar toch is zo'n crash dieet niet zo goed voor je lijf.
Lang geleden. Geen goede ervaring. Week 1 -1,5kg Week 2 -0,3 kg Week 3 + 1 kg In alledrie de weken zelfde shakes+vervangers. De weken waren hell. Eten/shakes waren vies. Ik had dag en nacht honger. En uiteindelijk gestopt en 5 kilo zwaarder geworden. Is natuurlijk niet hetzelfde als 1 maaltijd vervangen. Maar ik raad aan om aan je normale voeding te werken. Ben zelf net gestart met koolhydraten beperken. (Voor voortgang zie topic nieuw afvalclubje onder algemeen). Welkom met iedere methode als je mee wil kletsen
Het ligt eraan welke Shake je neemt. Je hebt eiwit shakes van 100 cal per shake. En je hebt vezel en eiwit rijke shakes van 220 cal per stuk. Die verzadigen beter, maar al met al kan je beter je voedingspatroon aanpassen. Je kan ook goed brood door (magere) kwark of yoghurt met bessen en noten vervangen. In de avond meer groenten en minder pasta en aardappels. De tussendoortjes kunnen komkommer, fruit of allerlei andere soorten groenten zijn. De zoete zooi laten staan en koolhydraten minderen werkt al super. O ja. En geen alcohol
Hier ook ooit wat kilo’s kwijt willen spelen met shakes. Ik heb wel 5 dagen alles vervangen door shakes, repen en pannekoeken/ omeletten ed die in het startpakket zaten (kineslim). Nadien nog langere tijd 2 maaltijden erdoor vervangen maar ik heb hierdoor wel op het randje van een eetstoornis gestaan... Ik verloor zo gemakkelijk kilo’s en voelde me zo slecht als ik eens zondigde. Na te stoppen ook redelijk wat kilo’s terug aangekomen, uiteindelijk was fanatiek sporten voor mij de oplossing (maar dat komt er sinds de kindjes ook niet meer van ) Ik vond de eerste dagen trouwens wel erg lastig. Mijn lichaam moest zich echt aanpassen en ik vond de smaken ook echt niet lekker.. Maar dat wende na een aantal dagen dan weer wel...
Hier ooit bijna 10 kg afgevallen met shakes maar voelde me behoorlijk slecht. Vervolgens bijna 15 kg aangekomen toen ik ermee stopte ( en dat terwijl ik echt wel oplette ) Nu ben ik 21 kg afgevallen met Weight watchers en al een half jaar stabiel met mijn gewicht
Ik heb meerdere shakes geprobeerd. 1x toen ik nog tiener was en toen Modifast en later met Cambridge. Ik vond het wel prima te doen qua niet kunnen eten, verving met Cambridge alle maaltijden en ben toen echt flink afgevallen (40 kg in 6 maanden tijd). Maar wat idd ook mijn voorgangers zeiden, het zit er als je gaat eten ook echt zo weer bij. Ken veel mensen in mijn omgeving die geshaked hebben, maar echt iedereen is weer aangekomen. Daarnaast heeft die 40 kg in zo'n korte tijd ook wel echt mijn lichaam vergalt (veel haarverlies, cyclus totaal ontregeld), dus nee ik zou het niet snel weer doen.
Ik heb ooit wel sport-shakes gebruikt. Ik at verder heel gezond (weinig hoor, Max 1500kcal per dag) en gebruikte 3x per week een Shake ongeveer een uur voor ik ging sporten om extra eiwit binnen te krijgen. Ik ben in ongeveer een half jaar toen 5kg kwijtgeraakt en heb voor mijn doen heel veel spiermassa opgebouwd. Dus daarvoor vond ik het wel helpen. Daarvoor een dieet gedaan met alleen maaltijdrepen en shakes en bah wat was ik dat zat. Al na een week! En wat de anderen ook zeggen, toen ik na 1 mnd gestopt was zaten die kilo’s er gewoon weer aan.