Hoi dames, Ik ben van plan om de medela calma speen aan te schaffen omdat ik borstvoeding geef. Maar ben eerst wel benieuwd naar de ervaringen hier van . Alvast bedankt
Ik vond t een verschrikkelijk ding. Stak achter in zijn keeltje, vond het totaal niet op een borst lijken. Ook een heel groot gat aan de bovenkant. Ik kreeg m bij mijn kolfapparaat, maar heb alles verkocht. Voor mij difrax.
Ik kreeg m ook bij de kolf, wat een onding. Veel te groot gat, melk liep zo langs d'r mond. Ik vind de advent met speen 1 erg fijn. Zo moet ze erg hard zuigen boor ze er iets uit krijgt net als aan de borst. Diffrax wordt inmiddels ook geaccepteerd speen 1 ook
Hier geen problemen gehad met de calma speen. Mijn dochter kon er goed mee drinken. Ik heb hem naast de borstvoeding gebruikt tot ze ongeveer 4 maanden was.
M'n dochtertje dronk goed uit dit speentje. Heb em naast de borstvoeding gebruikt tot ongeveer 4 maanden.
hier was het een drama, hij had zo'n sterke zuig reflex dat hij zich alleen maar verslikte door die speen. hier gewoon de difrax fles met difrax en kruidvat spenen. Dat ging het beste.
Ik zou eerst de gratis flesjes uit de babydozen proberen. Dat gaat hier nl ook prima. Voor mijn dochter hadden we de calm wel, maar achteraf hadden we net zo goed iets goedkopers kunnen kopen.
Hier bij beide Avent als eerste geprobeerd, die had ik gratis gekregen. Beide accepteerden die prima dus geen andere gekocht.
Ik heb een zo goed als nieuwe Medela kolf gekocht via Marktplaats en hier zat ook de calma speen bij. Tot nu toe bevalt het prima. De speen bootst het drinken aan de borst na. Dus je kindje moet eerst goed zuigen aan de speen voordat de melk eruit komt. Het grote gat aan de bovenkant is geen probleem omdat in de speen zelf een klein gaatje zit waar de baby de melk doorheen moet zuigen. Onze dochter had het na een paar minuten door en drinkt sindsdien prima uit deze speen. En ze drinkt ook nog steeds goed uit de borst.
Kijk eens naar een breastflow, dat was de enige die hier naast de borst (uiteindelijk) niet geweiegerd werd.
Wat een kloteding is het.. de melk liep constant uit zijn mondje. Ik heb het bij de normale spenen van Medela gehouden, die bevallen veel beter.
Hier ook de medela calma gebruikt voor afgekolfde melk, tot mijn zoontje 6 maanden was. Toen overgegaan op kunstvoeding en difrax fles. Dat was wel ff wennen. Ik vond het ook erg fijn dat de speen gewoon op de medela flesjes ging. Wat mij betreft echt een aanrader in combi met een medela kolf/borstvoeding