ervaring loopfiets kind 1.5 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Frisbie, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn zoontje is de hele dag druk met op zn tractor en wheelybug zitten.

Nu lijkt een loopfiets me erg leuk voor hem.

Is dit al leuk met 1.5 jaar (uiteraard eentje met 2 wielen achter)?
    En zo ja, wat is een geschikte loopfiets? Hij moet wel goed makkelijk kunnen rijden. Zo'n volledige plastic uitvoering lijkt me niet echt lekker rijden?

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Om te kijken of ie een loopfiets wel leuk vond, met z'n loopauto en loopkar deed ie helemaal niks, had ik met 1.5 jaar zo'n plastic loopfietsje gekocht en hij ging er gelijk mee vandoor...een succes dus en voor z'n tweede verjaardag kreeg ie een Puky.

3. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Misschien toch maar meteen een puky kopen dan. Zag ze met 4 wielen. Thanks voor je reactie.

4. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik zou een puky kopen en dan met 4 wieltjes, de grote variant.
    Onze dochter van 1,5 vind het heel leuk!

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou juist eentje met 2 wielen kopen. De Puky Wutsch was mijn dochter snel op uitgekeken. Met 19 mnd kon ze met de Puky Starter (LR M) overweg, de kleinste Puky met 2 wielen (10 inch banden). Met 18 mnd waren haar benen nog net te kort, met 83 cm kon ze goed bij de grond.
    Of als dat nog te moeilijk blijkt voor een paar maandjes ter overbrugging toch zo'n plastic Lena fietsje voor een tientje erbij kopen.

6. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kon ze met 19 maanden al goed haar evenwicht bewaren? Ik gok dat ons zoontje dit ook al redelijk snel door heeft. Hij is continu bezig met alles op wielen. Hij is nu 17 maanden, maar de 80 cm zeker voorbij. Ik ga eens kijken bij de pucky starter.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben die puky ook gekocht voor onze dochter. Ze was 2 jaar toen, maar ze reed er zo op weg. Wel hebben wij idd specifiek die van puky gedaan, omdat dat echt de kleinste is. Ze heeft nogal korte beentjes en was toen net 82 cm ofzo. Dat paste net!

8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ja, evenwicht ging al heel snel goed, sturen ook (maar dat had ze ook al wel op de Puky Wutsch geleerd). Ik heb de eerste dagen binnenshuis geoefend, en dan liep ik achter haar eroverheen gebogen en hield ik het stuur vast. Zodra ze merkte dat ik het stuur losliet vond ze in eerste instantie nog beetje eng. En echt heel hard gaat ze ook nog niet (even hard als ik loop), maar ze kan goed zelf ermee overweg en vindt het hartstikke leuk. Alleen opstappen moet ik de fiets nog even voor haar vasthouden, en dan loopfietst ze zo mee naar de supermarkt. Afstappen lukt wel zelf.

9. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Hier een pucky wutch voor dl haar eerste verjaardag, maar met 1,5 was ze al te groot met 87 cm. Let daar dus goed op.

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puky, echt de beste. Helaas alleen via internet te bestellen.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Puky verkopen ze oa bij Toys XL gewoon in de winkel?

Hier ook eerst een Puky Wutsch en daarna de kleinste variant met twee wielen (past nu met 94 cm nog steeds prima).

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier een Pukylino waar ontzettend veel gebruik van wordt gemaakt. Ik heb een klein meisje van 82 cm en ze past niet op een loopfiets met 2 wielen.

13. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Wij hebben voor onze dochter een 2in 1 loopfiets van chillafish. Eerst op 3 wielen en eens ze dat door hebben maak je er een 2 wieler van. Dl is er gek op en sjeest op haar 3wieler door het huis en tuin.

Deel Deze Pagina