goedenavond dames, Ik ben opzoek naar ervaringen van dames die thuis opleidingen hebben gedaan, bijv bij LOI. Ik ben thuis blijf mama van 2 lieve jonge kindjes, en ik wil graag weten of dit goed is te doen met de kinderen en over de LOI opleiding zelf.. hoe is dit bij jullie bevallen? De studiestof? De begeleiding die je online krijgt ? Was/is het goed te combineren met gezin? Ik werk niet dus ik heb als de kinderen slapen of als papa er is alle tijd om te studeren. Stage plek heb ik al bij mijn tandarts kunnen regelen vandaag, waar ik heeeeel blij mee ben Liefs Belle
Ik volg een mbo 4 opleiding sociaal matschappelijke dienstverlening bij de NHA. Ik denk dat het wel vergelijkbaar is als je het hebt over de studiebelasting. Ik ben nu bezig met mijn tweede jaar en ook al begonnen met mijn stage. Dat is best pittig. Ik loop zo'n 15 uur stage en daarnaast moet ik nog een flink deel van de theorie doen. In combinatie met mijn alleenstaande moederschap is dat soms wel doorbijten. In het eerstejaar kon ik me vooral op de theorie richten. De discipline heb ik zeker en qua moeilijkheid als het gaat om mbo 4 voor mij heel makkelijk te doen. Ik had ongeveer 19 uur per week nodig om het eerste blok af te ronden. Mijn studie is in 3 periodes van 8 maanden verdeeld. De eerst twee blokken zijn theorie. Pas vanaf maand 16 moet ik stage lopen. Het mag al eerder. Dat heb ik gedaan. Ik heb blok 1 afgerond in die 8 maanden en ben al in maand 9 met stage begonnen. Daardoor gaat de theorie van die tweede periode iets minder snel. Maar ik lig nog wel op schema. Volgend jaar oktober ben ik klaar en dan heb ik er 24 maanden over gedaan. Qua niveu lukt het dus goed. Belangrijk is dat je een goede planning maakt. Mijn ervaring is dat het niet lekker werkt als je telkens uurtjes plant waarbij je van je werk gehaald kunt worden door bijv. Een kind dat wakker wordt, tussendoor in en uit loopt etc. Ik pak mijn boeken heus wel eens in een weekend dat mijn dochter thuis is. Maar dat zijn voor mij extra mee- pak momenten. Ze zijn niet ingeroosterd. Discipline heb je echt het meeste nodig. En een stageplek. Die heb je. Dat is al flinke winst. Succes
Ik heb wel goede ervaringen met LOI. Docenten die goede feedback geven en snel reageren. Ook wijzigingen in de stof e.d. wprden snel doorgegeven. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat het studieverloop erg onduidelijk was. Het ging om een HBO waarbij je niet alleen de lesstof had, maar ook moest werken aan een portfolio. Dat werd niet duidelijk aangegeven wanneer daar iets mee gedaan moest worden.
Bedankt voor je reactie. @justme1974 Ja ik heb veel gelezen dat discipline heel belangrijk is bij een thuis studie gelukkig ben ik dit wel, maar wel bij iets wat ik echt wilt, anders ben ik heel makkelijk met iets. Gelukkig wil ik dit heel graag! Kan niet wachten te beginnen Op welke momenten ben jij aan het studeren? Of is je dochter al oud genoeg dat ze op school zit en jij dan kan leren? Dus de NHA bevalt je goed ? Ik zat er net even naar de kijken wat een verschil met LOI! Over de tandarts assistenten opleiding Bij LOI zou de opleiding 24 maanden duren waarin 640 stage uren moeten. Bij NHA staat er niets over stage en duurt de opleiding maar 6 maanden.. ook staat er dat iedereen de opleiding kan doen wat bij LOI dus niet zo is.. daar moet je toch aan bepaalde eisen voldoen zoals diploma niveau 3 .. Hoe zit dat bij jou? Had je ook zulke verschillen gezien toen je zocht waar je je studie ging doen?
Konden de docenten waarmee je contact had hier geen duidelijke informatie over geven dan? Lijkt me toch dat hun hierover al je antwoorden kunnen beantwoorden? Of was dat voor hun ook niet duidelijk?
Ik denk dat je dan hebt gekeken naar de basisopleiding en niet naar de mbo 4 opleiding. Ik doe namelijk de basisopleiding doktersassistent, maar daar is ook een mbo 4 opleiding van die wel met stage is, langer duurt en waar eisen aan vast zitten.
Ik ben niet heel tevreden over LOI. Ik kreeg alleen een stapel papier opgestuurd waar ik het mee moest doen. Teksten met verschillende lettertypes en -groottes. Bizar lange zinnen. En dan niet omdat het moeilijke stof was, maar gewoon omdat er geen komma's/punten werden gebruikt. Het las dus niet prettig. En ik vond het niveau erg laag. Soms moest ik een hoorcollege volgen. Daar deden ze heel fancy over, maar het was gewoon een video van 5 minuten waarin een docent een begrip uitlegde door een definitie voor te lezen... Die ook gewoon in de tekst stond. Ik vond het vreselijk onzinnig. Daar komt bij dat ik een jaar had om het af te ronden. Rond die tijd moest ik een toets maken om het af te sluiten. Ik zat toen in een zware verhuizing en heb van te voren gecheckt of ik nog kon inschrijven voor de toets. Dat kon nog. Na de verhuizing checkte ik weer... Was m'n hele account gewoon verwijderd omdat mijn jaar voorbij was. Heb het dus nooit afgesloten, nooit een certificaat of iets voor gekregen. Moet ook wel zeggen dat ik er destijds niet achteraan ben gegaan, omdat ik andere dingen aan m'n hoofd had. Dit ging allemaal om 1 vak. En daar heb ik dan 800 euro voor betaald Nee, zou het dus nooit meer doen. Ik had destijds beter voor NHI (ofzo) kunnen kiezen. Misschien lagere kwaliteit, maar de kwaliteit kan nooit veel slechter zijn dan LOI. En in ieder geval goedkoper.
Nee die zijn echt alleen voor de treffende vakk3n. Er is wel een studiebegeleider aan je gekoppeld, maar die was bij mij niet zo van het reageren. Maargoed, dit is één punt, maar verder was het prima hoor.
De NHA bevalt mij goed. Hier en daar wat kleine dibgen, maar dat hou je toch. Mijn dochter is 8 en gaat naar school. Op die tijden loop ik ook stage. Ik moet het nu hebben van de weekenden dat ze bij haar vader is bijvoorbeeld. Voorheen, zonder stage, studeerde ik onder schooltijd. Ik denk dat het verschil zit in het feit dat je een soort introductiecursus hebt gezien. Ik heb een volledige mbo4 opleiding en moet 860 uur stage looen en er zijn toelatingseisen. Kan dat het zijn?
Ik heb. LOI gedaan, wel een andere (boekhouding) Ik vond de begeleiding echt slecht Je mocht een vraag stellen bij het inleveren van een hoofdstuk Dan kreeg je een antwoord als "lees de lesstof nog eens door" en wordt je hoofdstuk beoordeeld (onvoldoende dus) Fantastisch ik heb al 20 keer het hoofdstuk gelezen wil gewoon antwoord op m'n vraag Maar om opnieuw een vraag te mogen stellen moet je opnieuw je opdracht inleveren Weer onvoldoende dus en je mag maar 2 keer je tekst inleveren.. Oké dan heb je nog de medestudenten Via het portaal kan je ze een bericht sturen Mensen kijken daar alleen niet echt op Maar goed met wat moeite een aantal benadert en een appgroep gestart om vragen makkelijker te stellen Bleek ik niet de enige te zijn iedereen liep tegen de "begeleiding" aan Zou zelf geen LOI meer kiezen
Wauw dat is zonde van je tijd en geld geweest! Echt heel slecht hoe ze daaro je oh klopt! Zat verkeerd te kijken! Vond het al zo raar ..
@MaMa en @NavyCrimson91 wat vervelend dat jullie zulke negatieve ervaringen hebben gehad zeg! Vooral jij MaMa! Zonden van je tijd en geld omdat je het niet eens heb af kunnen maken.. Ik twijfel nu wel heel erg of ik wel LOI wilt.. maar ik denk dat elke opleiding wel aantal studenten hebben waarbij het niet helemaal soepel liep.. Mijn tandarts raadde mij LOI aan, en me moeder heeft er aantal jaar geleden ook een thuis studie gedaan en die was er erg tevreden over.. Ik kijk nog even verder, wil in januari beginnen dus ik heb nog heel even
Ik zou alle instituten die de opleiding bieden als thuisstudie mailen en vragen om een telefonisch gesprek met de coördinator van de opleiding. En daar zou ik verl (kritische) vragen aan stellen. Dan krijg je meteen veel meer gevoel erbij.
Dit ja, en laat je niet bedriegen door mooie praatjes. Toen ik belde met LOI hebben ze koeien met gouden horens beloofd. Ik, toen nog een beetje naïef , ben overal ingetrapt. Heel stom. Het was helemaal niet zo geweldig als zij deden voorkomen. Achteraf voelde het net als zo'n irritante verkoper aan de deur, die je naait waar je bijstaat.