Ervaring kunstof kozijnen

Discussion in 'De lounge' started by Ukkie1, May 19, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Dag allemaal,

Een aantal van onze kozijnen zijn aan vervanging toe. We denken erover Dan gelijk alles te vervangen, we willen sowieso kunststof. Ik ben benieuwd of jullie ervaringen hebben met bedrijven, wbt service, prijs en kwaliteit. We hebben nu 1 bedrijf langs laten komen maar willen graag nog 1 of 2 bedrijven uitnodigen. Ook ben ik benieuwd wat er bij jullie is gedaan en wat dit heeft gekost :)

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,269
    5,870
    113
    Female
    Prijs ligt helemaal aan de kwaliteit wat je neemt. Je hebt goedkoop kunststof maar ook duur (met mooie houtnerf). Mijn ouders hebben in fases alle kozijnen vervangen voor kunststof. Totaal waren zij ruim € 30.000,- kwijt (kunststof met houtnerf). Zij hebben openslaande deuren, klein voorraam, voordeur, groot raam slaapkamer voor en ramen dakkapel achter laten vervangen. Laten doen bij Schipper Kozijnen. Wij hebben zelf een kunststof schuifpui met houtnerf laten vervangen ook bij Schipper Kozijnen en waren € 6.500,- kwijt.

Ukkie1 likes this.
  3. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

Nov 24, 2019
    1,525
    1,563
    113
    Female
    Wij zijn ook bezig met nieuwe kozijnen.

Mijn oom is aannemer, en heeft vroeger bij een kozijn bedrijf gewerkt.
    Hij besteld ze voor ons daar, zet ze erin en werkt ook alles af. Stuct ook alles bij mocht dat nodig zijn. De ramen zijn van het merk Kura.
    Wij krijgen ramen met spijlen erin verwerkt en niet op de ruit zelf geplakt.

Je moet een bedrijf hebben die ook alles afwerkt en bijwerkt. Ook goed nakijken hoe het met de garantie zit. Wij hebben 3 ramen die qua afmetingen afwijken van de garantie maten, ze zijn te zwaar voor draai stand.

Ukkie1 likes this.
  4. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Wij hebben alles laten vervangen door kunststof met houtnerf
    (van kozijnen tot deuren enz)

Onze ramen hebben roeden in het glas en we hebben ook de binnenkant kozijnen laten afwerken met kunststof met houtnerf
    Totale kosten over de €40.000

Ukkie1 likes this.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ik vind hout zelf mooier. Maar ons nieuwbouwhuis heeft kunststof kozijnen. Het is keurig afgewerkt en mooie kwaliteit maar het blijft toch wel de charme van hout missen.

ik denk dat je de keus ook af moet laten hangen van het soort woning. In nieuwbouw staat het prima maar als je een jaren 30 woning hebt is het echt zonde.

Zonnestralen and Ukkie1 like this.
  6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    We hebben een oud huis en ben met je eens dat hout mooier is. Maar we zijn zelf helemaal niet handig en 't onderhoud is dan best prijzig, elke paar jaar schilder etc. Ik vind de voordelen dan wel groot met kunststof dus vandaar de keuze

7. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

Nov 24, 2019
    1,525
    1,563
    113
    Female
    Daarom hebben wij bv voor houtnerf gekozen. We hebben nu ook hout en je blijft altijd onderhoud hebben. Waren we een beetje klaar mee

8. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

Nov 24, 2019
    1,525
    1,563
    113
    Female
    Owja roeden. K blijf ze spijlen noemen:roflmao:

wishfulthinking likes this.
  9. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Bij ons is vorig haar de voorkant helemaal vervangen. Inderdaad ook het kunsstof met houtnerf. In antraciet grijs. Nooit meer schilderwerk! Boven een groot raam, het keukeraam en het badkamerraam. Twee kanten openslaand, naar binnen op een kier met ventilatieroosters en verduisterende plissegordijnen erop (kliksysteem, geen touwtjes). En dan nog alle houten schroten aan de buitenkant.
    Wij waren net iets meer dan 10.000 kwijt.
    Viel mij echt mee.

We hebben nog wel houten voordeuren. Deuren zijn echt schreeuwend duur. We hebben het samen net de buren gedaan en zij zijn €6000 meer jwijt door twee voordeuren.

Ik vind het wel echt supermooi geworden.

Ukkie1 likes this.
  10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Oké klinkt goed! Door welk bedrijf is 't gedaan? En die gordijnen klinken ook goed haha vanwaar zijn die?

GossipGirlxoxo likes this.
  11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben in ons vorige huis (bijna) alles vervangen voor kunststof en in ons huidige huis vervangen we sommige ramen voor kunststof. De schaduwzijde laten we hout. Deze zijn nog in hele goede conditie. Wel vervangen we hiervan het glas.
    Aan de zonkant zijn we begonnen met kunststof. Zo is de aluminium schuifpui voor 1 groot raam vervangen en is een ander raam vervangen voor openslaande deuren. Ook het keukenraam is nu van kunststof. Wij hebben de kozijnen besteld bij Maas Jacobs, maar zelf met behulp van een timmerman geplaatst. Dit bespaarde ons ruim 4000 euro. Dit zat voornamelijk in de opening maken voor de openslaande deuren. Maas Jacobs is tevens een bouwbedrijf. Zij kunnen alles voor je doen, maar als je net als wij zelf handig bent dan kun je er ook alleen het product afnemen. Wij waren voor de openslaande deuren, het XL raam en het draai/kiep keukenraam met zo'n schuifgordijn er in geloof ik 4800 euro kwijt. Het plaatsen moesten we dan nog apart aan onze timmerman betalen. Deze kostte 20 euro per uur (zonder factuur ;) )

Ukkie1 likes this.
  12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Helaas kunnen wij niks hahaha. Ik ga hun site eens bekijken

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    De tip is idd wel om meerdere bedrijven een offerte te laten maken. Wij deden er 3. We kozen niet voor de voordeligste, maar in ons geval wat we kwalitatief het mooist vonden. Dit was gelukkig ook niet de duurste.

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ja dat snap ik dan wel. En je hebt zeker hele mooie kunststof kozijnen. Je zou ook nog naar staal kunnen kijken.

15. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben 3 weken geleden de voordeur, douche raam en achter 2 kozijnen laten vervangen voor kunstof kozijnen. We zijn er echt super blij mee. Wij hebben mat zwart met een houtnerf. Al regelmatig de vraag gekregen of het gewoon hout is.
    We waren rond de €7000 kwijt!

Ukkie1 likes this.
  16. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,269
    5,870
    113
    Female
    Zo dat valt me mee! Wij hebben een offerte op tafel liggen voor een nieuwe kunststof voordeur en “simpele achterdeur” en het offertebedrag is € 9.200,-...:eek: Ik moest toch even slikken...

17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Oohh dat klinkt chique!! Heb je een foto? Nooit nagedacht dat 't ook grijs of zwart zou kunnen

18. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Wauw. Wij zouden het volgende moeten laten doen:

Voordeur, groot kozijn, 2 kleine kozijnen, 2 klapdeuren naar de tuin, 2 x achterdeur, badkamerraam
    Dakkapel, 2 kozijnen boven.

Nu 1 offerte voor 25000. De specifieke offerte krijg ik vd week. Veel geld maar jouw offerte klinkt wel heel prijzig!

19. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,269
    5,870
    113
    Female
    Tja.... we hebben wel een iets luxere voordeur gekozen blijkt... en Schipper Kozijnen is ontzettend goed, maar zeker niet de goedkoopste, dat zal ook meespelen. Maar zelf goede ervaringen met hun en mijn ouders ook, dus wil het wel door hun wederom laten doen. Werken netjes, komen afspraken na, niet zo’n lange levering, etc. Onze schuifpui komt er ook vandaan, was € 6.500,-.

20. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik stuur je een privé berichtje ;)

Ukkie1 likes this.

Share This Page