Ervaring kruidvat flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door chantal29, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Onze kleine meid (1,5 week oud) krijgt momenteel de nutrilon. Nu hoor ik ook veel over de flesvoeding van het kruidvat. Wie heeft hier ervaring mee? Kan ik haar in 1x overzetten op andere voeding of beter geleidelijk afbouwen?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Werkte bij ons evengoed, van Nutrilon standaard naar Kruidvat Standaard.
    Wij zijn meteen overgeschakeld, geen problemen hier. (Alyna was toen wel iets ouder, maar als je gewoon naar de zelfde soort voeding overschakelt denk ik niet dat je veel problemen ermee zult hebben)

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ook heel snel overgestapt; ging gelijk goed. Wordt allemaal in dezelfde fabriek gemaakt, dus even goed. Scheelt ook nog eens n hoop geld.

4. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hier met friso begonnen (1 pak maar) en daarna ook meteen op kuidvat voeding overgestapt, ging heel goed. en het scheelt de helft in prijs :)

5. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    hier vanaf het begin op kruidvat voeding, gaat prima

6. Alita

Alita Niet meer actief

mm heb hier dus altijd bonbebe van plus, waarschijnlijk is die van de kruidvat wel goedkoper, niet? is toch allemaal hetzelfde, wordt allemaal in dezelfde fabriek gemaakt hoor.

7. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hier ook kruidvatvoeding vanaf het begin. Prima voeding en stukken goedkoper!! Ben er tevreden over.

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun is van bv naar Nutrilon gegaan toen hij 1 mnd was en toen de 1e pot op was gelijk over naar kruidvat voeding
    heeft het er prima opgedaan en het scheelt lekker in de knip
    je kan gelijk overstappen of het laatste met elkaar mengen...

9. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    hmzzz ben ik de enige die er niet blij mee was....?

Mijn kleine meid kreeg nutrilon forte, ben overgestapt naar de forte van de kruidvat maar dat was een drama, ze kon totaal niet meer poepen, helemaal verstopt, snel weer over naar nutrilon en nu ist weer helemaal goed....

hier dus wel duidelijk verschil te merken:(:(

10. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Geen problemen gehad met de kruidvat voeding. Gebruik nu nog steeds nr 2 voor de kleine man.
    En scheelt toch een hoop in de portemonnee.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier was het 1 groot drama de kruidvatvoeding. Thijs kwam al na 1,5 uur weer. Vond de voeding gewoon vies. 's Nachts is mijn man naar een ziekenhuisapotheek geweest om Friso te halen. Toen was ons mannetje weer tevreden.
    Tja het scheelt wel in geld, maar ik heb liever een tevreden kind!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Hier ook geen goede ervaring met Kruidvatvoeding. Ze kreeg er enorme krampen van en kon alleen maar huilen. Net als Machteld nog naar de apotheek geweest om Nutrilon te halen, want ze stopte niet meer met huilen. Met Nutrilon ging het gelijk weer goed.
    De opvolgmelk hebben we van Bonbebe gegeven, daar ben ik heel tevreden over, klontert niet en is vaak in de aanbieding.

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier de Kruidvat extra care, bevalt tot nu erg goed. Meisje groeit goed, poept en plast goed en is voldaan na het eten :).

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Kyana is groot geworden van de kruitvat, wel op een gegeven moment extra care ivm reflux en slecht poepen...
    Ons volgende spruitje krijgt ook gewoon kruitvat, pas als het niet werkt ga ikw at anders zoeken.

15. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb altijd Friso gebruikt omdat ik het vervelende van de Kruidvat voeding vind dat je die alleen daar kunt kopen en hij bij ons in ieder geval altijd op is. Friso en Nutrilon kun je in elke supermarkt/apotheek kopen

Pim

16. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    ik had nestle nan hyperallogeen en meteen over gestapt naar kruitvat merk voor krampjes en moeilijke ontlasting. bij de voeding van de kruitvat was zijn ontlasting meteen beter!! En idd het scheelt zeker 3 euro!! Ik vind de voeding van de kruitvat wel stinken ruikt anders als nestle maar ja das ieder voor zich en tja als de kleine het lekker vind is het prima toch!! Ik ben er heel blij mee en blijf zeker op deze voeding zitten.

17. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Wij zijn vandaag overgegaan op kruitvat voeding.
    Ik wacht haar reactie even af.
    Vanmorgen heeft ze gewoon haar flesje opgedronken, ik merkte niet dat ze doorhad dat het een ander merk was.

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik benvan de week ook overgestapt van Nutrilon Forte naar kruidvat forte. Scheelde 5 euro per pak! En merkte in eerste instantie niks anders! Maar sinds het weekend drinkt mn zoontje heel slecht en huilt dan ook als ik aan blijf aandringen. Kan heel veel oorzaken hebben natuurlijk, maar ik vraag me nu af of het misschien door de kruidvat voeding komt? Misschien vindt ie het niet lekker? Heeft iemand hier ervaring mee?

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Even voor de goede orde: dat mn zoontje slecht drinkt heeft NIKS met de kruidvatvoeding te maken! Heb even het verschil geprobeerd, maar maakt niks uit met andere voeding! Gelukkig maar...
    Wel vind ik de kruidvat voeding wat zurig ruiken (stinken dus eigenlijk) Hebben anderen dat ook?

20. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Hier ook begonnen met kruidvat extra care voeding. Vind het ook anders ruiken, niet echt aangenaam. Heb niet het idee dat Niek het vies vindt, nu nog hopen dat het werkt want hij heeft echt last van zijn ontlasting

Deel Deze Pagina