ervaring imbros kloof of lissos kloof op Kreta

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Daantje57, 21 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    hoi hoi,

In mei gaan wij met onze kids van dan bijna 3 en 5 naar kreta. Ik wil hier heel graag ook een kloofwandeling doen. De Samaria kloof is natuurlijk niet te doen daarom ben ik op zoek gegaan naar alternatieven en kwam er 2 tegen op de volgende site die geschikt zijn voor kids: Zorbas Island apartments in Kokkini Hani, Crete Greece 2017 Kloven op Kreta Griekenland - Zorbas Island appartementen Kokkini Hani

imbros kloof (6 km - 2 tot 3 uur, dus niet te moeilijk terrein verwacht ik?)
    Lissos kloof (3,5 km - 3,5 uur, moeilijker terrein verwacht ik?)

Is er iemand die deze kloven gelopen heeft? En zo ja, denk je dat het met kids te doen is. Mijn oudste kan best een kilometer of 5 lopen, voor de jongste is het denk ik wat lastiger, maar daar gaan we vooraf dan wel mee oefenen. Wellicht kan er in de imbroskloof zelf een kinderwagen mee?? weet iemand dit.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.167
    4.477
    113
    Kreta is prachtig! Dus alvast veel plezier!
    Zelf heb ik de kloven niet gelopen, we hebben wel bij de imbros kloof gekeken afgelopen jaar, het leek ons te ver met onze toen 3 jarige, het was zo'n 7 km. Lopen over veel losse keien en kiezels, stenen en smalle paden. Volgens mij niet kinderwagen proof.
    Lissos kloof ken ik verder niet.

Ik weet niet waar je een huisje/hotel hebt maar de weg naar de kloof toe is ook nog best een lange slinger weg, dus het zal zeker een lang dagvullend avontuur zijn!

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Dankjewel voor de info. Inmiddels las ik op tripadvisor dat je de imbroskloof ook bij de uitgang in kan gaan.... Dan is t ongeveer 1 1/2 km naar het diepste punt van de kloof... En dan dus weer omkeren... Iemand had dat gedaan... Leek mij ook wel een idee.

Heb je verder nog leuke tips toevallig met een driejarige? .. wij zitten bij chania

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.167
    4.477
    113
    #4 mamameer, 21 nov 2016
    Laatst bewerkt: 21 nov 2016
    Ik weet niet of je een huurauto hebt dan kun je een beetje rondrijden. in chania kun je allerlei boottochtjes doen, dat is leuk. Chania is ook een leuk oud (wel touristisch) plaatsje.
    Wij zijn naar dit waterpark geweest: limnoupolis

Rethimno is ook een mooie oude stad.

Je kunt naar elafonisi, is wel een redelijk afgelegen plaats.
    Chora sfakion en loutro per bootje.
    Bij het meertje kourna kun je nog roeien.

We hadden een nog kleiner kindje (die vaker moest slapen)dus konden iets minder dingen ondernemen.

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik heb de Imbros kloof gedaan , is al wel een aantal jaar geleden.

Maar zoals ik het mij kan herinneren, is het toch erg onvlakke weg.
    Daarom dat ik denk dat een wandelwagen toch erg lastig is...

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    In de Imbroskloof kun je echt geen kinderwagen meenemen. Je loopt en klautert hier en daar constant over keien en losse stenen en verder grindpaadjes.
    Ik vond de wandeling zelf wel goed te doen, het is ook bergafwaarts, dus niet heel zwaar. Wel warm en met kleine kinderen toch nog best lang, denk ik. Ik deed er samen met mijn zus toch wel een uur of 3 over en wij waren begin 20. Voor je jongste zou ik zeker een rugdrager of zo meenemen en de oudste toch wel ff beetje trainen vantevoren. En niet op je slippertjes gaan.

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Dankjewel!
    Ik denk dat we de optie gaan doen die op tripadvisor stond. aan de uitgang erin en dan 1 1/2 km lopen tot het smalste punt en daarna terug. idd met goede schoenen voor iedereen en eventueel een rugdrager. ik ga even kijken of ik die ergens kan lenen.

Deel Deze Pagina