Voordat ik m'n hele verhaal hier neerknal, eerst maar even een vraag. Heeft er iemand van jullie weleens kosten van een tandarts laten verhalen op de tandarts zelf omdat hij een behandeling niet goed uit heeft gevoerd? Zo ja, hoe ging dat precies in zn werk? Om een lang verhaal kort te maken; ik heb vorig jaar een wkb gehad en nu blijkt, bij een eerste controle bij nieuwe tandarts ivm kiespijn, dat deze niet goed gedaan is. Er zijn nu 3 problemen bij gekomen en dit gaat me minimaal 750 kosten voor 1 kies en nog een paar honderd voor de andere kies die nu ook is aangetast. Vorig jaar heeft die kies me al 600 gekost... Ik ga morgen dus terug naar m'n oude tandarts, maar misschien heeft iemand hier er ervaring mee?
Ja is toch altijd een lastig verhaal, wat is er precies met je andere kies aan de hand? Heeft de ontsteking zich verspreid? Is de wortelkanaalbehandeling niet ver genoeg gevuld? Optie is een her-behandeling van het wortelkanaal waarna deze dan wel goed op lengte gevuld kan worden. Ik weer niet in hoeverre de ontsteking gevorderd is maar anders zou de kaakchirurg een apexresectie kunnen uitvoeren (stuk van de wortelpunt afhalen waardoor de ontsteking verdwijnt).
De wortel is idd niet goed gevuld, de stift zit niet tot het einde, waardoor er nu weer een ontsteking in de punt zit. In diezelfde kies zit nu ook een heel groot hat, wat doorloopt tot op het bod. En door dat gat is mn andere kies nu ook aangetast en zit daar nu ook een heel groot en diep gat tot aan de zenuw. Deze tandarts wist niet of het nog te vullen was, maar wil het wel proberen.
Geen ervaring maar wil je verwijzen naar het TIP, tandheelkundig informatie punt. Even Googlen Daar staan tips hoe om te gaan met deze situaties en je kan ze ook bellen voor vrijblijvend advies. Heel veel sterkte in ieder geval!
Ja wij hebben er helaas ervaring mee, nou ja mijn man dan. Wij hebben de claim bij de tandarts neergelegd en dit werd prima opgelost qua vergoeding. De kies zelf heeft het uiteindelijk niet overleefd.
Ik heb ook zoiets meegemaakt, drie onsuccesvolle wkb, een extra kanaal 'geperforeerd' per ongeluk en allerlei afgebroken vijltjes in mijn holtes. Heel fijn. Ik heb het toen gelaten omdat het om twee verschillende tandartsen ging en ik niet wist precies wie welke fouten had gemaakt en heb inmiddels een implantaat op die plek wat heel goed gaat. De kies was uiteraard compleet vernaggelt en ik wilde niet al die vijltjes in mijn kaak hebben. Veel succes!