Hallo, Ik heb net een ledikant gekregen ( voor bij mijn ouders thuis ) en wil hem graag verven, maar vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het verven van de spijltjes of dat er wel netjes uit komt te zien.
Wauw wat een geweldig ledikantje! Qua verven, ik heb wel andere meubels en louvredeurtjes enzo geverft, het kan heel mooi worden. Let er op dat je het goed schuurt, en dat je daarna heel goed het schuursel weghaald met bijv een vochtige doek, gebruik een tandenborstel oid voor de randjes van de bollingen op de spijltjes. Dunne laagjes worden het mooist, beter 4 dunne laagjes dan 2 dikke, anders krijg je dat het bij die bollingen gaat ophopen. Gebruik goede verf, goede grondverf, en echt na iedere laag licht opschuren en schuursel goed weghalen.
Dank je wel voor de reactie, ik zit zo in dubio wat ik er mee zal doen, dacht in eerste instantie het wit te verven maar dan geeft volgens mij inbreuk op de stijl, dacht er aan om hem eventueel te lakken of zo, maar jij denkt dat het wel een mogelijkheid is om hem te verven. het ledikant is volgens mij van eiken maakt dat enig verschil.
Eiken kan je gewoon verven....denk juist dat als je hem wit verft of creme, dat de ledikant nog mooier uitkomt. En verder inderdaad gewoon doen wat san79 zegt, dan wordt het vast een prachtig ledikantje
ik denk dat wit wel super mooi is! echt een gaaf ledikant. heb er geen verstand van maar heb is een x gelezen dat je wel ff goed moeten kijken wat voor verf je pakt. als je kleintje wat groter word en gaat staan, gaan ze vaak met hun mondje op de rand sabbellen.
Gewoon goede verf kopen bij de verfhandel, dat scheelt de helft. En idd op waterbasis, maar dat zijn de meeste verfsoorten voor binnen tegenwoordig. Als je hem in dezelfde stijl zou willen laten kun je ook kiezen voor een mooie kleur donkerbruin, tegen zwart aan. Alleen lakken zou ik niet doen, je ziet dat bij het hoofdeinde de verf afgesleten is, als je alleen lakt hou je dat versleten er in. Evt. beitsen kan wel, maar dat is weer niet kindvriendelijk
Kloppen de maten eigenlijk wel, de afstanden tussen de spijltjes? Want bij oudere ledikantjes waren de eisen anders dan nu.
Mijn vader gaat ook een ledikantje verven voor ons. Maar de spijltjes gaat hij spuiten. Aangezien de spijltjes rond zijn, heb je vaak dat je het er met de kwast weer afveegt zeg maar. Vandaar dat hij hem gaat spuiten. Misschien ook een tip voor jou?