Ervaring geboorte tens apparaat

Discussie in 'De bevalling' gestart door San195, 2 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Iemand die hier ervaring heeft met een Tens apparaat tijdens de bevalling?
    Mag dit in elke ziekenhuis gebruikt worden en wat was jouw ervaring?
    Ik zit er aan te denken om er 1 te huren, maar zou eerst graag ervaringen willen horen.

Flower00 vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik had er 1 gehuurd maar nooit gebruikt. :confused:

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik lees even mee, wil m deze keer gebruiken.

Flower00 vindt dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.035
    17.003
    113
    Ik heb hem bij mijn tweede bevalling gebruikt. Ik ben de eerste keer behoorlijk snel bevallen (en de verwachting was natuurlijk dat dit de tweede keer weer zo zou zijn) dus veel pijnbestrijdingmethodes vallen dan af. Ook had ik rugweeën, waarmee je veel baat bij een TENS zou kunnen hebben. Oftewel: TENS klinkt ideaal.

Heb er - naar maar mening - toch erg weinig aan gehad. Wederom een zeer snelle (nog geen 50 minuten) bevalling met rugweeën. Ik vond de TENS alleen maar flink irritant prikken en hielp niets. Misschien omdat het in één klap erg heftig was, de TENS zou het beste werken door de intensiteit op te laten bouwen.
    Ik kan me voorstellen dat het wèl prettig is als de bevalling gewoon rustig opbouwt en je de TENS met je mee kan laten ‘opbouwen’ qua sterkte.

Maar ben je bekend met een hele snelle bevalling zeg ik ‘nee’.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja ervaring mee en echt supergoed bevallen:thumup:
    Bij de 1e een bevalling gehad van 18 uur. Zeer pijnlijk. Ondanks ruggenprik. Gewoon traumatisch en was echt in paniek.

Bij de 2e wilde ik thuis bevallen maar echt als de dood voor de pijn. Tens apparaat geleend en verloskundige heeft hem bij de 1e weeen opgeplakt. Het is echt van belang dat hij meteen opgeplakt en gebruikt wordt zodat je lichaam eraan kan wennen. anders heeft het weinig nut en werkt het niet. Je lichaam moet endorfines aan gaan maken. Die werken rustgevend en pijnstillend. Je moet langzaam aan de prikkels wennen.
    Ik was heel relaxted. In het begin even moeilijk om te ontdekken wanneer ik nou precies op de knop moest drukken. Ik had echt het gevoel alsof ik controle over de pijn had. De prikkels voelen irritant en dit leid af van de weeen. Toen het echt pijnlijk werd bleek ik al 9 cm te hebben. 10 min later is ze geboren. En eerlijk? Ik kan niet zeggen dat ik echt pijn gehad heb tijdens persen. Ze was eruit en heb vrijwel meteen gezegt dat ik dit zo nog wel een keer deed:roflmao:. Totaal 2 uur geduurd.

6. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ik vond het niet helpen.. Veel gedoe en weinig effect

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb hem ook gehuurd en vond het tegenvallen.

Ik moest hem al heel snel op max hebben om mij af te leiden en nog leidde het mij niet af. Heb hem enkele uren gebruikt, ook in het ziekenhuis geen probleem.

Maar ik zou hem zelf niet weer gebruiken. Alleen je hoort wel heel goede verhalen erover. Ik kreeg hem volledig vergoed, dus in dat geval zou ik het gewoon proberen

8. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie ervaringen! Ik krijg hem via de verzekering niet vergoed dus moet gewoon de volle pond betalen. Ik twijfel nu wel heel erg omdat Meerdere aangeeft dat het niet echt werkt.
    Vorige bevalling heeft wel heel lang geduurd met uit eindelijk een keizersnede dus wat dat betreft qua duur zou het misschien fijn zijn..

9. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb hem bij mijn eerste bevalling gebruikt maar voor mij deed het niks. Ik heb hem bij mijn tweede bevalling dus ook niet gebruikt.

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik heb hem bij mijn derde bevalling gebruikt. Werd vergoed door mijn zorgverzekeraar. Bij de eerste weeën opgeplakt. Heb echt een top bevalling gehad. Tot 9 cm weinig last gehad van de weeën. Toen mijn vliezen werden gebroken kreeg ik nog een half uurtje echt pijn. Hier hielp de tens niet meer voor. Maar na dit half uur was mijn dochter er.

11. LLxx32

LLxx32 Actief lid

5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Hier hielp het niet echt. Misschien een idee om hem via marktplaats te kopen? Dat scheelt een hoop.

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.303
    113
    noord holland
    Ik heb hem bij mijn 3e bevalling gebruikt (ik heb ook een review op de site van geboortetens geschreven destijds).
    Hij haalde bij mij niet de pijn op zich weg maar haalde wel de focus van de pijn van de weeën af. Het is ergens een gek/irritant gevoel wat de tens gaf, maar die vond ik beter te harden dan de weeën ;).
    Toen de hartslag van de baby gemeten werd moest hij even uit, maar toen het allemaal heel snel ging, ik eigenlijk wel pijnbestrijding wilde maar dat niet meer kon (op dat moment ging van 5 naar 10 cm in nog geen 10 min.) mocht de Tens weer aan. Ik heb op standje 'Boost' de baby eruit geperst :roflmao:..... ik dacht ineens toen ze er al uit was 'oeps, hij staat nog vol in de boost stand aan'.
    Ik vond t dus zeker prettig.
    Tip is om vantevoren eens te voelen op je arm wat voor gevoel het is, het is namelijk best een gek gevoel. Maar je kunt opbouwen en tijdens de bevalling is t heel anders natuurlijk. Het handigste is ook om hem vrij vroeg aan te sluiten. Dan kun je namelijk de endorfine opbouwen of iets in die trant en je went aan de knoppen en de intensiteit keuze die met de verschillende standen kunt kiezen.

13. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Haha Herkenbaar ik had ook pas na de geboorte door dat de tens nog aan stond:D Dat zegt trouwens ook wel iets over de pijn aan het einde van de bevalling. :eek:

spruitje80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina