Keizersnede ivm bevalangst

Discussie in 'De bevalling' gestart door Debby90, 20 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby90

Debby90 Lid

4 okt 2011
    50
    34
    18
    NULL
    NULL
    Dames, ik ben nog maar net zwanger en ervaar al extreme angsten wat betreft de bevalling.
    De bevalling van mijn dochtertje was zo extreem heftig dat ik heel lang heb moeten nadenken en praten voordat ik uberhaupt voor een 2e durfde te gaan.
    Uiteindelijk dacht ik het aan te kunnen en het ging heel goed, tot ongeveer 2 weken terug.
    De angst is letterlijk killing.
    Ik heb daarom meteen bij mijn VK aan de bel getrokken en vandaag een heel lang en goed gesprek er over gehad.
    Ik moet wederom weer naar de pop poli voor medicatie en weer naar een psycholoog.
    Afijn, de angst is zelfs zo erg dat ik zelfs overwogen heb om het kindje weg te laten halen. Maar dit ga ik NIET doen!

Ik heb op internet gelezen dat er soms een keizersnede gepland wordt ivm bevalangst. Mijn VK gaf aan dat dit inderdaad soms wordt gedaan maar lang niet altijd.

Mijn vraag luid daarom nu: Wie heeft er een keizersnede gehad ivm bevalangst en zou je dit dan aanraden?

2. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Wat ontzettend naar voor je. :( Ik weet eerlijk gezegd niet of dat mogelijk is.
    Maar ik wou je alleen een hart onder de riem steken. Angsten kunnen echt als een schaduw over alles heen vallen en je helemaal verlammen. Ik heb er ook last van (maar dan intense paniekaanvallen, ook o.a. voor de bevalling en omtrent alles wat met ziekenhuis te maken heeft).

Bij mij is het juist de angst voor onverwachte situaties tijdens de bevalling, zoals dus een keizersnede. Een operatie lijkt mij dan weer heel eng en kan ik mentaal niet aan, dit heb ik ook besproken met de vk.

Ik hoop dat ze naar je verhaal willen luisteren en goed met je mee willen denken zodat je er geen trauma aan over houdt en je het goed aan zal kunnen... <3 Heel veel sterkte en succes!

3. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    413
    414
    63
    Vrouw
    Wel een keizersnede gehad maar niet i.v.m. bevalangst. Is er vanuit de vorige bevalling geen medische indicatie waardoor je eventueel voor een keizersnede zou kunnen kiezen?

Ik kan me zo voorstellen dat als je dat in een vroeg stadium al kan bespreken met je verloskundige/gynaecoloog het een hoop stress en angst scheelt tijdens je zwangerschap..

Veel sterkte, helaas is angst niet iets wat je weg kunt rationaliseren dus ik hoop dat je gehoord wordt en dat je toch van je zwangerschap kunt genieten.

4. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Is bevallen met ruggenprik ook een optie voor je? Dat is voor je lichaam minder heftig.

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.590
    4.445
    113
    Vrouw
    Wat lijkt me dat lastig. Ik was ook heel bang voor de bevalling en was blij toen ik te horen kreeg tijdens mijn bevalling dat het een keizersnede zou worden vanwege niet vorderende ontsluiting en baby die het steeds minder naar z’n zin had. Keizersnede zelf en herstel is me enorm meegevallen. Helaas bleek ik uiteindelijk wel complicaties overgehouden te hebben aan mijn keizersnede. Hierdoor lukt het al lang niet om zwanger te worden, grote kans op baarmoederruptuur tijdens de zwangerschap waardoor ik een paar maanden geleden een hersteloperatie nodig heb gehad. En daarnaast heb ik elke menstruatie tot aan mijn ovulatie last van spotting/langdurig bloedverlies en heel heftige en pijnlijke menstruaties. Ook aan een keizersnede zitten helaas risico’s verbonden. Veel sterkte en hopelijk word je gehoord in je angsten.

Deel Deze Pagina