Trombose en Longembolie

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey dames,

Afgelopen maandag is er bij mijn moeder een longembolie en trombose vastgesteld, ze lag op het randje van de dood :( als haar collega's niet hadden ingegrepen dan had ze hier nu niet meer gezeten ... :( .. pff daar wil ik ff niet aan denken ..

Maar ik vroeg me af of meer mensen dit wel eens hebben gehad ? Mijn moeder heeft namelijk nog steeds enorme last, is deze week al 3 keer terug geweest naar het ZH omdat ze zoveel pijn had, ze kreeg extra pijnstillers tegen de pijn maar het helpt niet, de pijn blijft ...

Ze zeggen dat het komt door het opplossen van die bloedprop maar ik vraag me dan af of er na een paar dagen niet enige verbetering in hoort te zitten .. :(

Ze heeft ook bloedverdunners gekregen die ze moet spuiten en die moest ze afbouwen van 6 naar 4 naar 2, eergisteren zat ze aan 2 en gisteren hoorde ze dat ze weer naar 6 moest :$ .. Dat kan toch niet goed zijn ... Ik heb dr verder geen verstand van maar haar INR ( is de aantal seconde dat het bloed moet gaan stollen )
    was 1.5 en dat moet normaal tussen de 2.5 - 3.5 zitten ...

Ik snap echt niet dat ze dr niet opnemen, of is het normaal dat je dit gewoon thuis kan uitzitten ?

Mijn moeder is 46 en ze is echt nog serieus te jong om heen te gaan maar zoals ik dr nu op de bank ziet liggen, zo moe, zo lusteloos, zo wit het is gewoon eng ... :(
    Vorige week liep ze nog huppelend door de stad en waren we lekker op het strand ... zucht wat kan het leven toch oneerlijk zijn ... :(

sorry moest ff mijn hart luchten ..

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Longembolie geen ervaring mee.
    Mijn moeder heeft wel trombose gehad. (in haar linkerarm, dus kort op het hart) Ze had er net zo goed niet meer kunnen zijn.
    Ze moest eerst elke dag geloof ik naar de trombosedienst spuiten halen en uiteindelijk mocht ze het zelf doen.
    Heeft wel erg lang geduurd hoor...Ook met op en afbouwen van de dosis.

Meid sterkte ermee!

3. Leliana

Leliana Niet meer actief

Jeee... Chantal :(
    Dat nieuws is mij helemaal ontglipt!!!

Ik heb er geen ervaring mee .. maar wens je wel sterkte!
    Hopelijk komt je moeder er weer snel bovenop!!

knuffel!!

4. chantal1984

Dames bedankt voor jullie reactie :( ..

Geeft niets leliana, ik had het hier ook nog niet eerder geplaatst omdat ik nog ff met me eigen gevoelens in de knoop zat .. Maar thanx voor je reactie meis .. ;)

5. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    Hey chantal ik wilde toch even reageren ookal heb ik er geen verstand van of zo iets dergelijks meegemaakt

Ik hoop van uit diep uit mijn hart dat het goed zal gaan met je moeder.Ik wens jullie veel sterkte en ik kan heel goed begrijpen dat het veschrikkelijk is voor jem je moeder zo te zien.
    Ik krijg altijd een brok in mijn keel als het over moeders gaat want ik heb de mijne nooit gekend ze is overleden toen ik bijna 2 was
    Ik hoop dat ze haar toch opnemen al is het maar voor de geruststelling dat je weet dat ze dan op een plek is waar ze haar goed in de gaten kunnen houden

zal een kaarsje branden

sterkte meid dikke kuffel eva

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.855
    5.114
    113
    Home
    mijn moeder heeft ook longembolie gehad het zag er toen ook heel slecht uit maar ze is er weer helemaal boven op gekomen gelukkig.

en over de bloedverdunners vind ik dat je moeder wel heel snel aan het afbouwen is.
    meestal duurt dit toch wel langer zodat het een beetje op regel is.
    je zou dit even kunnen navragen aan de arts.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Pffff wat een ellende! Maar wat mag ze ook snel het ziekenhuis uit!!! Mijn moeder heeft trombose in dr been gehad en heeft daar 2 weken mee in het ziekenhuis gelegen. Ik kan me trouwens niet herinneren dat ze zoveel pijn had. Maar het is ook al 10 jaar geleden...

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Chantal,
    Ook van mij heel veel sterkte!

Wordt ze nog wel op enigerwijze in de gaten gehouden (trombosedienst - huisarts oid?). Idd. lage INR, ik neem aan dat dit regelmatig gecontroleerd wordt???

Hopelijk knapt ze spoedig op. Zal vreselijk voor jou zijn om je moeder zo te zien (wat een jonge moeder heb je zeg!).
    En bij twijfel; het ziekenhuis of de huisartsenpost bellen!

Beterschap en liefs

9. chantal1984

Meiden bedankt voor jullie lieve reacties, zal ff jullie vragen beantwoorden:

@PenK: Ze moet om de drie dagen bloed laten prikken, zuurstof laten prikken en verdere onderzoeken, ze word dus wel goed in de gaten gehouden ( gelukkig )

@Muppet1604: Ze heeft niet langer dan een dag in het ZH gelegen, wij vonden dat ook zo raar, maar ik moet zeggen ze woont op loopafstand van het ZH dus miss dat ze het daarom doen ? ze is er echt zo ... Maar het zit me niet lekker hoor, ze kan niet lopen van de pijn, ze heeft het benauwd, heeft enorm rare dromen dus ik ben zo bang :(

@Anna009: Ze moest ze idd enorm snel afbouwen maar ze zit nu weer gewoon aan de 6 dus ze is nu weer aan het opbouwen :( ..

@Sistabigbones: Thanx voor je lieve reactie, doet me altijd goed :)

Arm mensie heb zo met dr te doen ... :(

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.522
    898
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Oh wat erg Chantal,kan je geen medische info geven,wil je wel heel,veel sterkte wensen.
    Of misschien dat je hier info kan vinden?
    www.dokter.nl

11. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ach jeetje wat eng zeg:(mijn moeder is even oud als jouw moeder en wil er niet eens aan denken om haar kwijt te kunnen raken:(

Naar mijn idee is ze idd snel aan het afbouwen.
    Een vriendin van mij heeft trombose gehad en heeft echt wel een tijdje bloedverdunners gehad,maar je moeder is weer aan het opbouwen lees ik.

Heel veel sterkte en hopelijk is ze snel weer de oude.

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    6-4-2 is de opstartdosis, de dag na de 2 laat je je INR weer controleren en dan wordt je opnieuw voorgeschreven hoeveel je er weer moet innemen. Dat kunnen er 6 zijn maar ook maar 1 , ligt maar net aan je INR.

Een INR hoort normaal bij gezonde mensen rond de 1.0 te zijn. Heb je een aandoening zoals longembolie of kunstklep oid dan mag hij tussen de 2.0 en 4.0 zijn. Maar net wat je arts voor jou persoonlijk wilt. Dus het is allemaal nog niet zo gek, maar wel eng.

sterkte met je moeder

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wil je alleen veel sterkte wensen. Heel veel beterschap voor je mams. Hoop dat ze snel opknapt.

14. chantal1984

@Brenda77: De dokter in het ZH dat het specifiek tussen de 2.5 - 3.5 moest zitten ( haar INR ) dus hij was enorm laag volgens hem ...

Thanx iedereen voor de lieve woordjes :) ..

Vanmiddag ga ik maar ffies naar de toe, ff helpen in het huishouden ed, kunnen mijn zus en pa ook ff adem happen ..

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Chantal heftig! heel veel sterkte ermee...

(INR is bij mensen die geen bloedverdunners slikken gewoon 1)

16. chantal1984

Miss moet haar INR tussen die twee dingen zijn die ik zei omdat zij normaal gesproken bloeddruk pillen slikt ?
    Geen idee.. Mag hopen dat ze in het ZH wel weten wat ze zeggen, toch ? ;) ..

17. zustertje

zustertje Niet meer actief

Zeker weten ze wel waar ze het over hebben ;) Maar iemand had het over INR bij gezonde mensen (die geen medicatie slikken) dat dat tussen een bepaalde waarde moet zitten maar dat is gewoon altijd 1

(mijn ma heeft pas een cursus gehad en die vertelde dat toevallig gisteren avond ik had gevraagd of ze de onkruidspuit wilden meenemen maar mijn zusje had de INR''spuit'' meegenomen :))

18. chantal1984

hahahah dat is niet echt de goede spuit nee ;)

Maar idd zal dat voor gezonde mensen zijn, althans ze is wel gezond, nou ja niet echt ze slikt al jaaaaren Atenolol voor de bloeddruk ...

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik denk dat de dokter bedoelt dat ze nu tussen de 2.5 en 3.5 moet zitten met de bloedverdunners.

20. chantal1984

Dat zou ook kunnen, heb dr geen verstand van ;)

Weet alleen dat de dokter er niet over te spreken was dat hij zo laag was ..

Deel Deze Pagina