Enkele vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Newlymom, 11 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newlymom

    Newlymom Actief lid

    27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi,

    Omdat ik pijnlijke tepels heb, kolf ik al een paar daagjes en geef ik niet de borst aan mijn zoontje.
    Ik ben maandag naar de dokter geweest en die heeft me een middeltje gegeven tegen Spruw, omdat dat de oorzaak was van de pijnlijke tepels...
    Nu geef ik al een paar daagjes alleen maar gekolfde melk, op zich gaat dat heel goed, er komt voldoende uit mijn borst en mijn zoontje geeft na een flesje ook een tevreden indruk, ik heb zelfs het idee dat ie nu beter slaapt nu hij de BV uit een flesje krijgt..

    Nu is mijn vraag, is dat wel goed om hem alleen maar gekolfde melk te geven en niet de borst? Ik kolf bijna elke keer na elke voeding die hij krijgt.
    Ik wilde pas weer hem de borst geven als de pijn weg is bij mijn tepels.

    Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat je hier een antwoord op hebt.

    Groetjes
     
  2. Verhoeven546

    Verhoeven546 Actief lid

    17 sep 2007
    167
    0
    0
    Wanneer je tepels niet kapot zijn zou ik je toch adviseren om te proberen je kind weer gewoon aan de borst te leggen. (misschien om de voeding)
    wanneer je een middel hebt gekregen moet dit binnen 24 tot 48 uur voor verbetering zorgen wanneer het echter een vergevorderde infectie was kan dit echter tot ongeveer 5 dagen duren. wanneer er echter na 5 dagen geen verbetering is opgetreden raad ik je aan om weer contact met de huisarts op te nemen. misschien moet u dan een ander middel hebben.

    Ik vraag me echter af of u kind momenteel ook behandeld wordt. het is namelijk zo dat u beide behandeld moet worden. vaak zie je dat jullie beide geinfecteerd zijn en wanneer u behandeld wordt en de klachten zijn over en uw kind is niet behandeld dan wordt u weer opnieuw besmet.
    als u niets voor uw baby hebt gekregen moet u ook even contact opnemen met de huisarts.
     
  3. Newlymom

    Newlymom Actief lid

    27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi,

    Bedankt voor je reactie..
    ik heb ook wat voor mijn zoontje gekregen, een middeltje dat ik in zijn mond moest druppelen...
    Het heeft wel geholpen...
    Inmiddels is de pijn bij mijn borsten minder en geef ik hem af en toe de borst en soms kolf ik nog..
     

Deel Deze Pagina