Prive auto leasen

Discussie in 'De lounge' gestart door Aapje22, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik heb vorige week een ongeluk gehad met de auto. Hierdoor ligt mijn auto in de prak. Ik heb helaas geen flink budget om een auto naar wens te vinden.

Heeft iemand ervaring met Prive een auto te leasen?

Of denk je liever niet doen

2. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.201
    1.255
    113
    Centrum België
    Ik ga dit nu voor de derde maal doen, om dezelfde reden: kan in 1 keer niet het bedrag op tafel leggen.

In het huidige contract zit ook gratis onderhoud in, in mijn volgend niet.

Je moet even kijken in hoeverre een autolening bij de bank goedkoper is of niet. Sommige merken geven de persoonlijke lease aan 0% JKP!

Bij mijn huidige merk was ik ook verplicht om een full omnium te nemen voor de duur van de lease (4 jaar). Bij mijn vogende wagen (ander merk) is dit niet het geval...

Dus even de kleine lettertjes op nakijken...

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Wij leasen een Seat Mii en ik moet zeggen dat het ideaal is. Wegebben de kosten afgezet tegen de gemiddelde maandelijkse onderhoudskosten die we aan onze iets ouder wordende vorige auto hadden,de verzekering en wegenbelasting, en dan zijn we nu een stukje gunstiger uit. Daarbij rijden we nu weer in een fijne nieuwe auto, zonder een groot bedrag aan nieuw auto uit te hebben hieven geven. Wij zijn erg tevreden.overigens vind ik het alleen gunstig voor een kleinere auto, bij grotere auto's gaan de kosten sterk onhoog.

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wij zitten hier ook aan te denken voor een seat mii. We twijfelen tussen een financieringsplan met 0% rente, je doet dan een aanbetaling en je betaald een maandelijks bedrag (36 maanden), de auto is na deze periode van jezelf of een vast bedrag per maand en dan wordt de auto nooit van jezelf (lease)

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wij leasen bij Mijn Domein. We hebben de Peugeot 107. Echt ideaal want het kost ons alleen een volle tank (met 50,- kun je 600 km rijden). (Buiten de leasekosten natuurlijk). Maar ik zeg er wel bij dat we het niet nog eens gaan doen omdat de auto te klein is met een kindje erbij en de grotere auto's vind ik heel erg duur daar. Verder echt een topservice hoor!

7. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.142
    35.785
    113
    Zolang het maandelijks bedrag geen probleem oplevert, lijkt het mij wel handig.

Zeker voor kleine auto's is het best wel te doen. Je hebt natuurlijk ook geen onderhoud etc.

9. Cabb

Cabb Niet meer actief

#9 Cabb, 11 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2014
    Ik heb er geen ervaring mee maar ik vind zoiets altijd een beetje eng. Je sluit toch een best duur contract af voor langere tijd, stel je raakt je baan kwijt en je kan het niet meer betalen en je hebt hem misschien niet eens nodig zit je er nog aan vast. Als je een auto hebt gekocht kan je die tenminste nog verkopen.

Ook ga ik er vanuit dat die leasemaatschappijen er genoeg geld aan willen verdienen dus je zal altijd een stuk meer betalen dan het daadwerkelijk kost.

Toen ik zelf een nieuwe nieuwe auto nodig had voor mijn werk en daar ook mijn geld mee verdiende heb ik 2/3e aanbetaald en de rest gefinancierd met een persoonlijke lening waar ik eventueel ook extra mee kon afbetalen. Mocht er dan iets mis gaan had ik altijd de auto nog kunnen verkopen om de lening in 1 keer af te lossen. Dit zou ik nooit aanraden voor het volledige bedrag want dan dekt de restwaarde bijna nooit het openstaande bedrag van je lening.

10. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Onze privé-auto leasen we ook. Wel hier in Duitsland enkel ervaring.
    Hier in Duitsland fantastische condities met 0% Rente en geen aanbetaling.
    We hebben dus een klein bedrag per maand dat we voor de auto uitgeven, zijn er 3 jaar om, dan geven we hem terug af.
    En we leasen dan een nieuwe auto.
    Onderhoud heb je natuurlijk wel, maar tegen dat de grootste kosten aan de beurt komen, geef je hem af.

Deel Deze Pagina