Mijn persoonlijke mening: - Hadassah en Aviva: niet zo mooi.. Vind ze een beetje te apart, maar ben dan ook echt niet thuis in Joodse/Herbreeuwse namen. - Jael: ken 2 jongens die zo heten, dus wist eerlijk gezegd niet dat het een meisjesnaam was - Leah & Rivka: MOOI! - Maria & Elisabeth: niet zo.. Zou in het geval van Elisabeth voor Elisa of Elise gaan, vind ik mooier als de roepnaam Elisabeth. - Hagar: vind ik een beetje 'hard' klinken voor een meisje.
Thnx! Jael is toch echt een meisjesnaam. Er moeten trouwens nog puntjes op, maar weet ff niet hoe dat moet
Leah kreeg mijn stem! Jaël op de tweede plaats, want ik twijfelde toch effe Hadassah, Aviva, Hagar: vind ik echt helemaal niets! Hagar is volgens mijn zelfs een stripfiguurtje en dat is een dikke viking :s Rivka: weet ik niet echt wat ik er mee moet Maria, Elisabeth: vind ik oud klinken maar blijkbaar zijn namen die bij ons in België oud zijn behoorlijk 'in' in Nederland
Aha hier de meisjesnamen Ik vind Leah ook de mooiste naam hoewel ik het moeilijk vond te kiezen, want Jaël vind ik ook heel mooi. Elisabeth vind ik ook mooi, maar een beetje lang en een tikkeltje ouderwets.
Ik vind alleen Elisabeth mooi, maar ik moet wel meteen aan de koningin denken, dus alleen daarom al zou ik 'm niet kiezen. Misschien is Thirza nog wat? Die vind ik wel leuk!
Het zijn uitgesproken Joodse namen (kies je hier bewust voor?) en in mijn smaak niet allemaal mooi. Een rare eend in de bijt is Elisabeth. Ik ken persoonlijk geen Joodse vrouw die haar kind Elisabeth zou noemen (heb net nog even in de familie gegooid). Ik vind Rivka een heel leuke naam. Zeer Joods maar ik denk dat veel gojim het 'gewoon' een leuke naam vinden.
Elisabeth is toch ook een joodse/hebreeuwse naam? Ik vind em niet raar in het rijtje We kiezen idd er bewust voor een joodse/hebreeuwse naam (zie mijn ander poll topic) Groetjes