Wij krijgen een meisje en zijn nog niet uit over de naam. We houden van elegant, lief, klassiek en Frans (bij voorkeur 2, max 3 lettergrepen). Op nummer 1 staat nu Aimée (uitspraak op z'n Frans als èm - mee). Vinden we prachtig! Enige twijfel is dat mensen kunnen denken aan de M.E. Wat is jullie associatie? Wat we verder mooi vinden: - Amélie: lijkt veel op mijn naam (einalem -> achterstevoren lezen) - Elise: iets generieker maar wel mooi Wat vinden jullie? Zouden jullie gaan voor Aimée, Amélie of Elise? Suggesties voor andere namen in deze stijl zijn welkom! Feline vinden we bijv. ook mooi maar valt af vanwege de betekenis katachtig.
Ik vind Aimée erg mooi, ik dacht alleen dat de Franse uitspraak ee-MEE was. https://nl.forvo.com/search/Aim%C3%A9e/ Ik ken zelf ook iemand waarbij het op deze manier uitgesproken wordt. In dat geval valt de associatie met de m.e. ook weg. Amélie vind ik ook heel mooi. Lijkt inderdaad wat op jouw eigen naam, maar toch vind ik het prima naast elkaar kunnen (voor moeder en dochter, voor 2 zusjes zou ik het een ander verhaal vinden). Ik vind het een heel ander type naam en de klemtoon ligt op een andere lettergreep.
Ik vind Aimée en Amélie beide heel mooi. Iets meer voorkeur voor de laatste. Heb het idee dat Aimée ook wel erg populair is en dat er toch altijd veel uitspraakverwarring is. Ik heb namelijk drie leerlingen gehad/gehoord op mijn school met deze naam en allemaal een andere uitspraak (zoals em-mee, zoals amy en zoals ij-mee) Verder denk ik nog aan: Louise, Louisa Romée Julie Rosalie Philou Phileine, Philine Felice Emily Isabel, Isabelle, Isabella Josephine Lauren Juliëtte
@Zuremat dank voor je suggestie. Louise stond op het lijstje maar was toch minder onze smaak dan de opties die we nu over hebben. @Vidah ik bedoelde inderdaad de uitspraak van Aimée zoals je het beschrijft Toch twijfel ik om de reden van @Madeliefje06 (uitspraakverwarring). Leuk om te horen dat jullie Amélie mooi en niet storend vinden icm mijn naam!
Dan verbeter je toch een keer en dan snappen mensen het vaak wel hoor. Hier heeft zoon een naam met 1 A en dan nog spreken mensen het uit met AA denk dan ook kan je niet lezen. Verbeter het dan wel en meestal komt het goed en anders lekker boeiend. En mn andere zoon heeft een naam met een T op het eind en ook wel gehad dat mensen bij appen en dan een D op het einde zetten(terwijl ik in een eerder bericht zn naam met een T zet) Zou voor de naam gaan die je zelf het leukste vind!
Ik vind Aimée prachtig maar ik zou het toch niet snel doen ivm de verschillende uitspraken die mensen er aan gaan geven. Amélie vind ik ook prachtig en daarvan is de uitspraak een stuk makkelijker, dus ik zou sneller voor deze naam gaan. Elise vind ik een beetje mwah.. helemaal naast 2 prachtige namen haha. Verder dacht ik ook meteen aan Emily maar ik zag dat die al een keer eerder is genoemd. Misschien zijn dit nog opties: Céline Philou Estelle Celeste Bojoura Asmodée Elodie Isabeau Solènn Isaura Lymée Romée
Oh ik dacht dat je bedoelde dat jullie het uit wilden spreken met een korte 'e' dus als eh-MEE. Zoals ik het bedoelde is de uitspraak met een lange 'e' / dubbel 'e' dus als ee-MEE.
Alle drie mooi Maar Aimee mijn favoriet. Misschien nog Felice Celeste Levine Elena Romelia (geen 3 lettergrepen)
Het is volgens mij officieel ook met de korte ‘e’, dat hoor je toch ook in de fragmenten die jij gelinkt had? Dus inderdaad ongeveer eh-mee. Ik ken overigens ook een Aimée en zij spreken het echt fonetisch uit, dus ai-mee. Vind ik wel een soort van storend want onjuist maar ben er ook al wel aan gewend. Ik vind het op z’n Frans uitgesproken een mooie naam maar zou inderdaad ook twijfelen vanwege de onduidelijkheid in uitspraak.
Ik hoor in die fragmenten juist heel duidelijk een lange 'e' (ee) Maar zowel met de uitspraak eh-MEE als ee-MEE vind ik het een mooie naam! En die twee uitspraken liggen ook nog wel dicht bij elkaar. De fonetische uitspraak aj-MEE zou mij ook storen inderdaad.
Ik vind het allemaal mooie namen. Ik denk in ieder geval niet aan de M.E. bij het uitspreken van de naam Aimée. Bij de M.E. spreek ik de letters los van elkaar uit en bij de naam is het een aaneengesloten lange klank, Emmee. Echt totaal anders dus daar zou ik me niet druk over maken.
Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik zag mooie namen voorbijkomen, waarvan een aantal afvallen omdat we al mensen kennen die zo heten en een aantal die we dan toch iets minder mooi vinden dan Amélie en Aimée. We weten nu wel zeker dat het een van deze twee gaat worden! De twijfel vanwege de associatie bij Aimée is nu een stuk minder. We zouden inderdaad gaan voor de uitspraak korte e gevolgd door lange ee (dus eh-MEE). Amélie vinden we ook prachtig en kan zomaar de naam voor ons worden. We gaan beide namen nog heel even op ons in laten werken voor we de knoop doorhakken
Ik vind Aimée prachtig! Amélie vind ik niet fijn uitspreken en met jouw naam vind ik het inderdaad teveel op elkaar lijken. Emily vind ik dan veel mooier. Elise vind ik een heel ander soort naam.
Als ik nog een dochter zou krijgen (wat niet zo is) zou ik haar Louison noemen. Elegant, lief, klassiek en Frans
Moet eerlijk zeggen dat toen ik alleen nog de titel van je topic gelezen had ik meteen moest denken aan de namen Aimée en Amélie. Waarschijnlijk omdat die bij ons ook een hele tijd in het favorietenlijstje hebben gestaan. Daarbij heb ik wel een lichte voorkeur voor Amélie. Bij Aimée heb ik geen enkele seconde de associatie gehad met ME (terwijl ik dat wel veel heb met namen). Misschien omdat die uitspraak van de afkorting een hele korte klank is en daardoor voor mij niet vergelijkbaar is… BTW iets heel anders; waarom schrijf je je eigen naam achterstevoren?