Als je de eindschoonmaak betaalt als je een huisje oid gehuurd hebt, maak je dan zelf ook nog één en ander schoon? Wij zitten nu in een huis en gaan bijna weg. De vloer moet gezogen en kan wel een dweil gebruiken. De wasbakken en wc's, 3 stuks, zijn natuurlijk gebruikt, net als de koelkast, magnetron ed. Tussendoor hebben we her en der wel even een doekje overal overheen gehaald en gestofzuigd, maar niet zo secuur als ik thuis zou doen. Voor de eindschoonmaak betalen we 70 Euro, maar om zo de deur achter me dicht te trekken is ook weer zoiets. Hoe doen jullie dat?
De ergste troep zelf. Niet dat er nog snoeppapiertjes over de vloer/tafel/aanrecht slingeren. Prullenbakken leeg, haren uit doucheputje. Bedden netjes afhalen en goed terugzetten. Dat soort dingen. De rest mag de poets doen.
Hier staat niets, ook niet of de bedden afgehaald moeten worden. Schoonmaakmiddelen zijn er ook niet. We hebben zelf wc reiniger gekocht om de wc tussendoor te doen. Het is een 10 persoons vakantiehuis van een Nederlander in het buitenland. Geen park ofzo.
Een doekje even snel over de tafels, het aanrecht en andere dingen die veel gebruikt zijn heen. Vloer vegen we schoon of even met de stofzuiger. Bedden afhalen en netjes terug zetten. Vuilnisbakken leeg. En nergens geen troep meer. Gewoon zoals je het aantreft, maar dan zonder super goed zelf te poetsen. Ik heb zelf vroeger huisjes gepoetst al vakantiebaantje. Wat een rotwerk vond ik dat. En hoe sommige mensen het soms achter laten. Echt schandalig. Die poetsers hebben zo weinig tijd per huisje, dat ik het echt ook netjes voor ze wil achter laten.
Het zit ook niet in mijn aard om zo de deur achter me dicht te trekken, maar als je betaalt voor eindschoonmaak zou ik idd niet teveel doen. Vind het ook best een flink bedrag voor een eindschoonmaak.
Pff 70 voor eindschoonmaak? Dan zou ik alleen mijn eigen troep opruimen zoals snoeppapiertjes. De rest doen ze naar lekker zelf! Normaal gesproken stof ik af, haal de beddengoed af en stofzuig ik zodat het netjes achter gelaten wordt
Ik zelf zou de spullen pakken en vertrekken. Ik betaal ervoor. Dus doen ze het maar lekker zelf 😁
vloer vegen, doekje over de tafels en aanrecht, afwas gedaan en opgeruimd hebben, en meestal wordt ook verwacht dat je de bedden afgehaald hebt en de dekens en kussens op de plek hebt gelegd waar je ze hebt gevonden. Op die manier kunnen ze de was snel verzamelen en gemakkelijk in de korte tijd die ze hebben het huisje schoonmaken. Je hoeft dus alleen maar de boel netjes achter te laten zonder gigantische bende, die krijgen ze namelijk niet op tijd schoon. Wij zijn eens in een huisje gekomen die de schoonmaak uiteindelijk meer dan drie keer de normale tijd kostte, omdat de mensen voor ons zo'n vreselijke bende hadden achtergelaten. We konden dus later het huisje in, en dat was meer uit noodzaak vanwege einde van de dag geloof ik want we konden meteen weer terug naar de receptie om te klagen over hoe smerig het was. De volgende dag zijn ze dus verder gegaan met schoonmaken. Gewoon de deur achter je dichttrekken kan dus heel vervelend zijn voor de mensen na jou!
Het is dan ook een erg groot huis met wasruimte met wasmachine en droger, 2 badkamers, 3 wc's, 6 slaapkamers, ruime keuken met vaatwasser, koelkast, vriezer, magnetron. 2 hallen. Op zich vind ik 70 Euro dan nog wel meevallen, maar ja, ook weer niet bepaald weinig. Vorig jaar waren we ook hier, maar moesten we onverwachts eerder naar huis toe. Mijn man heeft toen ingepakt en overal een doekje langs gehaald. De beheerster was blij verrast. Denk dat ze zelf niet veel meer gedaan heeft haha.
Oooh met vaatwasser; in dat geval kun je ook de vaat in de vaatwasser doen en die aanzetten voor je vertrekt op het gebied van afwas.
Haha luxe hè? Zal eens kijken waar het korte programma zit. Anders gaan we het niet op tijd redden denk ik.
Schoon hoeft niet maar ik laat wel een normale indruk achter. Afwas in elk geval weg. Geen bergen rotzooi. Vuilnis weg. Gewoon een normale indruk. Je hebt er voor betaald. Maar een nette indruk is onbetaalbaar.
Wij hebben met de eindschoonmaak niet zo gek veel gedaan; wel de volgende dingen: - afwas weg - vuilnis weg - alles teruggezet hoe het stond (schalen op tafel, tafelkleed, kleed over de bank) - stofzuigen - doekje over de tafel - aanrecht en fornuis even afsoppen - beddengoed afhalen en opvouwen - dekens opvouwen - borstel door de wc halen incl. wc-eend/bleek (wat ze ook hebben staan) Ik heb zelf in de schoonmaak gewerkt en het is niet zulk bijster leuk werk. Ook weet ik dat de meiden die die huisjes schoonmaken VEEL te weinig tijd krijgen om alles goed schoon te krijgen en dat ze zich voortdurend de benen onder hun lijf vandaan rennen. Bij ons huisje is dat misschien wat minder. Al weet ik dat niet zo goed. Verder probeer ik zo ook een beetje te helpen in restaurants door alvast borden en bestek te scheiden. It never hurts to help out en het is voor mij een kleine moeite.
nou ja, eerlijk is eerlijk is dat niet mijn probleem als ik 70 euro betaald (daar kunnen mij makkelijk een week van leven) dan moeten ze niet verwachten dat ik dan nog ga schoonmaken, dan moeten of zij meer tijden plannen of een andere schoonmaakster huren.
Denk dat we de vuilnisbakjes legen, wegwerpdoekje over de wasbakken en wc's halen. Vaat weg en de bezem er even door. Even wat zichtbare vlekken van de vloer poetsen en de bedden afhalen. Denk dat het er dan al vrij netjes uit ziet.