Ja en ik heb al een eerder bij een psychologe gelopen (voor iets heel anders) maar dat werd toen 100% vergoed nu ben ik dus 150 euro + 10 euro x het aantal behandelingen kwijt. Ik kan me voorstellen dat mensen dan zo iets hebben van ... laat maar. Ik los dit zelf wel op (en dan van een brug springen of zo)
juist niet, want er staat dat het TOT 22 jaar vergoedt wordt. Maar ik heb het nagevraagd: Blijkt dat het me normale maandpremie was plus kosten van een eerder bloedonderzoek en dat ze ene fout hebben gemaakt in de omschrijving, er moest namelijk staan: AGIS ZORGVERZEKERINGEN MAANDPREMIE 07 + EIGEN RISICO en ze hadden dus neergezet: AGIS ZORGVERZEKERINGEN EIGEN RISICO Bloedprikken was 55 euro bij elkaar en ze hadden al 35 euro verrekend met de maandpremie van Juni en nu dus nog 20 euro voor Juli. Klopte dus gewoon.
Ik heb 2 keer bloedgeprikt omdat het ziekenhuis me bloed had verkloot. En ik betaal toch per afspraak, en niet per prikje? Ze nemen in 1 keer 5 buisjes af, verkloten daarvan 2 buisjes in het lab waarvoor ik terug moest komen om vervolgens weer 5! buisjes te laten prikken. Dat kost echt geen 162 euro hoor. Ik heb tandcompact dus ik krijg alles vergoedt voor de tandarts, en als er staat: Eigen risico geldt niet voor verloskundige zorg tot 22 jaar, wordt daar geen tandarts mee bedoeld neem ik aan.
Dan zal je een klacht bij het ZH neer moeten leggen, maar blijkbaar brengt datzelfde ZH de extra keer prikken gewoon bij JOUW in rekening. Jouw zorgverzekeraar heeft hier verder geen boodschap aan en kan daarin waarschijnlijk ook weinig voor je betekenen. De meeste kans om geld terug te krijgen maak je door het ZH een (aangetekende) brief te sturen en het geld van de extra behandeling terug te eisen. Helaas zijn dit nogal logge organen, dus wil je niet te veel hoop op succes geven. Toch succes er mee . Bellen met het ZH en je zorgverzekeraar kan natuurlijk ook nooit kwaad.
dat heb ik net gedaan Heb gewoon totaal 55 euro betaald, dus dat klopt. Die 2e keer is er niet bij gerekend.
pff mag morgen naar een crematie van iemand die zoiets heeft gedaan vorige week (overigens kan ik het me bij dier persoon wel een beetje indenken)
Gecondoleerd Dahpne, dat is heel triest. Maar als ik lees dat je tot maximaal 635 euro aan psychologische hulp zelf moet betalen, dan is dat toch vragen om problemen. Mensen die echt zo zwaar in de knoop zitten dat ze zoiets doen, die moet je toch geen drempel op werpen om naar een hulpverlener te stappen. Toen ik hoorde wat ik moest betalen heb ik zelfs even getwijfeld en ik heb het financieel echt niet slecht. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij.