Eigen risico zorgverzekeraar

Discussie in 'De lounge' gestart door ProudMum, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb al van meer kanten gehoord dat Zw-kosten nu wel van het ER af gaan, terwijl ze eerst niet onder de no-claim vielen.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.068
    8.017
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Op agis site staat idd dat alles volleidg vergoed wordt en dat eigen risico max 150 euro is.

Knap dat ze dan 162 euro van me rekening halen, ga morgen dus bellen.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja ik heb ONVZ blijkbaar ook gemachtigd, want ik krijg geen rekening, het wordt gewoon afgeschreven.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ik krijg vanalles binnen 2weken een bericht thuis.ook van het extra bloed onderzoek wat ik heb gehad moest ik 22€ betalen die hadik na8 dagen al

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Het na gesprek dat ik had met de GYN is wel van mijn eigen risico gegaan.
    belachelijk vind ik dat.. Als het goed is heb ik nu wel de 150 voor dit jaar betaald, en verwacht dus niet meer te hoeven betalen (mits ik er niet voor verzekerd ben natuurlijk)..

Miekje..

en idd het leven hier in NL, is ook met 2 modale inkomens, bijna niet leuk meer....

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh de verzekering heeft ook een slechte aan mij hoor ;) maar als ik zie wat ik nu betaal in vergelijking met 5 jaar geleden, dat is echt niet leuk meer.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.068
    8.017
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Heb net gekeken, staat er bij omschrijving:

Ziekenhuis zorg 36,80
    Ziekenhuis zorg 24,50
    Ziekenhuis zorg 50,00

Datum: 5 maart 2008 en 26 maart 2008

Dat zijn dagen waarop ik bloed heb laten prikken maar net int ziekenhuis of wat dan ook en lijkt me nie dat dat zo duur is?

Heb de rekening vorige maand pas gehad, nja, rekening, brief waar het in aangekondigd wordt dat ze het hebben afgeschreven.

Staat er bovenaan de brief: Eigen risico geldt niet voor verloskundige zorg, blabla tot 22 jaar.

Ik was op dat moment nog 21, ben pas 16 april 22 geworden, en nu denken ze zeker "als we in juli die brief sturen is ze al 22 en moet ze betalen" ofzo

En 150 euro maximaal, vraag me af waar mijn 162 euro dan vandaan komt.

Ga morgen gelijk bellen.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het gaat om tandheelkundige zorg tot 22 jaar ;) denk niet dat je je tanden hebt laten prikken toch. Als je 3x bloed moest laten prikken kan het wel zijn dat je 162 euro moet betalen, dat klopt denk ik wel.

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

als je op het moment van prikken 21 was moet j gewoon dokken meis!

11. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Is overstappen in januari dan geen goede optie? Ik heb Zilveren Kruis 4 sterren en 4 sterren tandarts (wel collectief via werkgever, dat scheelt 20 euro per maand), maar ik hoef echt nooit iets bij te betalen. Ja, mijn eigen risico, die heb ik ook moeten betalen. Maar dat wist ik van tevoren en daar had ik zoveel mogelijk rekening mee gehouden. En ik mocht het van het ZK ook in termijnen betalen, dus ik heb het in twee keer gedaan.

Oh ja, mijn vriend is basisverzekerd bij het ZK, dat kon ook collectief via mijn werkgever en hij betaalt € 82,80 per maand, ik € 138,nogwat. Is ook een risico, want als hij wat krijgt, wordt het wel bijbetalen.... Nova is vanzelfsprekend op mijn polis bijgeschreven, tot nu toe is alles voor haar ook vergoed, tot alle fysio en manuele therapie aan toe.

12. ProudMum

Volgens mij zit er bijna geen verschil meer tussen de verzekeraars toch?

13. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Ik blijf het een belachelijke regel vinden.
    Destijds, met de invoering van dit gebeuren, kon je kiezen, uit geen eigen risico, eigen risico met bepaalde bedragen.
    Koos je een verzekering zonder eigen risico, was je per maand iets duurder uit.
    Die hadden wij destijds gekozen.
    En nu...nu heb je niet eens een keus, het wordt je gewoon opgedrongen.
    Daar kan ik me best kwaad om maken, dat je niet eens een keus heb, maar dat dit je gewoon opgedrongen word door de regering.
    Het hele land wordt opgedrongen door regeltjes van het kabinet. Dat gevoel heb ik tenminste.

Ook zoiets. Verleden jaar had ik een verzekering collectief via agis afgesloten bij mijn baas. Verzekering uitgekozen volledig vergoeding tandarts. Dit jaar gewoon dezelfde verzekering, ben tevreden dus waarom dan veranderen niet dan.
    En nu kregen we van de week een factuur van DFA (die sturen de facturen voor de tandarts) of ik maar ff een eigen bijdrage wil betalen.
    Ik dus gebeld om uitleg te vragen hoe dat nu zit. Ja, sorry mevrouw krijg ik als antwoord, wij gaan niet over vergoedingen.
    Mijns inziens had die factuur dus niet naar mij gestuurd moeten worden maar naar de verzekering. Want die eigen bijdrage zou volledig vergoed moeten worden, zoniet dan moet het afgetrokken worden van de eigen risico, en dan zou ik dus via agis een overzicht c.q. autom.afschrijving moeten krijgen.
    Maar ik had die factuur niet hoeven te hebben lijkt me. Die moeten ze dan toch rechtstreeks naar Agis sturen?

Zucht...ik wordt er zo moe van...

HEB ER DE KRACHT NIET MEER VOOR.... :) :)

Yvonne

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wil je er voor mij een zoeken die lenzen en brillen voor 100% vergoed en het liefst ook 100% orthodontie na je 22. Dan stap ik gelijk over. :)

15. ProudMum

Als ik die vind, heb je PB!

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja dan graag een ander dan ik nu heb, want ik wil dus geen 95 euro per maand per persoon aan aanvullende verzekeringen betalen. 100% fysio en 100% alternatieve behandelingen is eigenlijk ook wel een pre.

Het klinkt misschien veeleisend, maar dit is wel wat ik 5 jaar geleden kon verzekeren voor 154 euro per maand en dan kreeg ik ook nog een bedrag terug van mijn werkgever omdat ik me verplicht particulier moest verzekeren. Dat was ongeveer 80 per maand, dus netto was ik voor 74 euro voor bijna alles verzekerd dat ik kon bedenken. Als ik iets wil dat nu maar in de buurt komt ben ik 215 per maand kwijt.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh ja vergeet ook je verplichte EIGEN BIJDRAGE niet voor bijvoorbeeld kraamzorg en psychische hulpverlening.

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.011
    1.837
    113
    Provincie Groningen
    @Loeki2, ik hoef geen eigen bijdrage voor kraamzorg te betalen. Ben hiervoor aanvullend verzekerd :)

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ook, maar voor mijn psychologe kan dat niet, ik moet dus iedere keer 10 euro contant betalen. Ik vind het echt van de zotte. Denk je goed verzekerd te zijn, mág je je daar dus gewoon niet aanvullend voor verzekeren, net als dat verplichte eigen risico. Ik heb nu het gevoel dat ik dubbel, of driedubbel gepakt word. Ik ben niet voor mijn plezier onder behandeling, dan moet ik per keer 10 euro eigen bijdrage betalen en de eerste 3 behandeling komen ook nog eens voor mijn eigen rekening, omdat er NAAST die 10 euro ook nog eens 150 euro eigen risico ingehouden wordt. Het is dus niet zo dat die 10 euro in je eigen risico valt, die komt ERBIJ. :evil: (er is geen emoticon die het goed uitdrukt)

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.011
    1.837
    113
    Provincie Groningen
    Jeeeeetje je wordt echt 3 dubbel genaa*d :evil:

Deel Deze Pagina