eieren over datum gegeten

Discussion in 'De lounge' started by Mississippi, Aug 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Heb zojuist 2 gekookte eieren op die al 4 dagen over de datum waren...ben gelijk misselijk maar zal vast wel psychisch zijn :(
    Kan dat kwaad? Iemand ervaring mee?

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    4 dagen maar ?
    eieren die niet met goed zijn proef je wel. gekookt zeker

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bedorven eieren proef en ruik je gelijk!! Daar is echt geen twijfel over mogelijk haha. Geen zorgen dus!

4. misa

misa Niet meer actief

Zal vast wel meevallen. De datum op een verpakking betekend dat het tot die datum zeker weten goed is. De dag erna is iets niet gelijk bedorven. Kan nog wel een poos duren. En ja je had het anders vast geproefd!

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dit idd.

6. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je eieren eet die niet goed meer zijn ruik je dat echt wel hoor, die lucht is om van de kokhalzen. Je ruikt het al als je ze uit de doos haalt. Ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken hoor. Kan me voorstellen dat je een beetje last hebt van psychische misselijkheid maar dat is nergens voor nodig.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ok nou hoop het maar! Ik let altijd zo goed op (tot het manische aan toe) en mijn man had gekookt (maaltijdsalade met gemarineerde kip) en halverwege vonden we allebei ergens een raar smaakje aan zitten maar niet vies ofzo, dacht misschien de marinade en toen na t eten dacht ik ineens aan de eieren dus keek op het doosje: tht 16-08 :(
    Maar goed als ze echt bedorven zouden zijn dan was het waarschijnlijk dus echt heel vies geweest als ik het zo lees dus hopen maar dat ze nog goed waren dan :)

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,228
    6,087
    113
    Ik eet ze regelmatig een paar dagen over de datum, nog nooit ziek van geworden. Het is niet voor niks ten minste houdbaar tot ;)
    Ik gebruik m'n neus en mijn ogen bij eten, ruikt het goed en ziet het er nog goed uit, eet ik het lekker op.

9. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

Oct 5, 2009
    727
    306
    63
    Je had het kunnen merken met het koken. Een ei wat niet meer goed is gaat nl drijven.

10. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik kijk nooit naar de datum met eieren als ze slecht zijn proef/ruik je dat direct met open maken.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En was het inmiddels niet gebleven bij misselijk.
    Ziek van gekookt ei ben je al heel snel en doet onwijs pijn aan je maag :(

12. Chrissiej

Chrissiej Actief lid

May 9, 2012
    128
    0
    0

Juist dit dus!
    Een goed ei zinkt en een bedorven ei drijft.

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,154
    1,394
    113
    Female
    België
    Het heet ook ’TEN MINSTE’ houdbaar tot. Langer kan dus ook. Heb hier ook eieren staan van bij mijn ouders, geen idee hoe oud ze zijn. Gewoon ruiken als je ze open doet.

Heb ooit yoghurt gegeten van 3 maand over tijd :p kan geen kwaad joh. Bedorven voedsel herken je snel.

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    3 maanden over de datum!!:$ wow!

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Dit wist ik niet! Bedankt voor de tip! :)

16. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik kijk nooit naar de datum van eieren eerlijk gezegd...

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zit er een datum op eieren?? Haha.

Zal vast wel meevallen meid.

18. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ik test eieren over datum vaak met een bak water. gaan ze drijven zijn ze slecht. zakken ze dan zijn ze nog gewoon eetbaar. (rottende eieren produceren gassen waardoor ze blijven drijven)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,062
    3,857
    113
    Zo doe ik het ook bij twijfel, maar met een THT (tenminste houdbaar tot) datum voor eieren test ik het niet eens met drijven als ik maar 4 dagen over die datum heen zit.
    Vaak ruik je het ook echt wel als het rot is.

20. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    mja ik heb een beetje een dichte neus ;) dus voor mij is het wel heel belangrijk hihi

Share This Page