Heb zojuist 2 gekookte eieren op die al 4 dagen over de datum waren...ben gelijk misselijk maar zal vast wel psychisch zijn Kan dat kwaad? Iemand ervaring mee?
Bedorven eieren proef en ruik je gelijk!! Daar is echt geen twijfel over mogelijk haha. Geen zorgen dus!
Zal vast wel meevallen. De datum op een verpakking betekend dat het tot die datum zeker weten goed is. De dag erna is iets niet gelijk bedorven. Kan nog wel een poos duren. En ja je had het anders vast geproefd!
Als je eieren eet die niet goed meer zijn ruik je dat echt wel hoor, die lucht is om van de kokhalzen. Je ruikt het al als je ze uit de doos haalt. Ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken hoor. Kan me voorstellen dat je een beetje last hebt van psychische misselijkheid maar dat is nergens voor nodig.
Ok nou hoop het maar! Ik let altijd zo goed op (tot het manische aan toe) en mijn man had gekookt (maaltijdsalade met gemarineerde kip) en halverwege vonden we allebei ergens een raar smaakje aan zitten maar niet vies ofzo, dacht misschien de marinade en toen na t eten dacht ik ineens aan de eieren dus keek op het doosje: tht 16-08 Maar goed als ze echt bedorven zouden zijn dan was het waarschijnlijk dus echt heel vies geweest als ik het zo lees dus hopen maar dat ze nog goed waren dan
Ik eet ze regelmatig een paar dagen over de datum, nog nooit ziek van geworden. Het is niet voor niks ten minste houdbaar tot Ik gebruik m'n neus en mijn ogen bij eten, ruikt het goed en ziet het er nog goed uit, eet ik het lekker op.
En was het inmiddels niet gebleven bij misselijk. Ziek van gekookt ei ben je al heel snel en doet onwijs pijn aan je maag
Het heet ook TEN MINSTE houdbaar tot. Langer kan dus ook. Heb hier ook eieren staan van bij mijn ouders, geen idee hoe oud ze zijn. Gewoon ruiken als je ze open doet. Heb ooit yoghurt gegeten van 3 maand over tijd kan geen kwaad joh. Bedorven voedsel herken je snel.
ik test eieren over datum vaak met een bak water. gaan ze drijven zijn ze slecht. zakken ze dan zijn ze nog gewoon eetbaar. (rottende eieren produceren gassen waardoor ze blijven drijven)
Zo doe ik het ook bij twijfel, maar met een THT (tenminste houdbaar tot) datum voor eieren test ik het niet eens met drijven als ik maar 4 dagen over die datum heen zit. Vaak ruik je het ook echt wel als het rot is.