Jahoor, daar zit ie!! Yes!! Volgens mijn artsen, maarja, ze zeggen natuurlijk allemaal wat anders, is die meting nog niet zo belangrijk, maar die hartslag. Dus ik ga daar vanuit hoor! Ik weet dat ik niet meer kan vergelijken met mezelf, hoewel wat ik had zo uitzonderlijk was, dat komt bijna nooit voor. En bij mij in de kliniek hebben ze het steeds gehad over week marge, lastig meten, meetfoutje snel gemaakt etc. Zelf in later stadium was de paar mm verschil geen probleem, de ontwikkeling is belangrijker. Maar met onze geschiedenis en ervaring wil je er een als uit het boekje, dus snap je hoor. Maar ik zie geen rede tot paniek! Cryo heeft wat tijd nodig qua innesteling hè. Ik duim duim duim! Deze stap heb je weer overleefd, eerste echo, check!
Hoiiii kleintje! Ik heb natuurlijk weer geen enkel verstand van echo’s maar wat ik wel weet is dat die mm bij zon kleintje nog wel eens moeilijk meetbaar is. Dus we gaan op zeker van het positieve uit! En een ferme hartslag is wat je wil horen. Het wordt weer een spannende week, maar weer een stap verder ❤️❤️❤️
@Equivoque gefeliciteerd met je mooie echo! Mijn gyn heeft bij mijn eerste echo op 6wk2 niks opgemeten. Hij zag het hartje flikkeren dus dat was wat hem betreft prima. Ik heb daarna elke week bij een echobureau een echo laten maken en zij meette het wel op. Maandag heb ik me termijnecho maar ben zo bang dat er wat mis is. Ik denk dat vrouwen die ons traject zitten nooit helemaal gerust zwanger zijn, en pas kunnen gaan genieten als het geboren is!
Dank jullie wel dames! De arts zei inderdaad dat het er voor nu gewoon goed uitzag, hij doet wat -ie moet doen. Maar als ze kritisch was vond ze het nog wel iets te klein. En ze heeft echt haar best gedaan met meten hoor want het lag eerst iets opgekruld, maar 5mm was er toch echt nog niet van te maken. De goede hartslag was het belangrijkste inderdaad, maar ja, dat was de vorige keer ook zo tot 8 weken en het werd toen niet groter dan 1 cm. Dus dat stelt toch niet echt gerust... Uiteraard veel gegoogeld en gelukkig overwegend positieve verhalen, dus dat geeft iets meer vertrouwen! Maar ik bereid me stiekem wel een beetje voor op een verloop zoals vorig jaar... Het enige wat ik zeker weet, is dat het zeker de komende twee weken nog spannend blijft! En daarna natuurlijk niet minder, maar er zal toch een last van mijn schouders vallen als de groei bijtrekt en we boven de 1cm uitkomen. Hoe was het ook alweer @Cactus92, 1mm per dag moet -ie toch groeien nu?
@Equivoque ook van mij gefeliciteerd! Dankjulliewel voor alle reacties, ik heb inmiddels tot pagina 50 gelezen Later weer een stukje. @Equivoque, jouw verhaal over de twee IVF/ICSIs lijken echt akelig veel op die van ons. Mijn eicellen worden wel bevrucht, maar omdat ze zo slecht zijn, delen ze heel matig. En bij ICSI leek er ook wel even bevruchting te zijn, maar geen verdere deling. Ik ben heel benieuwd of ze in Dusseldorf kunnen achterhalen of ik een stofje mis. Ik heb net als jij ook de tweede poging met Meriofert gedaan, daar hadden we echt hele hoge verwachtingen van, maar ten onrechte. Wat jij en ik blijkbaar hebben schijnt heel erg weinig voor te komen. Oftewel vrouwen zijn al wat ouder waardoor ze slechte eicellen hebben, of hebben een laag AMH en zijn lastig te stimuleren. Hebben jullie nog achterhalen waar dit probleem vandaan komt, dwz, is het genetisch of gewoon pure pech?
Welkom @thousandoaks Ik heb geen verstand van het traject dat jij moet gaan volgen, dus kan je daarin niet helpen. Maar er zijn ongetwijfeld vrouwen die wel wat antwoorden hebben. Als je nu op pagina 50 bent wil ik je veel sterkte wensen, of adviseren te stoppen met lezen. Het is niet mild wat iedereen hier op zn bordje krijgt. Maar ajb, wees welkom. En zorg dat je -samen met ons allemaal- een succesverhaal gaat maken van ECD. Want ook al is het een zwaar en intensief traject, de lieve meiden hier zijn een grote steun.
Bij mij zit het dan toch iets anders dan bij jou, want mijn eicellen worden helemaal niet rijp en kunnen daarom helemaal niet bevrucht worden. Rijpen wil zeggen dat de helft van de chromosomen uit de cel wordt gemikt, en daar gaat iets mis bij mij. Als bij jou de eicellen wel rijp worden kunnen ze eventueel in Düsseldorf poollichamenonderzoek doen. Maar dat is duur en de vraag is of je met de uitslag iets kan of dat het alleen maar bevestigt dat het niet goed zit. Maar je zou ook kunnen kijken naar eicelactivatie. Dat doen ze in Düsseldorf met een calciumbadje, maar in Gent schijnen ze daar nog veel meer mee te kunnen (zoek maar eens op MOAT en eicelactivatie) dus misschien is dat nog iets om je in te verdiepen. Succes, ik hoop dat ze voor jou misschien nog iets kunnen betekenen! En anders ben je hier van harte welkom om mee te kletsen over het ECD-traject!
Ohhhh wat fijn @Equivoque! Ik vind dit ook gewoon tellen als goed nieuws! Ik heb er (nog) niet veel verstand van, maar vind wat er gezegd wordt goed klinken. Hoop dat je een beetje kunt genieten. En fijn dat ne gauw weer voor echo mag. @Cactus92 gek op onderzoek zijn ze daar dus? Goed om te weten, haha! Ze hebben tot nu toe gewoon de reguliere onderzoeken gedaan. Alles wat ‘in verbinding’ staat met de hypofyse (schildklier en bijnier bijv.) en t zaad van manlief. Omdat ze ‘mijn verhaal’ toch niet helemaal los kunnen laten, lees: mn eierstokken zijn zelfs tot op heden nergens te bekennen, willen ze een chromosoom onderzoek laten doen. Bij zo’n vroege overgang kun je bijvoorbeeld denken aan turner. Maar aangezien ik een blonde meid van 170 met blauwe ogen én vrouwelijke vormen ben, kan dat bijna niet. Ik dacht dus ook, uh ja ik ga toch geen nageslacht op de wereld zetten dus who cares... maar dan is in elk geval een en ander verklaarbaar en weten ze of ze mn lichaam nog extra moeten ondersteunen bij een eventuele zwangerschap ofzo... Gelukkig hebben we weer een zonnetje voor de boeg dit weekend!
Zo! Dat is nog eens een echte BBQ! Groot gelijk, heerlijk! Wij wonen sinds kort in een nieuwbouw woning en hebben ook maar bedacht dat er een tuin architect moet komen. Voor je t weet is t super mooi weer en zitten wij te balen dat we dachten ‘die tuin komt nog wel’. Haha
‘Een tuin architect’ Ik hoor alweer waar het geld zit.. Ps: Ik voeg nog even een foto toen @Cactus92 te plagen.
Benieuwd naar het resultaat over een paar maandjes! Komt dat showen! Hij was lekker, maar karma is a bitch... misselijk
@Equivoque ja ongeveer een mm per dag. En pas veel later gaat dat sneller. Hopelijk maakt ie ook ff een spurtje, kan ook nog, zegt mijn arts. Eigelijk kan bijna alles.. Dus blijft afwachten en ontwikkeling bekijken. Maar gemeen, dat je door de ervaring en angst niet meer genieten kunt. Eerst die 10/12 weken door... Maar wij zijn en blijven gewoon optimistisch hoor! @Nienke91 ja ik heb het zelf ervaren en las het ook weer terug in een Facebook besloten groep, dat ze bij MCK vooral alles willen uitsluiten om zichzelf ook in te dekken. Maar dit klinkt gewoon als een prima onderzoek ten behoeve van jou. Dus ben benieuwd. Vreemd verhaal van die eierstokken.. Wat ik wel weet is dat die van mij bv heel klein zijn, dat laag amh samenhangt met krimpende eierstokken. Maar totaal niet te vinden.. Geen idee. Zeer mysterieus. Ben benieuwd nu wat eruit komt. @Killy88 dat is een wijs advies naar @thousandoaks ... Ergens is doorlezen fijn, om ons beter te leren kennen. Anderzijds.. hoop ellende helaas.. En dat maakt je "wijzer en angstiger".. Was je zelf maar nooit begonnen met lezen, had een hoop stress gescheeld, nu al.. Maar komt hoor, wij hebben vertrouwen! Nog even doorbijten en dan is het woensdag..
@Killy88: de utrogestan houdt een miskraam trouwens niet tegen hoor! Gisteren nog even nagevraagd Dus zo lang jij nergens last van hebt, zit het er gewoon nog!
Weet je dat toevallig ook van estradiol Nog een paar dagen en dan zullen we het horen! Begin langzaam wel zenuwachtig te worden
Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik al het eerste bloedverlies toen ik nog aan de estradiol/utrogestan zat. Dus als het eruit wil, komt het echt wel... Natuurlijk geen garantie, maar er zijn zat mensen die helemaal geen symptomen hebben en toch echt hartstikke zwanger zijn! Nog even geduld dus, maar het is zeker spannend... hoe laat mag je woensdag?
Ah bedankt voor je oppeppende woorden! Ik mag gelukkig meteen om 08:00, dus hoef er niet de hele dag tegenaan te hikken.