@Lovely83 Echt zo balen maar we kunnen in dit hotel geen familiekamer boeken omdat onze kinderen met 13 en 14 te oud zijn. De offerte die we binnen hadden gekregen was met de foute leeftijd Vandaar ook de scherpe prijs denk ik.. Hoe doen jullie dit?
Onze oudste dochter van dan 16 deelt een kamer met haar zusje van 8 en de jongste komt bij ons op de kamer.
Hebben ze in het hotel geen gekoppelde kamers? Dus 2 ps kamers met tussendeur tussen de kamer. Zo lossen wij het vaak op (samengesteld gezin, 3 kinderen)
Deze optie zie ik nergens op de verschillende boekingsites maar ik heb contact gezocht via Instagram. Ze zeggen dat ze wel kamers hebben met een tussendeur of dat ze kunnen proberen kamers dichtbij elkaar te reserveren. Ze geven alleen geen garantie. Afhankelijk van de prijs gaan we het gokken. In het ergste geval splitsen we op.. we gaan toch allemaal tegelijk naar bed. Niet gezellig voor ons maar geen drama. Het reisbureau gaat het sowieso aangeven en wij sturen er dan nog even een mailtje achteraan.
Dagen bezig met een bureau uit Duitsland. Staan erom bekend altijd scherpe aanbiedingen te hebben en net wat goedkoper te zijn dan de Nederlandse aanbieders. Verschillende aanbiedingen gekregen, allemaal net niet kwa vluchttijden, vliegmaatschappij en prijs. Kijk ik net op tui, zie ik toch een veel betere aanbieding Voelt ook beter om te vliegen met tui dan met maatschappijen die ik helemaal niet ken.. nog 200 dagen zin in!
Wij zijn vroeger in Dahab geweest. Juist weg van de grote resorts, klein hotel alwaar ook ontbijt, maar eten lekker langs de boulevard, keus genoeg aan leuke restaurantjes. Ik vind een resort verschrikkelijk. De organisatie waarmee we gingen, bestaat niet meer helaas. Wij hebben onze PADI gehaald en diverse excursies, waaronder een tweedaagse woestijntocht met een pick-up. Een van mijn mooiste vakantieherinneringen. "Bedouin technology" was de doorlopende grap, van de uitstekend werkende isolatie van de waterflessen tot de 30 jaar oude maar super werkende auto. Eten werd door de lokale gids en chauffeur op een vuurtje klaargemaakt, slapen onder de sterren. Een passerende schorpioen overleefde het niet.
Vloek van de farao... mijn man noemt de Karnaktempel na 24 jaar niet voor niets nog steeds de kaktempel. Hij kreeg van de reisleider een pil die in Nederland zwaar verboden was, hielp wel enigszins trouwens. Vond de hygiëne echt waardeloos overal. Wij hebben er lang geleden een rondreis gemaakt van cairo naar abu simbel en daarna paar dagen hurghada. Toen was het nog relatief veilig, dat was nog voor de aanslag op die tempel in de vallei der koningen. En ook toen hadden wij op bepaalde trajecten al gewapende militairen bij ons in de bus zitten. Gaf een unheimisch gevoel. Nu zou ik er ivm veiligheid nooit meer zo'n rondreis willen maken. Hurghada was voor ons een verplicht nummer, weet nog dat er een grote weg dwars door ons resort heen liep. Wij hebben ons daar kapot verveeld, na een half uurtje zwemmen zijn we daar wel weer klaar mee. Keertje gesnorkeld. Een keer naar Hurghada geweest, chauffeur dumpte ons tegen de afspraak in op een plek midden in een woonwijk vol opdringerige verkopers. Konden alleen met nog duurdere taxi weg. Fijn vooropgezet plan. Vond ook de houding tegen Nederlanders niet prettig, er werd continu gezegd kijken kijken niet kopen.
We zijn er momenteel nog steeds en het is echt genieten. Ik snap dat dit resort zulke goede reviews heeft. Het resort is niet groot en dus overzichtelijk en niet massaal. De kamers zijn fijn, ik vind zelf de badkamer wat klein maar dat is het enige. De mensen doen ontzettend hard hun best het naar je zin te maken, er word je dus meerdere keren per dag gevraagd of alles naar je zin is of dat je iets nodig hebt. Het eten is goed, en als je iets anders wil regelen ze dat voor je. In de middag eten wij zelf graag bij het restaurantje aan het strand. Het a la carte restaurant is ook meer dan prima. In de baai kan je mooi snorkelen, helemaal links heb je prachtig koraal en in het midden en rechts vind je schildpadden en zeekoeien. Wij zijn een avond in Port Ghalib geweest voor souveniertjes, de mensen waren niet opdringerig. Natuurlijk vragen ze of je in hun winkel komt kijken, maar als je netjes bedankt laten ze het daar ook bij. Ik weet dat het in Marsa Alam ook verboden is om toeristen lastig te vallen. Op het resort lopen ook mensen rond om uitstapjes te verkopen. Als je ze laat weten niet geïnteresseerd te zijn laten ze je met rust. Ook lopen ze op twee momenten per dag rond en niet de gehele dag. Als je een uitstapje wil kan ik de Hamata eilanden aanraden, dit is de derde keer dat we dit uitstapje hebben gedaan en het blijft fantastisch hoe de onderwaterwereld daar is. Het animatie team is leuk, ze organiseren leuke dingen voor zowel kinderen als volwassenen. Oftewel genieten! En qua veiligheid zou ik mij absoluut geen zorgen maken, de kans op een aanslag in een Europese stad is groter dan een aanslag hier. Verder zoals ik al eerder aangaf moet je niet verwachten dat het in een ander werelddeel er hetzelfde aan toe gaat als in Europa.
@Lovely83 wat een fijne en uitgebreide reactie, dank! Klinkt allemaal ontzettend goed en we krijgen er nu nog meer zin in. Geniet nog van jullie vakantie!