Wie heeft er ervaring met overnachten bij de efteling? Ik ben er al vaak geweest, maar nog nooit overnacht. We zijn opzoek naar een huisje voor 6 personen, is bosrijk of loonsche land leuker? En we zouden graag met ons gezin gaan, 2 volwassenen en 2 kinderen en dan voor 6 personen boeken en dan de opa's en oma's afwisselen, maar ik neem aan dat dit niet toegestaan is? Dus een paar nachten de ene opa en oma en de andere nachten de andere opa en oma. Lijkt me dat dit helaas niet mogelijk is maargoed.
Volgens mij krijg je gewoon kaartjes met streepjescodes voor het park in te komen, dus lijkt me prima te kunnen? Maar dat isnwel al even geleden
Wij zijn afgelopen januari in Bosrijk geweest, echt hele fijne, ruime en nette huisjes. Opa's en oma's afwisselen kan gewoon, je krijgt online kaartjes, deze worden gescand dus of Pietje of Klaasje daar staat maakt niet zoveel uit.
Heeft iemand toevallig ook ervaring met de hotels? Is er echt een verschil tussen het efteling hotel (oude want nieuwe is me te duur voor alleen 1 nacht slapen) en de hotels op bosrijk en loonsche land?
Ik heb in het Efteling Hotel overnacht (junior suite) en het Landhuis van Bosrijk (familie kamer). Mijn voorkeur gaat uit naar het Efteling Hotel, maar beide was hartstikke prima.
Oeps, in het Poorthuys, bedoelde ik En zou gezworen hebben dat het een familiekamer heette, maar het was dus een “premium kamer”.
Bij bosrijk zit een zwembad (klein maar fijn) en daar mag als je in het Efteling Hotel slaapt ook gebruik van maken. Restaurant bij Loonsche Land vonden wij beter en leuker dan bij Bosrijk. Daar mag je ook gewoon eten zonder dat je gast bent (hebben wij weleens gedaan).
Bosrijk vond ik leuker en is iets dichterbij + klein zwembad, maar als het veel scheelt in prijs zou ik Loonsche land, want dat is ook meer dan prima. Waar ik wel even op zou letten qua privacy en geluid is dat bij Loonsche land sommige huisjes gordijnen hebben ipv deuren. Met slechte slapers vond ik dat niet prettig.
Wij hebben huisje op het loonsche land gehad en een keer in het oude hotel geslapen. Beide vond ik meer dan prima. Zwembad vond ik niet zo nodig. Onze kinderen wilden het park in, zwemmen kunnen ze thuis om de hoek ook. Dus wat dat betreft vond ik de extra kosten voor bosrijk niet echt de moeite
Hier ervaring met loonsche land en bosrijk Wij vonden de huisjes op bosrijk veel fijner, sfeervoller en zeker in de zomer minder heet doordat het echt tussen de bossen ligt. Het zwembad vinden ze hier ieder jaar een pluspunt, wij gaan ieder jaar een weekend en dan is een zwembad een leuke afwisseling in een weekendje weg. Afwisselen van opa en oma kan gewoon iddd, je moet je qr code scannen bij binnenkomst op t park
Wij gaan elk jaar. Het eerste jaar in het Efteling hotel geweest maar viel erg tegen, kleine suite dus echt wel beperkt in wat je doet als je geen zin hebt om de hele dag op het park te zijn. De laatste jaren hebben we steeds een Dorpshuysje op Bosrijk, vind ik echt ideaal en sfeervol.
Wij hebben overal wel eens gelogeerd, 2 x bosrijk omdat dit toch wel ons favoriete is maar ook ivm het zwembad. Bij loonsche land vonden we de kinderboerderij en speeltuin leuker en het restaurant lekker. Het hotel trekt ons het minst. Willen volgend jaar wel het grand hotel als dochter jarig is.
Ja het nieuwe hotel vind ik wel echt duur aangezien we er eigenlijk alleen zijn om te slapen. Maar mag je bijvoorbeeld als je op bosrijk zit ook gebruik maken van de kinderboerderij en speeltuin op loonsche land? Lijkt me niet maargoed. En is er echt controle wie er op zo'n park binnenloopt of hoe gaat dat in zijn werk?
En qua bosrijk gaat mijn voorkeur uit naar een boshuys. Lijkt me fijner buiten zitten omdat het niet geschakeld is of valt dat mee bij een dorpshuys?
Ja hoor mag gewoon je mag ook aps buitenstaander uit eten in de restaurants dan kan jan je ook gewoon het park oplopen. Het nieuwe park is idd wel duur, maar goed wij gaan ook wel gebruik maken van de faciliteiten enzo zoals het zwembad, uit eten etc. Maar voor ons pas volgend jaar misschien een aanbieding pakken maar zag dat het 600 is voor 1 nacht dus het hotel zelf is dan 300 als je alles er af haalt. Voor een goede vd valk betaal ik ook gauw 200 plus
Jahoor, je kan zo de parken oplopen en gebruik maken van de kinder boerderij en restaurant. Zwembad is wel alleen toega kelijk voor bosrijk klanten. Wij zitten in bosrijk altijd in een geschakeld 8 pers huis. Je hebt wel wat privacy als je buiten aan tafel zou eten hoor. Moet wel eerlijk zeggen dat t niet heel comfortabele bankjes zijn. Kindjes spelen daar wel altijd lekker tussen de bomen en struiken
Bedankt allemaal voor jullie uitgebreide reacties, daar kan ik zeker wat mee! En ondertussen kan ik niet meer wachten om te gaan, ik wilde eigenlijk pas volgend jaar gaan, maar denk dat ik dit jaar toch eens een nachtje in het oude efteling hotel meepak. last minute wel, ik wil wel mooi weer hebben. Al zal dat niet veel schelen in prijs denk ik.
Volgens mij scheelt dat in prijs weinig, het voordeel dat je hebt is als je binnen 4 weken na je laatste bezoek weer boekt is dat je korting krijgt. Je krijgt dan altijd een mailtje daarover. Dus als je volgend jaar zeker weer wil gaan is dat altijd meegenomen
Nog even een vraag.. ik ben aan het kijken om dit jaar augustus/september ergens een nachtje in het efteling wonder hotel te boeken. Ik wil graag mijn ouders meenemen dus vraag me af of er ook kamers zijn met aparte slaapkamer?