Hier adviseer ik als preventie assistente vaak vitis whitening (RDA =48)of opalecense (RDA=78) omdat de RDA waarde laag is. Deze zijn 100% geschikt en veilig voor dagelijks gebruik. Alle andere whitening tandpasta’s hebben een veel hogere RDA waarde waardoor het een schurende werking heeft Helaas staat dit niet op de verpakking.
Oeh bedankt voor deze lijst. De mijne zijn geel door weinig glazuur (de kern komt er doorheen geschenen) die RDA is dan wel een dingetje. Geloof dat geen enkele whitening dat oplost
Ik heb er nu 4 dagen mee gepoetst en heb ook echt het idee dat het net iets witter is ☺️ Ik vind de smaak wel gaan.. vraag me wel af of deze tandpasta verder net zo goed is op andere gebieden.. weet iemand dit? Ofwel: kan ik hier altijd mee blijven poetsen?
Ik vraag me dat ook af. Ik gebruik normaal Oral b voor gevoelige tanden maar dit is volgens mij niet iets wat ik ook kan verwachten van deze tandpasta.
Mijn tandarts vandaag zei: veeeel te zuur deze tandpasta. Tast glazuur aan! Evenals laten bleken: vreeelijk slecht op lange termijn..
Door dit topic heb ik de colgate ook gekocht. Wel een gekke smaak en structuur. Ik hoop dat ik geen gevoelige tanden krijg ik gebruik normaal oral b voor gevoelige tandem.
Ja, ik zie het zelf wel - ik denk dat het vooral koffie- en thee-verkleuring wegpoetst, dus zeker niet ‘diep’ bleekt ofzo, en aangezien ik ook koffie en thee blijf drinken, is het tijdelijk. Ik heb echt bleken met bitjes en bleekgel via de tandarts wel eens gedaan, dan zie je echt wel veel meer resultaat - maar dan wordt ook aangeraden om geen koffie en thee te drinken enkele weken tot maanden, en dat is het me eigenlijk gewoon niet waard… (plus dat vond ik toch wel gevoelig telkens)