Eerste symptomen na de eisprong

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Renieta, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    @Januari... Ja, ben helaas ongesteld geworden :(... Geen domme vraag hoor, die bestaan immers niet ;) ...
    Clomid wordt voorgeschreven als je van jezelf geen of geen goede eisprong hebt... Ovulatie-inductie noemen ze dat. Je slikt dan een pilletje clomid van 50 mg (of 2 of 3 van 50, hangt af hoe je lichaam erop reageert) van dag 3 tm 7 van je cyclus. Het is eigenlijk een soort 'anti-hormoon' wat je hypofyse ertoe moet zetten om voldoene hormonen aan te maken die de follikels doen groeien... Vaak voorgeschreven voor er bijvoorbeeld overgegaan wordt op hormonen spuiten... Bij een aantal mensen werkt de clomid, bij anderen niet.. Omdat ze er resistent voor worden of het baarmoederslijm wordt erdoor aangetast... Kan tal van redenen hebben. Bij mij waarschijnlijk ook omdat mijn baarmoeder dusdanig gekanteld ligt, in een hele rare hoek en de zaadjes het eitje niet kunnen bereiken... Daarom nu over op de volgende stap...Heb nu 10 rondes clomid geslikt, 10 keer een eisprong gehad, maar helaas... :( Moet nu dus een maandje rust houden en dan over op spuiten en IUI (inseminatie)... Erg spannend dus... Hoe voel jij je meid??? Ik zou het trouwens echt wel zeggen na 10 weekjes hoor!!! Kun je je blijdschap delen, is veel te fijn (lijkt me ;) !)

    @Berretje: lekker, frietekes!!!Voor mij te lang geleden ;) ... Zoals je ziet aan mijn banner: Game Over... Temp was zaterdagmorgen 36,9 en na een heerlijke ochtendvrijpartij, weer bruinverlies... en ik voelde al krampjes en jawel: een paar uur later ook rood :( :( Wel weer onwijs balen hoor... Hopelijk jij meer geluk!!! xxx

    @Weegschaaltje: zie bij jou weer dag 1 staan :( ? Ook ongie geworden :(?

    Ga nu maar weer slapen...
    Zoals jullie lezen, komende maand 'rust' (wil ik liever niet eigenlijk, is een gemiste ronde...mag misschien toch nog een ronde clomid slikken, hoor ik maandag, en dat hooooop ik, want dan heb ik nog een kansje alvorens het spuiten!!!) Jullie ook sterkte / suc6 allemaal...!!!

    Dikke knuff voor allemaal...

    xxx Juulz
     
  2. weegschaaltje

    weegschaaltje Fanatiek lid

    25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
    hey meiden


    nou heb een test gedaan en nope geen tweede lijntje hmmm raar toch:(
    ook nog steeds geen nods
    en ben zekers dat ik eisprong gehad had op dag 19 en ervoor had ik al ovu postiefe dus
    nu maar wachten op een positieve of wel op de nods
    wat vervelend dat wachten jeetje
    het ongi gevoel heb ik al dikke week en erger dan ik anders zou hebben en geen bruin verlies anders heb ik altijd 3 dagen voor nods wat bruin verlies hier totaal niets dus ja afwwachten geblazen zekers

    liefst
     
  3. weegschaaltje

    weegschaaltje Fanatiek lid

    25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)

    hey meid
    wat balen seg :(
    ik hoop voor jou dat je heel snel toch zwanger mag worden en 2010 voor jou ook een babyke mag schenken
    neen nods nog steeds niet maar blijkbaar werd automatiche naar dag 1 verzet dus dat heb banner veranderd



    liefst
     
  4. weegschaaltje

    weegschaaltje Fanatiek lid

    25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)

    hey meid en al testje gedaan

    liefst
     
  5. Jeem22

    Jeem22 VIP lid

    12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hey meiden nog niet zwanger en moet nog 8 dagen wachten ( volgens mijn banner maar mn ei is 2 dagen eerder geweest.)

    Klachten:

    Echt hele pijnlijke boobs..!! kan er niet aanzitten op liggen en als k loop doen ze zelfs al zeer..!!
    Ik ben heel zweverig in mn hoofd niet duizelig maar een raar gevoel..
    Heb sinds eergister soms echt steken in mn buik van8 zelfs zo erg dat ik er wakker van werd..:(
    En onwijs veel last van witte afscheiding BAH..!!

    En nu maar 8 dagen wachten :(
     
  6. januari2010

    januari2010 Niet meer actief


    Hier was toch echt een duidelijk streepje te zien..... probeer nog eens een kruidvat test (2 voor 5) wellicht dat je daar wel een streepje ziet. Ik had ook twee test van matcare, helaas beide negatief, de dag erna een kruidvat test gedaan en deze was heeeel licht positief.
     
  7. weegschaaltje

    weegschaaltje Fanatiek lid

    25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)

    hey

    ok ga ik morgen na mijn werk eens halen :)
    hou je op de hoogte

    liefst
     
  8. januari2010

    januari2010 Niet meer actief

    Spannend! Haal je wel die goedkope van kruidvat! met pipetje!
     
  9. Berretje27

    Berretje27 Fanatiek lid

    30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Hai Juulz,

    Lees nu alles pas, sorry, was gisteren aan het werk en laat thuis!
    Jeetje meis, ongesteld, echt balen zeg!! En nu een wachtmaandje,...dat is ook wel even balen, maar onthou waar het goed voor is meis,....succes!
    Blijf je wel mee schrijven?? Hoop van wel!!!

    Ikke gisteravond lekker even gedoucht want ik had het zo koud,...en toen ik even alles schoon ging maken had ik wat bruinverlies,...en dat is bij mij altij het begin,...en ja hoor, vanmorgen ging het los,...
    Hoofdpijn, buikpijn...en ongesteld!! Echt balen!!
    Maar goed, daar meot ik niet te lang in blijven hangen, we gaan er weer voor deze maand....

    Succes Juulz en ik hoop echt dat je gezellig op het forum blijft hoor!!

    Groetjessss
     
  10. januari2010

    januari2010 Niet meer actief

    Zag net een bericht van barretje op jou bericht en zag dat ik jou bericht ook helemaal niet gelezen heb.

    Wat ontzettend balen dat je ongesteld geworden bent! Had echt zo gehoop dat het deze maand gewoon raak was en het ziekenhuis je bespaard zou blijven! Misschien dat je zelf wel 'blij' bent dat je volgende maand aan IUI gaat beginnen,ik hen geen idee hoe hoog de percentage liggen van zwanger worden na IUI, maar dat weet jij vast wel?
    Mijn schoonzus is zwanger naar IVF, vind het knap hoe ze zich erdoor heeft geslagen! Heb daardoor ook zoveel meer respect gekregen voor meiden die in het ziekenhuis lopen voor een zwangerschap, het is allemaal echt niet makkelijk! Besef me dan weer extra hoe blij ik ben met mijn zwangerschap maar ik merk dat ik enorm onzeker ben.

    Ik het topic van september mama's staan inmiddels alweer 5 *

    Denk dat ik toch wat minder daar mee ga lezen want merk dat ik me er erg druk over maak.

    Ik voel me eigenlijk prima, heb niet echt ergens last van, alleen van mijn onderrug al heb ik er vannacht voor het eerst (na mijn eisprong) niet wakker van gelegen.

    Ik ga vandaag de verloskundig bellen, hoorde op het forum dat je moet wachten tot 6 weken maar ik wil gewoon graag een datum waar ik heen kan leven. Als ik echt pas met 6 weken mag bellen dan hoor ik het wel van de verloskundige!

    Meiden een fijne dag!
     
  11. weegschaaltje

    weegschaaltje Fanatiek lid

    25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
    hey

    dacht te morgend ach doe nog eens een testje en kijk:)
    denk dat ik nu niet meer moet twijfelen toch:(
    wel raar dat die plots nu zo goed zichbaar was en dat die andere
    totaal niets aan gaven en die waren voor de nods:(


    liefst



     
  12. mamavanbo

    mamavanbo Fanatiek lid

    13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ooooooooooooooh super!!!!
     
  13. januari2010

    januari2010 Niet meer actief


    duidelijker gaat ie echt niet worden, weegschaaltje!!! GEFELICITEERD! jij bent ook een september mama!! leuk leuk leuk
     
  14. Mir27

    Mir27 Actief lid

    4 okt 2009
    306
    1
    0
    Gefeliciteerd weegschaaltje!!
     
  15. Berretje27

    Berretje27 Fanatiek lid

    30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    wowwww die is echt hee duidelijk!! Meid je bent ECHT zwanger!!
    Doe rustig aan en geniet ervan!! nogmaals gefeliciteerd!!!
     
  16. weegschaaltje

    weegschaaltje Fanatiek lid

    25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
    :)hey merciekes meiden


    ik ga er idd proberen van te genieten en hopelijk komt nu eindelijk goed
    en blijf het wondertje in mijn buikje:)

    hoe gaat met jullie?

    liefst
     
  17. januari2010

    januari2010 Niet meer actief


    Genieten is nog knap lastig kan ik je vertellen! Er spookt bij mij tenminste van alles door me heen en ik werd vannacht om 00.30 uur al wakker en dacht dat het ochtend was... lag er dus pas net een uur in... vervolgens werd ik om twee uur wakker om half 4, om 6 uur en toen ben ik er om 7 uur maar uitgegaan. pfff.... helaas alle tijd om te malen in bed.

    Heb besloten om niet te veel mee te lezen op het topic van september mama's, ten eerste gaat het daar echt niet normaal snel, zeker 10 pagina's per dag en je hoort daar toch ook wel veel nare dingen en dat hoor ik liever niet, word er onzeker van!

    Weegschaaltje wanneer denk je dat je uitgerekend bent?
     
  18. weegschaaltje

    weegschaaltje Fanatiek lid

    25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)

    hey

    ja ik heb nu cyclus van 34 gepakt maar of die klopt weet ik eigenlijk niet na miskraam vorige maand
    als ik op 34 pak zal het 19 september 2010 worden geboren :)
    en jij?


    liefst
     
  19. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Als eerste: weegschaaltje, gefeliciteerd!!!!!!!!
    Januari&Berretje, dank voor de lieve reacties!

    Ben bewust even een paar daagjes offline geweest, maar nu ben ik er weer. Blijf wel meekletsen hoor ;) ! Weer bijgekomen van de ongie en zie onder mijn updeetje...

    @Updeetje hier:
    Ik mag nog één laatste ronde clomid slikken! Met name omdat de fert.arts begreep dat het voor mij anders echt voelde als een gemiste ronde. Geen controles, hoefde ook niet temperaturen. Ik reken eigenlijk nergens meer op, maarja, een kansje is een kansje en je moet iedere kans grijpen... Bij MCK zijn ze geen voorstanders van clomid, omdat het je bm-slijm kan aantasten. Maarja, als ik niet nog 1 ronde was gaan clomid-en, dan zou ik geen zicht hebben op mijn cyclus... Moet zowieso 1 februari voor een uitgangsecho komen en aan de hand daarvan zou dan bepaald worden of ik medicatie zou krijgen om de bloeding op te wekken, maar die uitslag zou ik pas op 10 februari krijgen! En slik ik clomid dan zou ik al op 7/8 februari ongesteld worden worden, dus dan zou ik de 10e/11e kunnen beginnen met prikken... Maakt niet heel veel dagen uit, maar voor mijn gevoel maakt het wel uit! Dus, mijn laatste ronde clomid is een feit...
    Nu weer wachten tot mijn ei... Hou deze maand geen banner en temp bij, om het voor mijn gevoel dan toch een eh 'beetje' los te laten... In hoeverre dat kan dan hé...!
    Ga dus heel hard duimen deze maand...

    Jullie zijn weer op de hoogte, en ik ben weer van jullie 'wel en wee' op de hoogte...
    Het wordt tijd dat wij maar lekker zwanger gaan worden dit jaar! Kunnen we daarover gaan kletsen ;) !
    Ik zet de kamer vol met kaarsjes voor ons!

    Dikke knuf voor alle kanjers hier!
    xxxx Juulz
     
  20. Berretje27

    Berretje27 Fanatiek lid

    30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Hai Juulz,

    Fijn om weer wat van je te horen,...en begrijpelijk dat je even goed baalt,... (baalde) maar meis, echt ooit komt het goed!!
    Ook misschien wel eens goed om proberen er niet teveel mee bezig te zijn, voor zover het kan natuurlijk. Maar dat je dus geen banner bijhoudt enzo....
    Fijn dat je wel een maandje voor kan gaan met de Clomid...! Misschien lukt het deze maand wel, en zo niet, dan loopt het volgende traject gelukkig al, dus geen "gemiste"kansen voor jou!
    sinds wanneer ben je aan de Clomid? Na hoelang, niet zwanger worden, ben je naa de dokter gegaan???

    nou, hier gewoon lekker aan het klussen, aan het werk en gewoon ongesteld zijn ;) bahhhh echt balen! Maar goed, we gaan ons best weer doen komende maand...

    fijn dat je ons op de hoogte blijft houden Juulz, en we gaan zo snel mogelijk met zijn alleen over de zwangerschap kletsen hoor!!

    succes meis! en rustig aan!

    Groetjes kuskus voor jou (en voor iedereen natuurlijk ;))
     

Deel Deze Pagina