Welke rompertjes zijn het handigst in het begin (kindje wordt geboren in juni)? Die met kort mouwtje, lange mouw of zonder mouwtjes? Of is het handig van alles wat te hebben.
Hoi Ons 2e kindje wordt ook in juni geboren. En ik heb van alles wat in de kast liggen. Ligt er ook aan wat je er over doet. Als je een shirtje met korte mouwen hebt, dan zou ik daar een romper met lange mouwen onder doen. Maar heb je een shirt met lange mouwen of bij een pyjama of boxpakje dan zou ik korte mouwen of mouwloos doen.
Wij hebben bij ons mei-kindje heel veel korte mouwen gehad (en nogsteeds). Ik gebruik lange mouwen rompers enkel voor in de slaapzak snachts. Het is altijd zon gepriegel met lange mouwen shirtjes over een lange mouwen romper, kan je beter een lekker warm vestje over een korte mouwen romper heendoen(is echt makkelijker). Ik haal voor ons septemberkindje ook wel wat lange mouwen rompertjes met vestjes maar ik ga er wel op letten dat de mouwtjes van de vestjes soepel en rekbaar zijn zodat het geen gepriegel wordt!
ligt er ook een beetje aan hoe de temp van je baby is. nog een tip, overslag rompers zijn heel handig zeker in het begin. is het niet zon gemier met het hoofdje er voorzichtig door doen, en de armpjes door de mouwen heen frummelen.
Voor mijn augustus baby had ik korte/geen mouw rompers. Bij mijn decemeber baby had ik lange mouw rompers, maar die lagen ook snel aan de kant. Hij hield zich prima warm, en de bovenkleding erover doen was een gedoe.. Voor een voorjaar/zomer baby zou ik dus voor korte mouw gaan. en misschien 1-2 lange mouw, voor onder een korte mouw shirt
Hier voor half-mei- en begin-maart-kindjes allebei enkel rompers zonder en met korte mouw. Met lange mouw moet je zo proppen onder shirtjes...vind ik zelf ook voor geen meter zitten. Eén of twee rompers met lange mouw voor onder korte mouw shirts is wel handig.
Oke, bedankt voor jullie reacties! Wat ik tot nu toe voornamelijk heb is rompertjes zonder mouw en met korte mouwtjes dus das prima dan. Zal nog even kijken voor wat overslagrompertjes. Een beetje andere vraag; Heb je in het begin ook al echt een jasje oid nodig?
Ik vond een simpel vestje in het begin wel genoeg. In de mc had ik de voetenzak of fleecedeken erover. In de kinderwagen laken, deken en afdek. Voor mijn jochie was een vest dan wel genoeg. Als ze zich niet goed warm houden, dan ga je ook niet echt langer op pad nog..
Ik heb wel 2 nieuwe dunnere jasjes/vestjes gekocht voor als we uit het ziekenhuis komen ook neem ik een dekentje mee voor in de maxicosi. Je weet niet wat het weer gaat doen dan. Het kan heel warm zijn, maar met die zomers hier NL kan het ook gerust 15 graden zijn ofzo. Dit is één van de vestjes:
Ik heb vrijwel alleen rompers met korte mouw gebruikt. Vond ze met lange mouw echt onhandig en kon me ook niet voorstellen dat het lekker zit. Heb ze alleen gebruikt voor onder een shirtje met korte mouw.
ik heb voor onze zoontjes (april en mei) alleen maar korte mouw en zonder mouw rompertjes gebruikt, pas in het najaar/winter lange mouwen gekocht. nu voor ons derde kindje (juni) dus ook alleen maar korte mouw en zonder mouw in de kast...
Ik vind een vestje (die dienst doet als jasje) wel handig/lekker. Ik gebruik hier een gevoerd vestje van Z8 voor. Heerlijk z8 () en ook lekker warm.
Heb net nog twee overslagrompertjes gekocht bij de hema. Had er al 5 in maatje 50/56 dus qua rompertjes zit ik nu wel aardig Nog twee broekjes gekocht en een overslagshirtje. En een vestje met capuchon, ook lekker warm. Kopen jullie trouwens de eerste kleertjes in maat 50 of 56? Vind het een beetje lastig omdat ik natuurlijk niet weet hoe groot onze spruit eruit zal komen.. heb het vestje in 56 gedaan en de broekjes ook. Lastig hoor! Maar zooooo leuk kleertjes kopen
Ik zou zowel 50 als 56 kopen! Vestje in 56 is een goede keus, dat is wel handig als het iets te groot is. Maar ik zou wel wat broekjes en shirtjes ook in maat 50 erbij kopen. Veel kinderen passen wel even in maat 50 en als ze wat kleiner zijn ziet opgerold er ook niet uit. Bleef bij die van mij ook nooit zitten en 56 is ook weer breder en zakte hier daarom af (kleine smalle kindjes 2890 en 3190 gram). Maar heb je nu 7 rompers? Dat is best weinig hoor! Ze hebben lekkages zowel boven als onder en ook vaak aan beide kanten en dan heb je weer een schone romper nodig. En er gaan best veel rompers in een volle wastrommel (ik heb echt geen zin om elke dag te wassen en ik was alleen met volle trommels niet voor 3 rompers). Ik had iets van 20 rompers (ook veel maar had er ook een hoop 2de hands).
Hema valt groot! Kan je gerust een leuk setje in 50 van halen! Ik koop nu alles in 56. Ben er tot twee keer toe ingetrapt dat ik een klein of gemiddeld kindje zou krijgen en kon twee keer ALLES in 50 ongedragen weggeven omdat het echt niet paste . Dus ik koop het niet meer, dan sla ik wel een mouwtje om ofzo. Maar ik heb wel grote kids én ik houd helemaal niet van strakke kleertjes bij baby's. Heb liever dat het wat losser en soepeler zit en dan idd een mouwtje omslaan ofzo. Dus je zou het kunnen doen maar ik zou zeker niet te veel kopen, het is zo zonde als het niet past!
Ik had voor de eerste alleen 56. Zij bleek heel groot te zijn (wist ik van te voren niet), dus kwam goed uit. Voor de tweede had ik weer alleen 56. Zij was gemiddeld. Heb toen op internet wat Noppies 56 (valt smal) bij besteld. Ik heb ook maar iets van 6 rompers in 50/56. Red ik het best mee. Je kunt rompers natuurlijk gewoon met andere witte was mee wassen.
Ow en in alle merken zit verschil he. H&M, Ducky Beau, Imps&Elfs, Name-it valt gemiddeld. Prenatal, C&A, HEMA valt groot. Mexx & Noppies valt klein en smal. Ik nam een boxpakje van de H&M mee en een shirtje en broekje als ik ging shoppen aan het begin. Dat gebruikte ik dan als voorbeeld zodat ik echt in de goede maat wat had! Zeeman en V&D vind ik altijd heel moeilijk inschatten, verschilt echt enorm per kledingstuk, zo zijn er wel meer winkels.
Onze zoon heeft nu steeds rompers aan zonder mouw. Wel een shirt met lange mouwen er over. Vind nu lange mouw in combinatie met lange mouw erg veel van het goede en onze zoon houd zich ook prima op temperatuur. Heb een paar korte mouw en die heeft hij ook wel aan maar lange dus niet. Alleen een romper met broek doe ik niet omdat ik dat geen gezicht vind. Maar als ik dat wel zou doen dan zou de lange mouw beter van pas komen.
En je kindje zal ook de eerste niet zijn waarbij je de broekjes een maat kleiner nodig hebt dan de shirtjes (of andersom - maar dat hoor je minder vaak). Eerste hier was een echte 'H&M en Prénatal baby'. Hema viel veel te kort en merken als Mexx veel te smal. Tweede is juist een echte 'Mexx en Noppies baby', zeker wat betreft broeken, de rest valt allemaal (veel) te breed. Conclusie: vooral niet al te veel kopen en zeker niet extreem veel van één winkel/merk.
Ik vond het juist fijn, lange mouwtjes. Heb ook nooit problemen gehad met nog een mouwtje erover doen. Mijn vriend wel, die pakt liever een romper met een kort mouwtje, dus ik heb van alles in de kast liggen. (mijn dochter is van juni 2011). ik vond de overslagrompers van petit bateau erg fijn trouwens!