eerste IUI, wie ook?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door whyme, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

    citroen Fanatiek lid

    23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ik had hier al eerder een keer een berichtje geplaatst...
    vandaag bij de gyn geweest en ik mag hormonen gaan spuiten en we krijgen IUI...

    eindelijk een echte kans. ik hoop dat het allemaal meevalt en vooral dat het werkt...

    nu eerst 10 dagen provera en dan op cyclusdag 3 voor prikinstructie...

    spannend!
     
  2. Jufaman81

    Jufaman81 Fanatiek lid

    17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hier vandaag niks gehoord van de gyn, terwijl dat wel de afspraak was.... Fijn en bedankt!
     
  3. whyme

    whyme Lid

    29 mei 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    @miranda: Het prikken valt reuze mee! Ik ben vorige week begonnen en vond het eerste keer inderdaad ook spannend, zeker omdat ik de prik-instructie een maand eerder had gehad, dus was ook nog eens bang dat ik alles alweer was vergeten, maar na 2 dagen weet je al niet beter meer... Ben nu ruim een week verder en moet inmiddels glimlachen als ik terugdenk aan mijn eerste shot: zenuwachtig, met vriendlief naast me voor het helpen herinneren van de prik-instructie en het boekje er voor de zekerheid ook naast, want ik vertrouwde toch eigenlijk ook niet op ons geheugen... Je zult zien dat je er na een paar dagen al helemaal aan gewend bent!
    Je zult dan ook je uitgangsecho krijgen als het de 'dag3afspraak' is... Om te zien of er niets groeit of zit (cyste oid) dat ze later misschien foutief voor 20 mm eitje aanzien! Ik ben erg benieuwd hoe hard het bij jou gaat... Ik had op dag 6 2x 10mm en op dag 10 1x 11 en 1x 15 mm. Morgen mag ik voor dag 12... Ben benieuwd! Heb dus geen idee of bovenstaande normaal, snel of juist langzaam is. Ben dus erg nieuwsgierig naar jouw 'uitkomsten'!
    In ieder geval succes morgen met de instructie en houd ons op de hoogte!!
     
  4. comr70

    comr70 Actief lid

    19 feb 2012
    206
    0
    16
    Idd spannend. Succes met alles.
     
  5. whyme

    whyme Lid

    29 mei 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jufaman: Balen joh!! Ze lijken niet door te hebben hoe erg wij ermee bezig zijn en hoe belangrijk zo'n telefoontje voor ons is! Ga je ze morgen zelf bellen? Succes!
     
  6. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    #26 chantal85, 7 jun 2012
    Laatst bewerkt: 7 jun 2012
    Hai! Hier ook een ervaren IUIer!
    Bij poging 4 zwanger maar helaas bij 8w geen hartje. Al 3 jaar bezig (zie mn handtekening, trouwens handig om aan te maken. Gebruikersinstellingen-» handtekening wijzigen)

    @spuiten: puregon niets aant handje. Je kunt in een adertje spuiten, heb ik 1x gedaan en toen blauwe plek. Pregnyl voelt beurs en blauw maar je ziet het niet. Kunst is min half u van tevoren uit koelkast halen en schuin insteken en langzaam! spuiten. Van pregnyl krijg je typische zwangerschapsklachten, want hier zit hcg in wat ze uit urine van zwangere halen (moedersvoormoeders) Laat je niet om de tuin leiden door die kwaaltjes, ze zijn erg gemeen!

    @sauna: kijk hiermee uit, zeker na de iui. Dit verkleind de kans op succes (de hitte) dus verzin maar vast wat smoesjes om te kunnen skippen. Net als geen ibuprofen achtige meds slikken, liefst alleen paracetamol als pijnstiller. Daarnaast is het verstandig om vit d3 te slikken(heeft iedereen tekort aan) en omega 3. Deze zitten ook in de Puur Mama van VSM maar toch wordt t toch aangeraden in duitsland om extra te slikken (google maar eens op vitamine d3 omega 3 pfeiffer) Ook schijnt POM sap (o.a. vekrijgbaar bij de ah) een gunstig effect te hebben op de innesteling. Is granaatappelsap, ga ik komende ronde ook proberen.

    Wat kan ik nog meer vertellen? Dat het in elk zkh anders gaat. Iedereen slikt/spuit andere hormonen, iedereen krijgt de pegnyl op verschillende maten follikels, de 1 al bij 16, de ander bij 20mm.

    De eerste IUI ben je vol hoop, want dit gaat t worden! Zeker door de pregnyl voe je je helemaal zwanger: borsten gevoelig, misselijk, emo, moe; het kan er allemaal zijn. Teleurstelling is dan ook enorm mocht t niet lukken. Houd daar rekening mee.

    @testen: ook zo'n gevaarlijke. Test niet te vroeg. Pregnyl zorgt voor 2 streepjes op je test. Over het algemeen duurt het 10 dagen voordat de pregnyl uit je lijf is. Ik heb via twottwot@hotmail.com 25testen voor €13,50besteld. Geen geld en hetzelfde merk(wondfo) testenals kruidvat 2voor €5 testen (op het forum kv 2v5 genoemd). Ik test dan rond die 10 dagen of de pregnyl weg is Dan weet i zeer dat het devolgende keer MIJN hcg is en niet dat van de pregnyl. Voorbeeld: laatste zwangerschap testte ik 11dagen na pregnyl echt helemaal negatief, geen tuurstreepjes meer. Dag later had ik een posi test, 5 dagen voor NOD. Koop geen clearblue testen met een plusje want die zijn duur en geven vaak valse resultaten.

    Tot zover even de tips. Door de tijd heen word je zelf expert, haha.

    Heel veel succes en wanneer moet je voor je FM? (follikelmeting?)

    wat wij in de iui topics hebben waar ik in schrijf is een lijstje. Makkelijk om iedereen bij te houden. Bijvoorbeeld:

    Wie, wat, waar? (naam leeftijd hoelang bezig, hoeveelste iui enz)

    Medicatie (aantal eenheden en welke soort)

    (FM) afspraken

    IUI datum

    NOD (niet ongesteldheidsdag/testdatum)

    Hier kan iedereen dan telkens op anvullen wijzigen dmv de quote knop (wel daarna even de [ QUOTE][/ QUOTE] weghalen voordat je op plaatsen drukt

    Heel veel succes en als je vragen hebt dan hoor ik het wel!

    Groetjes Chantal
     
  7. whyme

    whyme Lid

    29 mei 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jippie!!! Vandaag weer voor FM geweest en nu 11, 21 en 25! Dus direct afspraak voor vanavond om Pregnyl te laten spuiten (ik voel me door de puregon inmiddels al spuit-koningin, maar dit moest toch ineens door het zkh gedaan worden) en a.s. zaterdag gaat het gebeuren!! Ik kan niet wachten... Ik vond vrijdagen altijd al zo'n jammer obstakel voordat het weekend was, maar nu kan die vrijdag zeker niet snel genoeg gaan! (en hij moet zelfs nog beginnen :()

    @Chantal: Bedankt voor de tip over het te vroeg testen.... ik zou dus inderdaad stiekem al vanaf het begin elke dag testen, gewoon omdat ik hier echt niet geduldig genoeg voor ben. Hoe komen jullie die 2 weken door??? Ik heb nu al geen nagels meer, en het is nog niet eens 'echt' begonnen...
    BTW volgende keer ga ik me buigen over die vragen waar je het over had, maar ben nu nog even veel te hyper... (hoezo eerste keer??:D)
     
  8. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    die wachtweken. Tsja....
    Men neme ern wachtbank en dan het liefst een wachtloungebank. Daar maak je het heel gezellig met je forumdinnetjes met, afhankelijk van het weer, verse sappies of warme drankjes met lekkere snacks. ;)
    De eerste week is vaak te doen, die 2e week is killing!! Zorg dat je afleiding gepland hebt, ga er op uit, leuke dingen doen, des te sneller gaat het voorbij!

    voor wat betreft dat lijstje van wie wat waar enz, voorbeeld is in dit topic te vinden: http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/342398-nieuw-topic-starten-iui.html#post12897153
     
  9. whyme

    whyme Lid

    29 mei 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat duren 2 weken toch lang... en ik ben nog niet eens op de helft :(
    Vanavond tenminste afleiding door het EK... Ik hoop dat ze doorgaan, dan zijn dat weer een paar gezellige avondjes erbij!! :D
     

Deel Deze Pagina