eerste IUI, wie ook?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door whyme, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whyme

    whyme Lid

    29 mei 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na er al die tijd niet aan mee te willen doen, ben ik nu dan toch in de wereld van de zwangerschapsfora beland. Ik dacht steeds: 'ik doe het zelf wel en als ik even wil gallen, dan moet man-lief het maar eventjes aanhoren', maar ik merk dat ik toch ook behoefte heb aan meer uitwisseling van info, ervaringen en emoties, iets waar menig man niet om bekend staat! :( Vandaar mijn intreden in de wondere wereld van de zwangerschapsfora. Ik lees me het ram-bam, maar kon zo snel geen anderen vinden die ook (ongeveer) in hetzelfde stadium van het traject zitten, vandaar dat ik als nieuweling dan ook maar direct een nieuw item start.

    Na een jaar OI (dmv Clomid en varianten) ga ik nu beginnen aan mijn eerste IUI en ben erg benieuwd naar verhalen van ervaren IUI-ers of juist naar ervaringen van anderen die ook dit traject nu ingaan.
    Wie-o-wie??
     
  2. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Zo dacht ik eerst ook ;)
    Maar ondertussen ben ik heel erg blij met al die lieve meiden hier
    die me bijstaan in dit traject.
    het uitwisselen van ervaringen, gevoelens en problemen doet je erg goed ;)

    Ik ga dit weekend aan mn 6e IUI beginnen..
    Tja..klinkt misschien niet zo hoopvol voor je maar...
    er zijn genoeg meiden bij wie het de 1e keer wel is gelukt dus laat je hoop niet afzakken door minder positieve IUI verhalen ;)

    Dus als je vragen heb..
    brand maar los:D

    wat is de reden dat jullie voor IUI gaan?
     
  3. whyme

    whyme Lid

    29 mei 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Wij gaan nu voor IUI als vervolg op het traject met Clomid dat niet aansloeg. Ik schijn geen eisprong te hebben, waardoor 'natuurlijk' niet gaat lukken; nu een jaar Clomid gehad in diverse doseringen, wat ook geen resultaat had, dus vandaar dat IUI de volgende stap werd.

    Jemig joh, 6e IUI al, hoe hou je de moed erin? Ben je al wel mama of is dit voor je eerste? En wanneer gaan jullie naar de volgende stap (ik begreep dat na 4-6x IUI meestal hiermee gestopt werd?)?
    Hoe zat/zit het bij jou met bijwerkingen? Heb je er erg veel last van (gehad)? Ik neem aan dat iedereen met IUI hetzelfde spuit? (ik heb Puregon/Pregnyl)

    En gelijk nog een praktisch vraagje: hoeveel schade of irritatie levert het spuiten in je buik op? Kun je er gewoon mee gaan zwemmen of naar de sauna, of is dat niet handig? (en bijna net zo belangrijk: hoe junkie-achtig zie je eruit?? ;)) Ik voel me al een opgeblazen opvlieger; als er dan ook nog met vieze blikken naar mijn buik wordt gekeken... Bovendien wil ik mijn zwem- en sauna-vriendinnetjes nog niets vertellen.:) Maar ik kan hierover dus niets op internet vinden :(

    Zoals je ziet heb ik genoeg vragen... Volgend jaar rond deze tijd ben ik zelf waarschijnlijk de deskundige die hier allemaal om moet glimlachen, maar voor nu voel ik me lekker zwemmend in nieuwigheid!
    (maar nu nog met gaatjes-loze buik :D)
     
  4. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Sorry voor mn late reactie:)
    erg druk....

    Gister hebben wij de 6e IUI gehad en te horen gekregen dat we er eentje extra krijgen, lukt het niet dan hebben we 17 juli intake voor IVF
    Het is voor ons eerste kindje

    Ik heb ook niet regelmatig een eisprong maar ik reageer gelukkig wel goed op Clomid 100mg dit gebruik ik dan ook voor de IUI, dus het enige dat ik hoef te spuiten is de Pregnyl om te eisprong op te wekken.

    Van de Pregnyl heb ik nauwelijks schade ;)
    echt een iniminie gaatje in mn buik, als je het niet weet zou je het ook niet zien ;) maar...ik hoor wel van andere dat ze er soms een blauwe plek aan overhouden..ik heb dit nooit gehad
    en zou dus wel zonder dat het opvalt lekker naar de sauna kunnen gaan

    Bijwerkingen heb ik wel:(
    Van de Clomid; opvliegers en last van mn darmen
    en van de pregnyl echte zwangerschapskwaaltjes zoals misselijk, hoofdpijn en zere borsten

    Als je nog meer wil weten vraag gerust:D
    ben voorlopig weer veel online ;)
     
  5. Jufaman81

    Jufaman81 Fanatiek lid

    17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hoi Whyme,

    Ik heb morgen mijn eerste IUI! Ben wel een beetje gespannen... Ik laat je wel weten hoe het is gegaan!

    Mijn eisprong is prima, dus heb alleen pregnyl gekregen. Die heb ik mn vader gisteravond in laten spuiten. Niet in mn buik, maar in mn bovenarm.

    Groetjes jufaman81
     
  6. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Spannend Jufaman!
    Heel veel succes morgen!
     
  7. Jufaman81

    Jufaman81 Fanatiek lid

    17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    @ Staffie: Thanks!! Ik vind het ook erg spannend ja! Ik laat het maar gebeuren... Ben morgen weer een nieuwe ervaring rijker in ieder geval. Zo te horen en te lezen van anderen stelt het weinig voor.
     
  8. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Je de behandeling op zich stelt idd weinig voor...
    Met een halfvolle blaas in ieder geval de stoel in gaan ;)
    Dan is je baarmoedermond makkelijker te vinden...

    ze gaan met een eendenbek naar binnen, zoeken de bmmond
    en dan gaat er een heel dun rietje met het zaad naar binnen, wanneer deze in je BM gaat voel je dat wel een beetje maar pijn is het niet
    het inspuiten zelf heb ik nooit gevoelt.
    Dan even 15 minuutjes blijven liggen in de beugels en dan weer lekker naar huis.

    Ik heb wel altijd de dag van de IUI last van krampen, komt door d eeisprong dus doe de dag van de behandeling gewoon lekker rustig aan ;)
    En thuis natuurlijk nog even klussen, des te meer des te beter:D
     
  9. Jufaman81

    Jufaman81 Fanatiek lid

    17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de tip Staffie!! Ik zal zorgen voor een halfvolle blaas! Ben morgen gelukkig vrij van mn werk, dus dat komt goed uit. Kan ik de rest van de dag lekker rustig aan doen!

    Ik heb een HSG-onderzoek gehad waar ik heel veel pijn van heb gehad. Ik hoop dat de IUI minder pijnlijk is...
     
  10. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Oh nou dan is de IUi echt een lachertje:D:D:D

    Ik had ook een heel erg pijnlijke HSG:(:x
    Echt in de verste verte lijkt IUI daar niet op
    dus maak je echt maar niet druk;)
    het enige dat pijnlijk kan zijn is je eisprong;)
     
  11. Jufaman81

    Jufaman81 Fanatiek lid

    17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    KLOTE!!!!!!!!!!!!!!

    IUI gaat niet door want het zaad was niet goed. WTF krijgen we nou weer.... Zaad was steeds in orde. Ons de afgelopen dagen aan de regeltjes gehouden en dan krijg je dit! Ik baal er enorm van....
     
  12. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Oh nee:( Wat balen meid:x:x

    Was het minder dan 1 miljoen dan?
    Maak het in ieder geval vandaag gezellig thuis want het is je vruchtbaarste dag en misschien is zn 2e lichting wel veel beter ;)
    er is er tenslotte maar eentje nodig he!

    Maar ik snap dat je flink baalt!!
    *knuffel*
     
  13. Jufaman81

    Jufaman81 Fanatiek lid

    17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Waarschijnlijk wordt IUI pas volgende cyclus! (als het IUI wordt!!!) Mijn dossier wordt woensdag uitgebreid besproken door meerdere gyn. en dan krijg ik 's middags een telefoontje over eventueel een ander traject. Ik snap er niks meer van...

    Vriend is werken tot 6 uur en ik heb om 7 uur een etentje van mn werk. Dus zo gezellig kan het niet meer worden vandaag!
     
  14. citroen

    citroen Fanatiek lid

    23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hallo dames,

    ik heb PCOS en heb clomid gehad, 50 100 en 150 mg slaan niet aan. verder heeft vriendlief geen top guppies.
    a.s. woensdag naar de gyn voor een gesprek over welke behandeling we nu krijgen.
    ikzelf denk dat we nu hormomen spuiten + IUI krijgen.
    dus ik hoop dat ik in juni mijn 1e IUI kan krijgen...

    ik lees dan ook graag mee hier... :)
     
  15. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Balen meid!!
    Maar het was altijd goed genoeg voor IUI?
    Misschien heeft je vriend pas koorts gehad ofzo?

    Ik hoop dat jullie gewoon nog een keer een zaadonderzoek mogen doen en verder kunnen gaan met IUI anders zal het waarschijnlijk wel gelijk IVF/ICSI worden...
     
  16. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hoi Miranda
    balen dat de Clomid niet bij je aanslaat!
    Maar gelukkig zijn er nog vele andere middeltjes waar je eitjes van gaan groeien:D
    Ik hoop dat jullie idd kunnen starten met IUI dat is toch net ff wat minder belastend dan IVF
     
  17. comr70

    comr70 Actief lid

    19 feb 2012
    206
    0
    16
    Vond zelf IUI erg meevallen. De hormonen spuiten vond ik wel te doen, ik had persoonlijk een korter lontje en van de pregnyl hoofdpijn.

    Vorige week donderdag hebben wij de IUI behandeling gehad en zitten nu op het wachtbankje.

    Succes allemaal.
     
  18. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.189
    2.887
    113
    Dames, ik verplaats dit topic naar 'MMM clubs'.

    Lotte
     
  19. whyme

    whyme Lid

    29 mei 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jufaman: Wat ontzettend balen!! Juist omdat het altijd goed was, ga je daar gewoon vanuit dat het dat ook zal blijven! Gaan ze nu opnieuw naar het zaad kijken of gaan ze er vanuit dat het eenmalig niet goed was?
    Succes in elk geval!

    @Staffie: Dank voor je tips :) Hoever zit jij nu in je 6e poging? Is er al geinsemineerd of moet het eerst nog groeien voor de eisprong?


    @Miranda: Welkom! Herkenbaar verhaal over de Clomid! Hopelijk heb je wel geluk met IUI!


    @Comaro: Succes! Hoelang moet je wachten, 2 weken toch?




    Ik heb vanochtend weer foll.meting gehad, heb er nu ééntje van 15, dus we gaan de goede kant op! Nu maar hopen dat het doorzet, maar de 18 is in zicht! :)
    Ik ben inmiddels al lekker gewend aan het spuiten en moest lachen om mijn eigen vragen van vorige week: mijn buik is nu nog net zo glad en gaatjes-loos als voor het injecteren. Wat kan een week aan ervaringen toch een verschil maken: vorige week was het nog volledig nieuw en spannend en wist ik niet wat ik kon verwachten en nu gaat het zo gemakkelijk... alsof ik hier al tijden mee bezig ben!

    Succes voor iedereen en ik duim voor jullie!!
     
  20. comr70

    comr70 Actief lid

    19 feb 2012
    206
    0
    16
    Dankje, ja de wachttijd is 2 weken. Mijn eitje was 20 als ik het goed had en het was er eentje net zoals de vorige keer.
     

Deel Deze Pagina