Eerste hulp bij zwembaden

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ook wij hebben er glasparels in zitten, die heb ik er nog niet uitgehaald. Ik denk volgend voorjaar, dan hebben ze er drie jaar ingezeten. Ding is dan wel zwaar, ik verplaatst hem niet. Hier staat hij in een kunststof kast naast het bad.
    Die pomp heeft iets van 6 functies, waaronder de backwash. Die doe ik bijna dagelijks, dan was je het zand of glas schoon. De stofzuiger sluit ik aan en dan zuig ik via de pomp de bodem.
    Het enige waar je op moet letten is dat er geen lucht in het systeem komt.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      69,9 KB
      Weergaven:
      143
    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      78,2 KB
      Weergaven:
      132
    iMoeder vindt dit leuk.
  2. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Ik heb ze bij de Boerenbond in de winkel gehaald. Ik kan ze per 2 op de site niet vinden. Wel enkel voor €5.
    https://boerenbond.nl/bbs-intex-filtercartridge-a-6941057420004.html

iMoeder vindt dit leuk.
  3. ikkepikke

ikkepikke Nieuw lid

19 jul 2018
    1
    2
    3
    Vrouw
    Tip voor mensen met een zandfilter die toch het water niet goed helder krijgen.
    FILTERWATTEN
    Ik heb nu op het filterglas een laag fijne filterwatten gedaan (voor vijver of aquarium).
    had zweefalg in het bad wat er niet uitging ook niet met vlokmiddel.
    Wanden en bodem schoongepoetst met de veger zodat alles goed door het water zweefde(water was knalgroen),
    filterwatten erin en binnen 4 uur bad kraakhelder!
    een backwash gedaan en er kwam echt grasgroen water uit de filter.

ok het is even een rotklus die filter openmaken enzo, maar het is het echt zo waard!
    de laag watten kan je gewoon boven op het glas of zand leggen, ik heb er 2 lagen opliggen

ElizaR en snoes79 vinden dit leuk.
  4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Waar heb je deze bak gekocht ziet er super handig uit, wil ik ook

5. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Bij een lokale bouwmarkt. Is gewoon een tuinkussenkist. We hebben er zelf gaten voor de slangen in gezaagd en wat gaatjes in de bodem!

Siepie85 en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben nou zo’n joekol van 4 meter nogwattes in doorsnee en zijn ‘m nu aan het vullen. Voelt best kl*te zo met die droogte maar normaal zijn wij altijd heel erg met waterbesparen bezig.
    Ph is op orde, chloor zit er in, filter kan bijna aan maar.... het water is wat groenig o_O gewoon kraanwater.
    Zou dat door het water tekort komen?

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Damn! Ons water blijft troebel en gaat ruiken... Wat nu??

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Anti alg erin?

Mijn water is weer helder maar onderin het zwembad ligt een hele wolk dooie algen. Zodra je die aanraakt 'waait' het weer het hele zwembad door. Ik heb vandaag vlokken middel erin gedaan. Hopelijk komt binnenkort de zwembad stofzuiger binnen. Heb het hele internet ervoor afgespeurd, alle zwembad spullen zijn overal uitverkocht of de accessoires zoals de bij behorende stang is niet leverbaar..

9. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Volgens mij heeft thystoys nog vanalles.

Wij hebben sinds 2weken een framepool. Alles daar gehaald. Gisteren een zandfilter besteld. Komt vandaag al binnen. Filter cardriges gingen te snel. Zet deze pomp weer op marktplaats

10. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Hoe doe je dat dan met backwash?
    Heb je daar een opening voor gemaakt?

11. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Anti alg, vlokmiddel en shock.
    Dat gaat hier nu standaard elke avond in t bad.
    Hier ook snel troebel water door de zon en t vele zwemmen.
    t Bad blijft nu kraakhelder.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Thx, vandaag ff aan de slag met het bad. Anti-alg heb ik niet en is overal uitverkocht. Zal het zonder moeten doen ben ik bang

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Anti alg is online nog wel leverbaar hoor. En bij veel tuincentra en kluswinkels ook te koop. Ik ben bang dat je het zonder niet opgelost krijgt. Zeker niet als het water al ruikt.

Hopelijk komt het bad weer goed! Soms is het toch best een heel gedoe zo een bad zeg.
    Bij mij heeft het vlokkenmiddel niet zoveel gedaan. De wolk onderin ziet er hetzelfde uit. Ik hoop dat ik het kan opstofzuigen. :(

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Pfff ja bad is zeker flink wat werk. Hij staat al zo'n 2maanden en tot dit weekend was het water perfect. Maar na het zwemmen van 5 kids tegelijk in het bad is het afgelopen met m'n water.

15. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Heb je ook geen witte vlokjes in t water drijven?
    Ik heb dat altijd nadat t vlokmiddel zn werk heeft gedaan. Ik heb een erg sterke zandfilterpomp en die filtert ze dan gelijk uit het water voordat ze naar de bodem zakken.
    Vorige jaar hadden we ook een normale filterpomp, nu een zandfilter. Scheelt echt een hoop werk. Hij kostte net 100 euro.

Hopelijk kan je die wolk op zuigen met de stofzuiger.
    Volgens mij moet je dan wel de pomp uit zetten zodat t goed naar de bodem kan zakken.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja er drijven kleine witte vlokjes rond als de pomp draait. Maar dat was al met het anti algen middel. Ik heb de pomp gisteren uitgezet aan het einde van de middag om het te laten bezinken. Dus nu drijven die vlokjes niet meer rond.

Waar heb jij een zandfilter pomp gekocht? Want mijn bad is maar net 4 kuub. De meeste zandpompen zijn vanaf 10 kuub en ik kan niet zoveel kleinere vinden. Hij moet ook een beetje tilbaar zijn. Want het is maar een opzetbad. Dat laat ik niet de hele winter staan.

Ik ga het trouwens ook eens aan mn oom vragen. Die heeft geen zwembad maar bouwt zelf filters voor aquariums. :)

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Het is natuurlijk ook wel heel erg warm nu. En heel veel zon. Dan zijn algen bijna niet te voorkomen zonder chemisch spul denk ik. :(

18. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Mijn pomp is voor 10 kuub, maar dat is mn bad ook.

19. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Wat hebben jullie allemaal voor baden vraag ik mezelf af, van die reusachtige waar ik jaloers op ben?:)

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Een frame bad van 3x2meter.

Vanmorgen aan de slag gegaan, m'n bad lijkt helemaal op te knappen! Flink wat chloor erin, ph+ en zakje Poolbuddy(zag het bij intratuin liggen en dacht ik probeer het eens) ruikt weer naar chloor ipv vieze groene sloot geur. Sinds 8u de pomp aan. Stofzuiger morgen ff doorheen.

Heb alleen idee dat m'n test setje niet goed werkt. Zit echt een lading chloor in(4 kleine tabletten) maar bij testsetje geen chloor meting zichtbaar. Toch te weinig chloor aanwezig of m'n tabletten in testsetje doen het niet..

Deel Deze Pagina