Ik ben nu weer kort zwanger. Ruim een jaar proberen wij zwanger te raken, dit jaar is niet goed verlopen. In januari heb ik een miskraam gehad in de vijfde week, in maart een ablatie ivm pap 4, en in juni wederom een miskraam is de vijfde week. Ik ben nu pas net zwanger en ben erg onzeker. Ik zit met veel vragen en hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. 1. Ik heb een week voor de nod een hepatitus A spuit gehad, kan dit kwaad? 2. 30-8 ga ik een weekje naar een all-inn hotel in Turkije en gaan we dus vliegen. Ik ben dan ik mijn 6de week. Kan dit kwaad? 3. Heb ik eigenlijk weinig symptonen, wel soms last van felle steekjes, erg vermoeide benen. Maar bijvoorbeeld totaal geen last van mijn borsten. Kan dit? Ik hoop dat jullie me hierover iets kunnen vertellen.
hoi Loes, 1) hepatitis A vaccinatie voor de zwngerschap kan geen kwaad 2) vliegen is geen probleem voor de zwangerschap, een all-in hotel ook niet 3) het wel of niet hebben van symptomen zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap, ook het plotseling opkomen of verdwijnen van symptomen niet. Het is geen enkel probleem dus dat je bijv, geen last hebt van je borsten, geen zorgen! Mirjam