Een lening met uitkering iemand verstand van?

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hoi dames!

Ik heb even een vraagje. Ik wil al heel lang een borstvergroting en kan dit nu gaan waarmaken. Ik kan de borstvergroting in termijnen betalen. Voor mij ideaal want anders is dit gewoon onbereikbaar. Nou moet ik morgen nog bellen om het aan te vragen maar vroeg mij wat dingen af.

Ik heb een vast contract in de zorg en mijn partner zit net een maandje zonder werk dus met een tijdelijke uitkering. Wij zijn niet getrouwd, wonen wel samen met zoontje van 1 jaar. Mijn partner heeft op zijn naam een lening voor een auto staan. Krijg ik hier problemen mee als ik de lening op mijn naam wil aanvragen? Ik kan namelijk prima elke maand het termijn betalen maar heb het idee dat het een probleem gaat worden door mijn partner zijn financiële situatie.

iemand enig idee hoe dit werkt?

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Een lening afsluiten voor een borstvergroting? Als je dit graag wilt, dan zou er eerst voor gaan sparen. Rentes zijn hoog, zonde van je geld. Niet handig lijkt mij. Maar goed dat is ws niet wat je wilt horen.

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ook geen geregistreerd partnerschap of samen een hypotheek?
    Want dan kan het nog weleens lastig gaan worden.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Geen familie waar je het bedrag kan lenen? Anders zou ik er toch echt voor gaan sparen, als je het kunt missen het bedrag gewoon apart zetten elke maand. De rente is niet mals.. zonde van je centjes.

5. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag

Nee beide niet..hebben huurhuis

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Vraag me af hoeveel je kunt lenen op alleen maar een salaris

Meestal is dat niet zo heel veel.

Geld lenen kost geld...

Je kunt beter sparen

Je borsten kunnen heus nog wel een jaartje iets kleiner zijn...

Echt ik zou het niet doen...sowieso niet een lening op het moment.

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dit dus. Als je nog meer kinderen wil krijgen, zou ik ook wachten tot je gezin compleet is. Tijdens een zwangerschap veranderen je borsten immers ook onder invloed van de hormonen. Dat is zonde als je de boel net hebt laten restaureren.

8. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Pff ik denk dat ts echt wel erover nagedacht heeft, en zo niet dan is het toch haar eigen probleem?
    Snap niet dat mensen altijd de nadelen enz moeten vertellen of bemoeienissen, hoe goedbedoeld ook, dat wordt toch niet gevraagd?!

@Ts: Ik denk dat als je niet getrouwd/ger.partnerschap oid hebt dat het dan wel gewoon kan zonder problemen. Zou het even navragen.

9. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Als ouders ben je ook toeslagpartners. Dus dan wordt er bv vanuit de belasting wel naar het gezamenlijke inkomen gekeken.. Met leningej durf ik dat niet te zeggen. Je gaat bij de bank lenen?

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou gewoon wat je normaal aan de bank zou afdragen elke maand opzij zetten. Om dan het gehele bedrag zelf te betalen.
    Gewoon héél consequent zijn.

Stel dat je 100 euro zou afbetalen elke maand zet je gewoon op 't moment dat je loon gestort wordt 100 euro apart op een spaarrekening en kom je er niet aan! (Tot het moment van de operatie en betaling)
    Je gaat jezelf achteraf dankbaar zijn dat je een boel intrest hebt "bespaard".
    En je gaat trots zijn op jezelf dat je voor zoiets geen lening aan moet gaan.

Overigens ... De intresten voor een dergelijke lening zijn echt wel énorm.
    Stel dat de rekening 5.000 euro is, zou het toch echt wel zonde zijn dat je er eigenlijk 6.000 euro voor afbetaald? En dus gewoon 1.000 euro ofzo in 't water smijt omdat jij het zo nodig "dringend dringend dringend" wil, terwijl je evengoed een jaar of 2 jaar kan wachten.

Zet vanaf nu ook alle extra's zoals vakantiegeld of loonopslag op die spaarrekening.
    Als je die borstvergroting écht wil, dan heb je die wachttermijn, het niet of maar beperkt op reis gaan en dat sparen ervoor over!

Misschien ook bij je volgende verjaardag en met Kerst gewoon geld vragen?
    Mijn moeder vroeg dat ook toen ze aan 't sparen was voor een iPod. Ze wou geen cadeaus, maar geld. Ik vond het onzin en veel te duur (ik vind alle smartphones onzin), maar het was toch echt haar keuze, dus dan maar geld.

Het zou bij mijn overigens anders zijn als je je borsten wil laten verkleinen om medische redenen. Dan zeg ik "direct doen en ga desnoods maar een lening aan als de verzekering niet meewil".
    Maar voor luxe zoals een borstvergroting ... echt nooit een lening aangaan.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

helemaal eens met kaboutermeis.

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Eerst de lening van de auto maar eens af betalen voor je in een andere lening stort? ;) bedoel het niet vervelend hoor maar dit is nou niet echt wat heel hard nodig is.

13. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Het is om duidelijk te zijn zeker niet ik moet en zal het nu hebben. Is iets wat jaren speelt en mijn achtergrond en redenen ervoor hoef ik ook niet te vertellen. Zit soms meer achter dan alleen de gedachte even grotere borsten. iig bedankt voor de reacties dames.

14. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een tweede lening beginnen ( voor iets dat geen eerste levensbehoefte is) terwijl je nog een andere hebt lopen lijkt mij zeer onverstandig. Dus miss lukt het om nog wat geduld op te brengen en te sparen. Ander alternatief is miss lenen bij familie.

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Als dit al jaren speelt had je misschien wat eerder moeten beginnen met sparen! Je gaat hier toch geen lening voor afsluiten. Je man zit zonder werk en heeft al een lening...
    Hoe dom kun je zijn???

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou idd...

En dan over een jaar of 2 jaar klagen dat ze in de shit zitten...

@ts ik snap je borstvergroting... Wil er zelf nl ook een...
    Naar er voor lenen?!! No way!!
    En zeker niet als jullie al een lening hebben lopen.... Hoe naief!
    Het is geen 100 euro waar je over praat...

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ben het eens met kaboutermeis. En stel dat jouw vriend geen baan vindt en zijn WW stopt. Dan moeten jullie rond komen met jouw inkomen en twee leningen afbetalen? Kun je dat met jouw inkomen? Zonder dat het problemen gaat opleveren.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan mij heel goed voorstellen dat er bv psychische redenen meewegen voor de borstvergroting. Maar dan nog zou ik echt geen lening aan gaan. Wat als de ww afloopt en je man geen baan heeft...of stel dat jij je baan verliest...je zit dan echt giga in de shit hoor. Ik zou het risico niet nemen nu.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou het ook niet doen, zeker met een kleintje waar je verantwoordelijk voor bent, je partner in de ww en een al lopende schuld. :)

Maar goed wat betreft de lening: ze zullen een bkr toetsing doen en dmv recente loonstroken en uitgaven jullie draaglast bekijken. Moeilijk in te schatten zo óf ze je de lening zullen verstrekken. Kun je niet bij familie of vrienden renteloos lenen? :(

20. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Toen ik samenwoonde werd er wel naar beide inkomens gekeken. Maar dat is al jaren geleden - geen idee wat de regels nu zijn.

Goed uitrekenen wat het je aan het einde van de looptijd nou daadwerkelijk heeft gekost! En dan nog eens goed erover nadenken. Want zoals de anderen al zeggen: geen baan en al een schuld is iets wat eerst opgelost moet worden voor je je in nieuwe schulden steekt.

Want ook al is het jouw lening...ze komen wel jullie inboedel halen als je het niet meer kunt betalen!

Deel Deze Pagina