Hoi dames! Ik ben mama van een superlief dochtertje van 1 jaar jong in december willen we alweer aan de slag voor nummer twee.. Maar nu. Omdat ik borstvoeding geef, wil ik zo min mogelijk hormonen in m'n lichaam en zitten we dus aan de condoom. Gisterenavond hadden we het even leuk met manlief alleen duurde dat condoom toch echt iets te lang en ik hoor het mezelf nog roepen 'hoeft niet, heb vorige week m'n eisprong al gehad'. Hoe weet ik dit? Ik heb altijd last van eiwit afscheiding dus wist ik toen zeker dat ik m'n ei had. Na m'n bevalling heb ik altijd een cyclus gehad van rond de 35 dagen en was t me toen opgevallen dat t een week eerder was dan gewoon.. Alleen dacht ik 'oh m'n lichaam is mn cyclus dus aan t verkorten'. Maar prima - gisteren dus niet aan gedacht dat volgens mijn normale cyclus van ongeveer 35 dagen - ik vandaag dus m'n ei zou moeten hebben. Net tijdens t eten kreeg ik ineens een steek rechtsonderin mn buik.. Kijk als t een eitje is, en t is meteen raak - prima! Dan is t iets eerder dan gepland, alleen herken ik mijn eisprong niet zo.. Ik heb meestal echt last van slijm en daaraan kan ik t merken.. Alleen omdat t nu een week eerder was en wij nu uitgerekend gisteren seks hebben gehad voor de originele dag van mn eitje.. Dacht ik 'hm'.. Vandaag niet veel slijm of iets verloren. Vanochtend een beetje maar dat kunnen nog restjes zijn van manlief.. Ben ik nu gewoon te oplettend bezig omdat we gisteren voor t eerst weer onbeschermd seks hebben gehad.. Of..? Herkent iemand dit? Ik ben momenteel op vakantie.. Wellicht darmpjes ofzo!? Hihi maak mezelf gek
Helaas kun je vruchtbare afscheiding al vanaf 5 dagen voor de daadwerkelijke eisprong verliezen. Aan vruchtbare afscheiding kun je het moment van eisprong dus niet aflezen. Je kunt er alleen aan aflezen dat je in je vruchtbare periode zit. Steken zeggen ook niks over de eisprong zelf. Vaak is dat de laatste groeispurt van je follikels waarna na een paar dagen je daadwerkelijke eisprong pas plaatsvindt waar je vaak niks van merkt. Of denk je dat die steek de bevruchting is ofzo? Dat kun je al helemaal niet voelen. De innesteling vindt gemiddeld 5 tot 10 dagen na eisprong plaats. Pas vanaf dan maak je HCG aan en vanaf dan kun je je dus gaan afvragen of het raak is of niet. Maar....aangezien de kans groot is dat je in je vruchtbare periode sex hebt gehad, is de kans dus zeker aanwezig dat je zwanger kunt zijn.
Het zou zomaar kunnen dat het nu raak gaat zijn, maar dat kan je nu nog niet voelen even rustig de dagen tot jouw nod afwachten en als je dan niet ongesteld wordt een testje wagen.
Ik ben nu zwanger door 1 keer onbeschermde gemeenschap/voor het zingen de kerk uit. Dus ja, het kan wel.
Ja dat zou kunnen uiteraard maar je zal dan echt je nod nog moeten afwachten,zou wel mooi zijn hé als t in één keer gelukt zou zijn?
Yep, hier ook...zelfde verhaal. Ik was dus zwanger nog voordat we plannen hadden, maar dat maakt het wel extra bijzonder vind ik! Wat heerlijk om niet elke maand in spanning te hoeven zitten, want het is gewoon al raak. Maar moest wel even schakelen hoor! Bij onze oudste duurde het 13 maanden (met om de dag en de benen omhoog enzovoort haha...) dus ik dacht dat we gewoon niet zo vruchtbaar waren. Ik weet zeker dat we het rond de eisprong 1 keer hebben gedaan onbeschermd en meteen raak. Dus daar moet het wel van zijn Afwachten tot je NOD dus!
Ja ik vraag het me dus af of ik dus daadwerkelijk in mn vruchtbare periode zat, omdat ik dus volgens mijzelf op de 17/18e mijn eisprong heb gehad. Meestal heb ik 3 dagen eiwit verlies en de vierde dag is het meestal gelig klonterig en dan weet ik dat ik dus ergens tussen de derde en de vierde dag mn eisprong heb gehad.. Dit klopt meestal ongeveer met mn ongi datum. Dit weet ik natuurlijk pas achteraf. Nu had ik echter wel maar 1 dag heel veel eiwit verlies(17e) en op de 18e ook een beetje.. Daarna niet meer. Vandaar dat ik me dus afvraag of ik daadwerkelijk in m'n vruchtbare periode zat.. Kan het dan dus toch zijn dat mn ei 5/6/7 dagen later is gesprongen, zonder enige slijm of 'symptoom'? Ik weet dat ik nu meteen niet kan weten of het raak is maar omdat ik dus nu en gisteren al best een zeurderige buikpijn heb - vroeg ik het me gewoon af .. Vandaag ook geen afscheiding of iets gehad.. Had ik maar een raampje down there
Oh zo bijzonder! Bij mn dochter waren we meteen zwanger in de tweede ronde (eerste ronde werd ik pas na 60 dagen ongesteld nadat ik gestopt was met de pil).. Dus bij ons is het even de vraag of ik rond mn vruchtbare dagen zat of niet -_-
Updatw: nu zeer pijnlijke rechterlies en bovenbeen met pijnlijke onderrug.. Volgens mijn kalender zou ik gisteren mn ei gehad moeten hebben, geen eiwitverlies hiero. Stel dat mn eitje nu springt, heb ik eergisteren geklust - zou goed moeten zijn. Het zou toch echt mooi zijn als het wel raak is.. Iets eerder dan gepland (december), maar erg welkom ben benieuwd! Ps: of ik word gewoon gek
Kalender? Heb jij een kalender die in je lichaam kan kijken? Of doet je lichaam wat de kalender zegt dat die moet doen? Ik bedoel hiermee te zeggen dat een kalender uitgaat van een gemiddelde. In de meeste gevallen komt je eisprong veel eerder of later dan dat een kalender aangeeft. Simpelweg omdat je lichaam geen robot is . Hoop dat het meteen raak is. Maar maak jezelf niet gek en blijf nuchter. Ik zou anders de komende dagen nog ff heerlijk van elkaar onbeschermd genieten.....
Haha volgens je kalender? De enige manier waarop je een eventuele eisprong zou kunnen opsporen is het gebruik van ovutesten of temperaturen. Als je denkt dat je ei eraan komt zou je t gezellig kunnen maken nog de komende dagen en hopelijk over een week of 2 een mooie zw test ,succes!
Hier na 2 kids precies dezelfde situatie, na de schok waren we gewend en is het helaas een miskraam geworden. Daarna voor nummer 3 gegaan, die heeft nooit mogen komen! Het kan dus prima, spannend hoor!
Ja ik ben erg benieuwd! Spannend joh hihi! Ik vraag t me alleen af of ik nou wel in m'n vruchtbare periode zat of niet.. Miss net wel of net niet. We zien t wel weer gebeuren.. Vorige periode dacht ik ook heel leuk te weten wanneer ik ongi zou worden (puur gebaseerd op m'n cervixslijm) maar toen werd ik ook pas ongesteld op de dag dat m'n 'kalender' t aangaf paar dagen later (gewoon een appje die de gemiddelden noteert ja ).
Ja ik ben ook zeer benieuwd!! 6 dagen na onbeschermd intiem te zijn geweest had ik echt helse onderrugpijn! Liep echt rond met een kruik.. nu nog een beetje last van. Klein beetje glibberig rekbaar spul in mn onderbroek.. Volgens mijn eigen 'berekeningen' moet ik morgen max. Ongesteld worden.. we gaan t zien!
Jaaa ik loop weer rond met een kruik.. denk dat ik echt heel zwaar ga menstrueren.. al herken ik dit niet van mijn vorige ongi's
Ik wou net nog zeggen voordat ik dit berichtje las dat ik goede hoop heb voor jou aangezien ik toen rekbaar wit slijm (sorry voor de details) had 1 dag voor de test (zwanger) en wanneer m'n ongesteldheid eraan komt merk ik dat alles droger is. Spannend!
Ja ik heb toen ik zwanger was van mijn dochtertje ook nooit echt rekbaar slijm gehad voor de test. Toen was mijn rugpijn een symptoom. Dat vele afscheiding kwam bij mij later tijdens mijn zwangerschap, dus ergens zou ik nog wel zwanger kunnen zijn hoor.. alleen tjah.. ik wil er niet op hopen (als ik er nu zo overna denk wil ik van mijn part meteen aan de slag voor een tweede en niet nog 3 maandjes wachten - lijkt me super leuk!! ) Rugpijn heb ik nu ook alleen is het nu wel erger volgens mij dan bij mijn dochtertje (misschien ook omdat m'n dochtertje nog niet kan lopen en ik haar regelmatig omhoog til)