Ik word hier echt een beetje knetter van. Onze eerste schoonmaakster nam het al niet zo heel nauw met afspraken dus die zei een aantal keer af. Daar had ik al de balen van, maar de frequentie was niet hoog genoeg om met haar te breken. Totdat ze een week van tevoren aangaf dat ze 2 maanden naar het buitenland ging. Toen besloten mijn man en ik een nieuwe te zoeken omdat we 2 maanden niet zelf willen overbruggen. Maar die tweede... We hebben d'r nu 4 weken en in die tijd is ze maar 1 keer komen opdagen. De overige keren is ze 2 keer niet geweest en 1 keer kwam ze op een andere dag. Alle keren dat ze niet kwam, kwam ik daar pas achter toen ik thuis kwam. Om haar dus te moeten vragen waarom ze niet is geweest. De laatste keer heb ik haar gevraagd of ze het me van tevoren wil laten weten als ze niet komt, zodat we weten waar we aan toe zijn. Maar zojuist kom ik thuis en WEER is ze niet geweest. En dus weer niets laten weten. Ik heb zojuist lichtelijk gepikeerd haar voicemail ingesproken (dat ik er niet blij mee ben dat ze weer niet heeft aangegeven dat ze niet zou komen, ondanks dat ik daar naar heb gevraagd). Ik vind dit dus echt waardeloos. Nu moeten we weer zelf aan de slag, terwijl we niet voor niets een schoonmaakster hebben aangenomen. Hoe kom ik nou aan een betrouwbare schoonmaakster? En hoe gaat dat bij jullie met jullie schoonmaakster?
Zo dat is slecht. Hebben ze dan een sleutel ofzo dat ze er zo in kunnen? Ik heb er verder geen ervaring mee, toen ik schoonmaakte kwam ik altijd (en als ik niet kon ging dat in goed overleg) maar snap dat je ervan baalt. Zou ik ook doen!
Hoioi, Wij hebben een schoonmaakster waarbij het momenteel erg goed gaat. Maar wij hebben bij het zoeken ook een bemiddelingsbureau ingeschakeld. In het begin belde ze nog wel eens af, maar na een goed gesprek is dit veel minder geworden en is het overleg stukken beter. Vervelend dat het zo niet gaat. Groet
jeetje wij hebben een schoonmaakster die keurig komt. Ze kan niet altijd op de afgesproken dagen of tijden maar dan zoeken we gewoon een andere dag of tijd. Ik kan soms ook niet en dan is ze ook flexibel genoeg om een andere dag te komen... Vraag me alleen nog steeds af waar mn gouden horloge is... en de gouden ring van mn vent hahahaha maar we beschuldigen niemand tot er bewijs is! Dus misschien dat onze schoonmaakster toch niet zo perfect is! ahahahaha Achjaa... blijf gewoon zoeken en als het niets is probeer je de volgende uit, er zijn genoeg die zich aanbieden via marktplaats e.d.
Wij hebben ook beide keren een bemiddelingsbureau ingeschakeld, maar dat zegt dus verder in ons geval niets over de integriteit van de schoonmaakster. Ze mogen bij ons op maandag, dinsdag of woensdag komen, zolang ze maar laten weten wanneer precies. En die ene keer dat het werd verplaatst, is ze zelfs op een vrijdag geweest. Dus we zijn zelf heel flexibel. Via marktplaats heb ik het ook al 2 keer geprobeerd en dat werd ook beide keren niets. De eerste was hier geweest voor kennismaking, maar kwam vervolgens nooit meer opdagen. De tweede reageerde ook gewoon niet meer op mails. Zucht!!
@ rachel: ze krijgen inderdaad een sleutel. We zijn namelijk niet thuis als ze komen. Dat vind ik al niet zo fijn, maar de eerste kende ik en de tweede kwam heel prettig over. Alleen nu ze dus al een aantal keer niet is komen opdagen, krijg ik er wel de kriebels van dat ze nu wel onze sleutel heeft...
yukl: ik zoek ook een schoonmaakster. We willen niet zwart betalen, dus misschien is zo'n bemiddelingsbureau ook wel wat voor ons. Welk bureau hadden jullie? Hoewel, is misschien geen aanbeveling gezien je post Ik heb wekelijks briefjes in de brievenbus van mensen die hun diensten aanbieden, maar daar heb ik geen goed gevoel bij. Werd ook een keer op straat aangesproken door een dame die vroeg of ze bij mij kon komen schoonmaken... heb er over nagedacht (leek me een keurige vrouw, en ik hou wel van een beetje eigen initiatief) maar we hebben dus besloten niet mee te doen aan het zwarte circuit. als ik m'n buren mag geloven, is het vinden van een plek op een fijn kdv nog makkelijker dan het vinden van een goede schoonmaakster...
heb je geen vriendin of kennis die het wel wilt doen? dan weet je iig hoe iemand is met afspraken en vertrouw je diegene ook meer vervelend zeg als je zo iemand heb.. kan het ook niet echt begrijpen want ikzelf kom altijd op tijd en op afspraak. ik houd er ook niet van als iemand zo laks is..
Haha nou inderdaad Bri, volgens mij ook Het bureau die wij hebben ingeschakeld verzekert niet van wit-schoonmaken. Die verantwoordelijkheid ligt bij de schoonmaakster zelf namelijk. Het was dit bureau: Ik zoek huishoudelijke hulp, een goede keus! Wel beide keren snel een match, maar nog niet succesvol inderdaad. Een buurvrouw van mij had schoonmaaksters via een ander bureau geregeld die zelf de schoonmaaksters betalen (dus wel wit). Je krijgt dan 2 schoonmaaksters thuis die je huis in 1,5 uur doen. Kost wel 15 euro per uur (minimaal afname van 3 uur per keer, dus 2 keer 1,5 uur). Wij hebben beide keren 12,50 euro per uur betaald. Ik kan haar even vragen welk bureau het was. Al zit zij er niet meer geloof ik. Ze vond het te duur.
Zet hier op de site een advertentie.. Je weet maar nooit.. Het is dat ik veel werk, anders had ik mezelf aangeboden Vandaar dat ik op het idee kwam.. On topic, ik zou aan dat vrouwtje gauw je sleutel terug vragen !
Wij hebben tot nu toe alleen werksters via bekenden gehad. Als bekenden van ons blij met ze zijn, dan durven wij het aan en is het te vertrouwen. En dat werkt perfect, ik heb geen klagen. Die van mij komt altijd, ook in vakanties en op feestdagen.
@Yukl: als je dat zou willen vragen, heel graag! Ik vond 15 euro per uur eigenlijk ook te duur, maar toen ik dat pas zei tegen m'n schoonmoeder en m'n tante keken ze me erg verbaasd aan. Zelf verdien ik ruim meer per uur, dus het is eigenlijk zonde om het zelf te doen Bovendien is het me ook wel wat waard dat die dames dan ook gewoon netjes verzekerd zijn.
ik had tot voor kort geleden ook een nieuwe schoonmaakster, nou ik vond haar al niet zo geweldig schoonmaken en heb er toen ook wat op een subtiele manier van gezegd, en opgeschreven wat ik graag gedaan wilde hebben, vond ze prima... daarna kwam ze nog 1x... en sinds dien (5wkn) geleden is ze niet meer komen opdagen, pakt haar telefoon niet op en belt zelf ook niet... vind ik echt aso....
Ik zelf heb er geen ervaring mee maar ken wel een stel die ook een schoonmaakster hadden aangenomen via een bemiddelingsbureau, ook soort gelijke problemen mee gehad als jij nu hebt. Uiteindelijk hebben hun zelf op eigen kracht een schoonmaakster gezocht en dat werd dus wel zwart betaald maar dat vrouwtje werkt daar intussen alweer 3 jaar en ze hebben nooit geen klachten over haar gehad . Overigens hoor ik meer zulke verhalen over 'zwart betaalde' schoonmakers maar vaak zijn die toch echt beter.. Heb het zelf ook een tijdje gedaan
@Yukl; Zal ik komen schoonmaken? Pff lijkt me wel echt flink balen, neem je een schoonmaakster kan je het alsnog zelf gaan doen. Ik hoop niet dat je automatisch betaald maar enkel voor de keren dat ze daadwerkelijk is geweest. Zelf heb ik geen schoonmaakster maar mijn moeder had er vroeger wel een en die had er ook zoveel problemen mee. Uiteindelijk is de oppas van mijn broertje ook de schoonmaakster geworden en daar heeft ze jaren plezier van gehad.