Muffe/vocht geur wasmachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meis28, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi,
    ik heb vaak dat bepaalde kledingstukken en ook de handdoeken muf ruiken als ze net gewassen zijn. Doe de wasmachine regelmatig op het langste (heet) programma, leeg, met of soda of schoonmaak azijn of ander speciaal wasmachine goedje aan om het schoon te maken maar dit helpt niet echt onwijs vind ik. Handdoeken doe ik altijd op 60 graden maar ook dat lijkt niet echt te helpen! De overige kleding meestal op 40 graden omdat dit om gewone shirtjes etc gaat. Hebben jullie enig idee wat hier aan te doen is?! Kan het misschien komen doordat we de was buiten hangen, en de vocht er dan minder goed/langzamer uit trekt dan de droger?

2. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Kijk even in de rubberen ring van je deur, daar hoopt ook altijd troep op en gaat niet altijd weg met een heet programma.

3. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ik heb ook wel is

Normaal heb je soort poeder voor reiniging voor wasmachine

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Trommel minder vol proppen. Vroeger propte ik hem helemaal vol, de kleding moet rond kunnen draaien.

Ik zal een schoonmaakmiddel kopen voor je wasmachine als het nog steeds aanhoudt.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb laatst op het werk een wasmachine van een client schoongewassen met chloor. Die stonk ook en de was ook. Had al soda en azijn geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Dus toen een scheutje chloor erin. Dit heeft wel gewerkt. Daarna nog een keer leeg laten draaien et voila.
    Was weer fris en machine ook.

Ik laat thuis de machine 1 keer per maand leeg draaien op 90 graden, met schoonmaakazijn en soda.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Laat je het deurtje ook altijd wagenwijd openstaan als je de was eruit gehaald hebt?

En haal je de was ook altijd zo snel mogelijk uit de trommel als de machine klaar is of zit het er nog een tijd in?

7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik heb hem gisteren schoongemaakt. Wasmiddelbakje grondig schoonmaken en in de la bovenlangs had ik best wat schimmel zitten. Daarna heb ik dettol in de zeepbakjes gedaan en veel azijn in het wasverzachterbakje. Daarna lang programma op 90 graden laten draaien. Hij blinkt weer en ruikt fris. Rubber onderlangs idd niet vergeten!

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Thanks voor de tips! Die verwijzing naar dat andere topic ben ik ook wat wijzer uit geworden. Ik denk dat het bij ons puur is dat de was misschien net iets te langzaam droogt (buiten) en dat ik het te dicht op elkaar heb hangen. Want ik maak de wasmachine toch regelmatig schoon, haal de was er altijd meteen uit, laat t deurtje open staan na de was, handdoeken etc. altijd op 60 graden.. Ik merk ook bij beddegoed bijv dat dit altijd fris ruikt omdat ik dit helemaal uithang. En de handdoeken doe ik gewoon over het rekje maar die drogen dan denk ik te langzaam en gaan dan al gauw muf ruiken :( Wij hebben hier geen droger (is eigenlijk ook niet nodig in Spanje) dus ga op het balkon nog een waslijn spannen dat daar ook dingen aan kunnen hangen. En proberen vooral te wassen wanneer de zon schijnt :D

Deel Deze Pagina