Aqua-aerobics Power?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dwezelin26, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Voor mijn eerste zwangerschap in januari heb ik altijd 2x in de week gesport. Vanwege een schouderblessure is het voor mij niet meer mogelijk om te body-pumpen (dat deed ik). Ik kan de gewichten niet meer liften met rechts helaas.

Nu ben ik dus 3 maanden zwanger en heb ik dus sinds januari niet meer gesport. Kan ik hier toch mee beginnen? Wie heeft hier ervaring mee? Ik wilde thuis ook weer 10 min. per dag op de crosstrainer maar geen idee of je dan ook je buikspieren traint...

Ik hoop dat er "ervaringsdeskundigen" onder ons zijn :D

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik doe iets wat aquafit heet, misschien hetzelfde? heel geschikt als je zwanger bent!

3. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Is dat ook gewoon springen en bewegen op muziek in het water? Ik weet nl. niet hoe intensief het is omdat ik dus maanden niets meer gedaan heb vanwege een blessure. Ze raden vaak af om dan ineens te gaan sporten tijdens je zwangerschap. Dat zou niet goed zijn omdat je dan uitgeput en raakt bla bla bla.

Ik weet niet wat jij denkt?

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat je even moet informeren bij het zwembad of de sportschool waar het gegeven wordt. Mijn ervaring is namelijk dat het vaak afhangt van de lesgever. Bij ons bij de aquarobic lessen, zit standaard een deel (10-15 minuten) dat ze aan buikspieren besteden. Maar dat hoeft niet overal zo te zijn.
    Hoewel ik moet zeggen dat het 'Power' niet echt veelbelovend klinkt voor nu je zwanger bent. Maar ik zou dus zeggen: Bel even of ga een keer kijken en praat met degene die de les geeft, dan weet je pas echt waar je aan toe bent.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je al een jaar niet gesport hebt, zou ik niet ineens gaan bodypumpen oid.

Fitness oke, maar wel onder goede begeleiding. Crosstrainer is toch een heftig apparaat (je kan het ook rustig aan doen op dat ding, maar dan vind ik em niet leuk 8) ). Heb het nou wel afgebouwd.

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

die ik doe is vrij licht, de buikspieren worden maar heel licht getraind. het is inderdaad veel springen in het water, maar het water zorgt wel voor weinig impact. Ik doe het normaal gesproken vanwege mijn reuma al. je kunt ook altijd sommige delen wat minder heftig meedoen. ik zou idd even navragen en ander een keer proberen? mijn ervaring is dat je ook op je eigen tempo kunt meedoen, en dan langzaam opbouwen. dit kun je dan bv met de instructeur bespreken van tevoren.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik heb ook aquafit gedaan en het is per zwembad en instructeur een wereld van verschil hoe intensief er getraind wordt. Waar ik eerst trainde, was een zwembad in een sportschool en hadden we kleine groepen en die vrouw gaf heel goed les, af en toe was je helemaal buiten adem. Helaas kreeg ze een ongeluk en kon daarna geen les meer geven. Vervolgens kregen we een soort fitness-oma die les gaf, dat sloeg helemaal nergens op. Ze vergat gewoon waar ze mee bezig was.
    Vervolgens ben ik verhuisd, maar bij het zwembad hier in de buurt stelde het echt niets voor, elke week dezelfde muziek, dezelfde trage bewegingen, ze lette niet op of je de oefeningen goed uitvoerde, waardeloos, dus vandaar dat ik het nu helemaal niet meer doe. Misschien kun je het beste een proeflesje nemen, dan zie je gelijk of het flink werken is of zelfs een bejaarde slak nog mee kan komen.

Deel Deze Pagina