Een fabeltje?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door butterfly24, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn moeder zei altijd dat ananas de zwangerschap afbreekt.
    Toen ik in juni een miskraam had gehad na 6 weken bleek dat ik de week daarvoor verse ananas had gegeten.
    Vind het heerlijk.
    Maar toen ze dat zei ben ik erg bang voor ananas geworden. Het zou toen gekund hebben. Nu 14 weken zwanger en een client bood me gisteren drinken aan, ananassap. Kwam ik later achter, en had het al op.
    Ze lachte zich rot toen ik haar dit vertelde van het afbreken.
    Ik kan er ook niets over vinden dat het gevaarlijk zou zijn.
    Volgens mij is het een fabeltje en maak ik me zorgen om niks.
    En kan ik lekker ananas gaan eten, TOCH?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb wel gehoord dat ananashart weeen op kan wekken, maar het hart eet je normaal niet; dat is keihard! Je krijgt vast geen miskraam van 1 glaasje ananassap! Ik heb trouwens meerdere verse ananassen op tijdens de zwangerschap, heerlijk!

3. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Wat flauw dat die vrouw zich rot lacht om jouw bezorgdheid :evil:

Maar over slechte eigenschappen van ananas heb ik nooit iets gehoord. Als het echt slecht was, neem ik aan dat de VK's van Nederland het wel bij het lijstje rauwmelkse kaas en ongewassen groenten hadden gezet. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor! Probeer zoveel mogelijk te genieten van je zwangerschap. Ik heb ergens als tip gelezen dat je niet in paniek moet raken als je per ongeluk iets verkeerd hebt gegeten. De stress die dat oplevert is vaak erger dan de kans dat je kindje iets oploopt van 1x iets verkeerds eten.

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    En daar heb je ook helemaal gelijk in.
    Ja, ze moest lachen want zoiets stoms had ze nog nooit gehoord.
    Fruit is toch gezond! ( ik werk in de gehandicaptenzorg ).
    Maar de eerste 14 weken wilde ik beslist geen ananas eten om de reden die mijn moeder vertelde. Hahaha maar goed!
    Van een glaasje sap zal het wel niet mis gaan!

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Het eten van een ananashart is hetzelfde als het drinken van framboosbladthee, traplopen en al die middeltjes die de (naderende!) bevalling zouden kunnen opwekken. Persoonlijk geloof ik er helemaal niet in, maar ALS het al zou werken werkt het alleen maar als de baby er zelf al klaar voor is om geboren te worden. Je hoeft je dus geen zorgen te maken

(ik moet wel eerlijk opbiechten dat ik al een week aan de framboosbladthee zit, maar meer omdat het een ontspannende werking op de baarmoedermond zou hebben, niet om de bavalling op te wekken.)

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

het eten van ananas kan inderdaad de bevalling opwekken, maar ik heb het nooit gehoord in verband met miskramen. in ieder geval moet je ongeveer 7 ananassen (vooral het hart) eten voor het effect heeft... dus ik denk dat het wel los loopt! voor wie op het einde loopt en het wil proberen: eet smakelijk! als je ze wegkrijgt!

Overigens, framboosbladthee heeft zeker een heel goed effect, maar ook dit zal niet direct weeen of een miskraam opwekken. wat het wel doet is je baarmoeder helpen sterken, wat weer een positief effect heeft op de bevalling. je baarmoeder kan meer efficient werken hierdoor. je kunt het al vanaf het begin van de zwangerschap drinken, er zitten ook een heleboel vitamines enzo in die supergoed zijn bij de zwangerschap. op zijn laatst moet je er een maand of 3 van tevoren mee beginnen voor een goed effect. als je het al eerder neemt kun je de laatste maanden de hoeveelheid opvoeren, bv eerst 1 kop per dag en de laatste maanden 3.

7. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    De docente van de zwangerschapscursus zei dat je van het hart van ananas darm krampen krijgt. Als je kind (en jouw lijf) zich al klaar aan het maken zijn voor de bevalling kan je baarmoeder ook geprikkeld worden om samen te trekken door je darm krampen.

Of het lekker is weeën en darmkrampen... Zonder dat ananashart te eten was je ook wel bevallen. Maar je kunt dus geen miskraam krijgen van ananas.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik geloof er ook niet zo in.....
    Maar de dag voor mijn bevalling heb ik een hele verse annanas gegeten. En nog geen 12 uur later had ik dus weeën.

9. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    als dat allemaal echt zo werkte zou de vk dat echt wel melden.

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Heel vroeger, toen ik nog jong was ( :S ) is mij ooit verteld dat je witvloed zou krijgen van ananas.. Nu heb ik dat woord in geen jaren meer gehoord en zou niet meer weten wat witvloed is, tegenwoordig wordt er gesproken over, draden doorzichtig wit, slijm rood bruin roze en noem maar op.. :)

Het lijkt mij ook achterhaald, maar waar komt dat fabeltje dan vandaan? hmmm wordt vervolgd? :)

11. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    het schijnt dus geen fabeltje te zijn..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kinine

(daar staat: Kinine komt ook voor in het hart van de ananas. Kinine is bij zwangere vrouwen weeënopwekkend.)

http://www.predictor.nl/content.asp?page=305&sv=1198
    Aan het einde van de zwangerschap als mensen maat niet bevallen adviseren wij wel eens om de kern van een ananas te eten, omdat daar kinine in zit. Aan het eind van de zwangerschap zou dit weeën kunnen veroorzaken.

--> Dat betekend dat het aan het EIND van de zwangerschap weeen kan opwekken.. Als je even verder googled dan vind je op allerlei pagina's dat het niet schadelijk is als je ananas eet/drinkt midden in de zwangerschap en je eet het hart toch niet? Dat is ook nog een verschil :)

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb heeeeeeel veel ananas gegeten tijdens de zwangerschap en mijn zoon kwam pas met 40 weken en 2 dagen ;)

Ik at het echt 1x per week...;)

13. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    In t eerste trimester word t afgeraden
    verse ananas dan! niet sapjes..
    En kleine beetjes kan geen kwaad..
    Wel als je n paar ananassen gaat eten vanwege
    de dosis kenine die erin zit.

14. zogelukkig

Wat is het verschil?
    Volgens mij draaien ze het hart trouwens nog door die sapjes.

Dat hart is echt keihard, dat eet toch geen mens? Ik zou gewoon genieten van dit lekkere fruit! ;)

15. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    En je was toen 40 weken zwanger?

16. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Eventuele "weeenopwekkers"werken alleen als de baarmoedermond erzelf al klaar voor is....

dus niet in het begin van de zwangerschap....!

In sperma zit ook een weeenopwekker... prostaglandine... maar ook dit werkt alleen als je lichaam al het meeste voorwerk heeft gedaan....

Er is trouwens onderzoek gedaan naar alle middelen en alleen Strippen na 41 weken schijnt echt te helpen....
    zie: http://www.uvcutrecht.nl/bevalling_stimuleren.php

Ook mijn vorige bevalling begon 1 uur na sex.... maar ik was toen 40w + 2 dagen... dus waarschijnlijk was ik sowieso die dag begonnen....

Ik geloof dus dat dit een fabeltje is.... dat je zeker geen miskraam kan krijgen van annanas...!
    Niet druk maken dus....

17. zogelukkig

He getver.... :(

18. ramona0309

haha hoezo dat dan? :)

hihihi.... aan je banner te zien ben je toch niet vies van sex ;)

hahaha en ik LUST geen ananas... :)

19. zogelukkig

Je had toch wel een condoom gebruikt he? 8)

20. ramona0309

hahahaha tegen zwangerschap....?
    Verkopen ze condooms met terugwerkende kracht....? :)

Nee joh... ik weet wel wat voor beeld jij in je hoofd haalt.... hahah dat mn kind door het zaad naar buiten is gekomen.... :)

Mijn bevalling begon een uur later met pijn in mn rug....(nog geen echte weeen) me zoon is pas de volgende middag om 16.08 geboren.... en waarom denk je dat je zoveel vruchtwater hebt.... hahaha om de uitgang/ingang door te spoelen.... :)

Deel Deze Pagina