Een aantal vragen....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wendyp, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb even wat vraagjes, met betrekking tot de borstvoeding enz.

1, Ik geef volledig borstvoeding. Nu had ik eigenlijk afgelopen vrijdag een afspraak staan voor een mirena spiraal, maar die heb ik afgezegd, omdat ik in de gebruiksaanwijzing las, dat er hormonen in de moedermelk (kunnen) terecht komen. Het voelde gewoon niet goed. Is er hier misschien iemand die wel een spiraal heeft? Of andere anti conceptie? Eigenlijk wilde ik niet meer aan de pil.

2, Sasha die heeft een tand op komst, nu vroeg ik me af, of je dat straks gaat voelen met borstvoeding en of het pijn doet? Iedereen die zegt: ahh een tandje, lekker voor jou of ik zou je borstvoeding maar gaan afbouwen enz.

3, is het nu waar, dat je sommige dingen beter niet kan eten, zoals druiven, sinaasappel(sap) en prei?

4, Snachts gaat het eigenlijk best goed met bv, vaak komt ze dan om de 3-4 soms 5 uur of ze slaapt een nachtje door. Overdag komt ze vaak om de 1.5 uur/2 uur. (las het laatst ook dat het zo was bij Nemo) Soms heb ik dan echt het gevoel alsof ze van mijn borstvoeding niet verzadigd raakt.

Had eigenlijk nog veel meer vragen, maar die ben ik alweer vergeten (blond, hihi) Als ik erop kom, dan zet ik het hier alvast neer....

Ik hoop dat iemand antwoorden heeft op mijn vragen, alvast bedankt!

KuZzz Wendy

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0

3. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    1. Heb het er even met je huisarts over, hij/zij weet er (als het goed is) alles van. Raadpleeg evt een lk hierover voor je iets doet waar je 'spijt' van krijgt.

2. Hier hebben ze ook tandjes, hoewel alleen Ruben nog bij mij drinkt heb ik er eigenlijk geen last van (behalve die ene keer dat ie zen nieuwe gereedschap dus wel op mijn borst uitprobeerd, maar gelukkig maar een enkele keer gebeurd).

3. Hier nog nooit rekening gehouden met wat ik wel of niet at, en nooit problemen gehad. Denk dat het wel verschillend is per kindje, maar hier dus 2 kindjes die nergens problemen mee/van hadden!

4. Wat lekker dat ze snachts ook zo goed slaapt, met soms wel een voeding en soms geen voeding. Je zou idd eens kunnen proberen wat beccaatje schreef. En tja verder zou ik zeggen, gewoon aanleggen, misschien is ze juist even wat daagjes aan het regelen. Of heeft ze gewoon een tijdje dat ze wat meer wil drinken. (evt. zelfs alleen mamahonger?)

Succes!
    Liefs, Hanneke!

5. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Hallo,
    Ik heb twee maanden geleden een mirena spiraaltje laten zetten. De hoeveelheid hormonen schijnt zo laag te zijn dat het geen kwaad kan. Ik wilde ook absoluut niet meer de pil slikken en heb eerst bij verschillende mensen rondgevraagd en gesprek gehad met gyneacoloog voordat ik hem heb laten plaatsen. Ik had er op dat moment een goed gevoel bij. Maar als het niet goed voelt, waarom zou je dan niet nog even wachten met het plaatsen ;)

Mike dronk ook erg vaak, vooral overdag Ik had het idee dat hij het ook gewoon fijn vond om even bij me te drinken, hij kreeg er rust door. Maar wilde bijvoorbeeld ook drinken als het even niet lukte me poepen ofzo.. Nu hij wat meer zelfstandig begint te worden (in hoeverre dat kan met 6 maanden natuurlijk :p ) zit er steeds langer tussen de voedingen. Maar om er zeker van te zijn dat hij wel genoeg achtermelk kreeg bood ik idd ook binnen twee uur dezelfde borst aan.

Mike heeft trouwens best een tijdje last gehad van darmkrampjes en toen heb ik even opgelet of dat kwam door bepaald eten van mij, maar dat idee kreeg ik niet. Ik eet dus gewoon zoals altijd. Toen hij drie maanden was werd het vanzelf steeds iets minder.

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

1 Mirena wordt wel vaker gebruikt i.c.m. bv. Ook als je cyclus weer op gang komt, of je bent zwanger dan komen er trouwens hormonen in je melk. Even overleggen met je ha of apotheker mischien ?

2 Hier al veel tanden en kiezen maar geen last van hoor. Als je kindje drinkt dat legt hij over zijn onderste tandjes zijn tongetje. Dus als hij zou bijten dan bijt hij zichzelf en boventanden hoef je ook niets van te merken. Mocht je de tanden wel voelen dan weer opnieuw goed aanleggen met een groooooote hap.

3 Na alcohol is het beter 3 uur niet te voeden. Roken en drugs is ook niet aan te bevelen en verder kun je gewoon alles eten. Behalve als je op dieet bent voor je kindje die allergisch is natuurlijk.

4 Ja dat vaak voeden is herkenbaar. Niet leuk maar kan er wel bijhoren. Niet teveel op de klok kijken hielp bij mij, en ook het aantal voedingen niet tellen. Is het gewicht wel goed ? Dan doen jullie het prima hoor !

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    1:Ik heb ook de spiraal en de ha en Lk gaven aan er maar heel weinig hormonen vrijkomen en dat dat geen probleem is voor de bv.

2:hier al 8 tanden en maar 1 keer gebeten.

3: ik eet en drink alles. Geen alcohol en ik rook niet .

4: rond die tijd is zo vaak voeden nog heel normaal.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

@becaatje.. *oeps* niet eens aan gedacht dat het tongetje er natuurlijk voor lag. Het is inderdaad een ondertand. Dat met dezelfde borst aanbieden ga ik eens proberen! Over die krampjes, ik weet niet echt of Sasha dat wel eens heeft. Ze is nogal bewegelijk van zichzelf en ik weet nooit of het krampjes zijn of honger :oops:

@premama... ja condooms gebruiken wij nu ook. We laten het voorlopig maar zo. Mirena voelt inderdaad nog niet goed.

@bolbuikje... ik zie dat je zwanger bent! Gefeliciteerd! Nou dat over snachts doorslapen.... Had het denk ik moeten afkloppen! Vannacht was ze weer om de 1.5-2 uur. Dus ik denk dat je gelijk hebt, over dat regeldag/dagen. Een vriendin van mij zei het ook. Dat kan dus met 3 maanden?

@marissie... ja dat heeft sasha ook. Vaak als poepen niet lukt, aan de borst. Ze gaat eerst jengelen, dan aan de borst en hopppa daar gaat ze hihi.

@nemo... dat is mooi om te horen, van tandjes geen last. Mijn streven is namelijk opgeschoven van 6 maanden bv naar zeker een jaar. Alcohol en de rest doe ik niet aan. Maar is het dan nu niet zo, dat omdat ik alles heb laten staan en als ik het nu ineens ga eten (prei enz) dat sasha er nu wel last van heeft? Of verschilt dat gewoon pp? Gewicht is wel goed. Volgende week weer cb. De gewichten staan onder bij mn naam.

@nathalie... ren je rot sambal hihi. Goed voor een goede stoelgang. ;) 20 voedingen per dag. Ik denk dat ik ook aardig in de buurt kom, zeker 15. Heb je dan niet het gevoel dat je niets kan doen. Ik loop wel eens door de stad, moet zeggen, dat ik het niet erg vind om met de borst bloot te gaan, maar waar? Ben dan alleen en dan gaat ze jengelen.

Deel Deze Pagina