Eeltsokken van de Action

Discussie in 'De lounge' gestart door Mooiezomer, 1 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Wie heeft ervaring met de eeltsokken van de Action?

Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden een "dr.Fisch- behandeling" in Egypte laten doen. Zo'n badje met visjes die het eelt van je voeten opeten. Super goor!!! Echt, nooit doen!

Maar goed, sindsdien heb ik een soort velletjes over mijn voeten. Daarnaast heb ik eelt op mijn hielen. Soms krijg ik ook last van sneetjes (kloven??).

Ik zocht een nieuwe eeltvijl maar zag toen eeltsokken. Er staat 1-2 uur dragen en dan verdwijnt het eelt met een dag of 7-10. Klinkt goed, maar is het ook zo? Ik ben een beetje bang dat ik het er alleen maar slechter op maak.

Ik weet dat ik beter naar een pedicure kan gaan maar dat is op dit moment financieel niet haalbaar. Want ik zal echt wel een paar keer moeten gaan en 30 euro per keer is te duur.

Ook als je het niks vond hoor ik het graag.

2. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik heb ze gekocht maar durfde ze nog niet te gebruiken.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Eeltsokken zijn ook maar voor tijdelijk resultaat. Ik heb ze 1x gebruikt, maar vond het erg tegenvallen. Het vervellen begon pas veel later en dagenlang hield dat aan. Echt heel vies. Ik heb gekozen voor een Scholl voetvijl, zo'n elektrische. Die kost ongeveer 3 tientjes. Je moet 'm natuurlijk wel regelmatig even gebruiken, maar daarmee zijn mijn velletjes en eeltproblemen echt grotendeels opgelost. Iedere avond een verzorgende voetencreme gebruiken doet ook wonderen. Lekker dik insmeren, sok aan en volgende ochtend heerlijke poezelige voetjes :D Ik gebruik de kloven creme van Kruidvat eigen merk.

Zulema en Gewooniemand vinden dit leuk.
  4. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Ik heb ze ook gekocht. Maar begon ook te twijfelen. :D
    Het zou zo jammer zijn als mijn voeten straks ontvelt zijn. Want hoe weten de sokken nu waar er veel af moet (hielen) of niet zo veel (rest van de voet)?

Shay25 vindt dit leuk.
  5. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Bedoel jij zo'n ding? https://www.bol.com/nl/p/scholl-eeltverwijderaar-elektrisch-blauw-voetvijl-1-stuk/9200000024763810/?Referrer=ADVNLGOO002069-5O55IDQIRHAQG-474023987977&gclid=CjwKCAiA8Jf-BRB-EiwAWDtEGisz_Sc9qZr1EMASU19-88Xs9HrtSltE-wh5zyAQC6UpKEh-ok7iyRoCO8YQAvD_BwE

Die heb ik ook ooit gekocht. Ik vond het niks. Met een gewone voetvijl haal ik er meer af.

6. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik heb ze 2 jaar terug geprobeerd. Zo'n spijt van! Ik had wat eelt, niet heel erg. Dus die sokken gebruikt, na ongeveer een week begon alles te vervellen en dat bleef zo. Ik had opeens op mijn voeten een soort eczeem en helaas heb ik daar vandaag de dag nog steeds last van. Echt nooit meer voor mij.

7. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Hier ben ik dus bang voor.

8. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Maar aan de andere kant, ik heb sinds die drFish behandeling dus al velletjes. Hoe kan ik daar dan vanaf komen? Staat zo onverzorgd.
    Ik hoopte met de eeltsokken de hele buitenste laag van mijn voet te verwijderen en dan een nieuw velletje te krijgen.

9. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou het echt niet proberen, vooral omdat je dus al last hebt van velletjes na een behandeling. Tjah, ik zou het voorlopig elke keer goed insmeren. Ik vind gehwol heel fijn (is vaak in de aanbieding), of een dikke laag vaseline oid en sokken aan zodat het intrekt. Dit is wat ik nu doe aangezien mijn voeten anders snel droog worden en dan heel erg gaan jeuken (hormoonzalf gebruik ik zo min mogelijk).

Gewooniemand en Mooiezomer vinden dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.147
    35.792
    113
    Simpelste en goedkoopste manier: schuurpapiertje en daarna goed invetten. Desnoods een paar keer herhalen.

Mooiezomer vindt dit leuk.
  11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja, zo eentje. Ik heb er wel een grovere vijl op gezet. En ja, je moet even geduld hebben. Maar het gaat steeds beter naarmate je 'm langer gebruikt. Steeds minder nodig.

12. Moment

Moment Lid

23 jan 2019
    48
    29
    18
    Vrouw
    Ik ben wel fan van de eeltsokken van de Action. Er gaat bij mij verder geen nieuwe huid af, alleen eelt/dode huid.

Neuzeke, Vitamientjuh, anica en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Je krijgt dus geen dunne plekken op je voet? Waardoor je sneller wondjes krijgt?
    En hoe vaak gebruik jij de sokken?

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    Bij mij werken ze goed. Je moet ze alleen niet vlak voor 'blote voeten weer' gebruiken. Ik gebruik ze vlak voor het voorjaar / warme weer. En daarna bijhouden met een zalf van het kruidvat.

Edit: ik gebruik ze dus eigenlijk voor een sorry 'groot onderhoud'. Daarbuiten heb ik een elektrische vijl van scholl en klovenzalf

Anniek88 vindt dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zo’n elektrische vijl en daarna lekker insmeren met een goede voetencreme. Volgens mij is het zaak het vooral regelmatig even te doen, ipv te veel in 1x te willen verwijderen.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier wel goede ervaringen (partner + mijn ouders). Wel is het slim om ze er lang genoeg op te laten zitten + een voetenbadje iedere avond, dat maakt nog wel wat verschil hebben wij het idee. En ja, de vellen hangen eraan naderhand. Het is resultaat is niet blijven natuurlijk, maar zoals Adje eigenlijk zegt... Toevallig heb ik ze (ongevraagd) gekocht voor mijn schoonmoeder voor 5 december, als extraatje, juist omdat de ervaringen hier zo goed ermee zijn ;) .

Adje vindt dit leuk.
  17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.283
    10.251
    113
    Klovencreme van de kruidvat of Etos. Als ik ze insmeer en dat een paar dagen achter elkaar doe heb ik ook van die poezelige pootjes.

18. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Sorry aan mij heb je niks...

Maar door m'n slaap te kort las ik eierstokken van de action :oops::roflmao:

dreumesje, Neuzeke, femkes en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.903
    15.577
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb ze ook regelmatig gebruikt.
    Bij mij werkte het wel.
    Hield er niks van eczeem ofzo aan over.
    Wel is het zo dat dikke eelt er niet mee weg gaat.
    En ik droog 2 weken na gebruik telkens sokken aan in bed, omdat mijn bed anders dagenlang vol losgelaten velletjes zat ;).

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  20. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Er zijn dus ook mensen die een positieve ervaringen hebben. Al kijk ik hier niet naar uit:
    Die sokken zijn dan een mooie oplossing.

Deel Deze Pagina