Hoi! Wie heeft er ervaring met de e-sigaret? Ik ben gestopt omdat ik zwanger ben maar weet dat ik na de borstvoeding weer ga roken. Ik heb nooit veel gerookt maar op mijn werk en bij een glaasje heb ik het echt 'nodig' . Ik heb het nu ook super moeilijk maar kan wel wachten tot na de bv. In ieder geval wilde ik eens weten of de e-sigaret iets voor mij zou zijn in dat geval.hoor er alleen zo weinig van en ken het niet zo goed. Wat ik mis aan een sigaret is het inhaleren ervan en de smaak die je terwijl hebt.maar of de e-sigaret die behoefte vervangt weet ik nog niet want heb het nooit geprobeerd. Iemand van de rokers hier ervaring ermee? Goede en slechte natuurlijk. Groetjes!
Hier in Frankrijk zit bijna iedereen eraan. Ik heb er heel veel positiefs over gehoord! - geen ervaring zelf -
In mijn omgeving zijn twee mensen die klachten hebben van de elektrische sigaret. Namelijk pijnlijke tanden(zelfs loszittende tanden) en haar uitval. Google er maar eens op
Mijn vriend heeft er een gehad en is moeten stoppen omdat hij te opgefokt raakte van de stoffen in de liquids. Hij werd er heel prikkelbaar door. (voordeur en laptop hebben het mogen weten....) Maar goed, dat geldt niet voor iedereen, genoeg mensen die ik ken die er geen last van hebben en nu gestopt zijn met het roken en alleen nog maar nicotinevrij 'dampen'. Wel raad ik je aan om dan VG-liquids te gebruiken, die zijn namelijk op plantaardige basis gemaakt.
Ik heb er 1 met nicotine, werkt prima, geen rare klachten of agressiviteit ik ben nu sinds een dag echt gestopt, raak dat ding ook niet aan want dan begin ik zo weer Ik ga ook echt niet meer roken na dat ik zwanger ben geweest en al, dan ben ik al zolang gestopt, zonde om dan weer te beginnen..
Mijn vriend heeft hem ook. Met nicotine. Bevalt hem wel goed. Lijkt echt op roken. Heeft nu ook een vulling zonder nicotine om zo langzamerhand te stoppen. Gewoon proberen zou ik zeggen.
Geen ervaring hier ben al 2, 5 jaar gestopt. Maar ken hier een vrouw in de straat die er een heeft. Ben ik nou de enige die het ding er belachelijk uit vind zien? Elke keer als ze met dat ding voobij komt lig ik in een deuk
Haha ik vind het ook een maf gezicht hoor. Mijn vriend loopt er constant mee in zijn mond maar dat is meer omdat hij probeert te stoppen. Ik zie ze heel veel in onze omgeving. Het wordt bijna normaal; )
In Italie zit ook iedereen eraan, ik ging daar naar de dokter en die zat zelfs in zijn praktijk aan de e-sigaret! Haha, vond ik wel even een grappig gezicht. Zelf geen ervaring mee maar een dokter zal het wel weten.
Ik heb ze gebruikt om te stoppen. Eerst met nicotine maar vond de smaak niet lijken (misschien verkeerd merk) en daarna zonder nicotine om de behoefte van roken even te evenaren. Echt als vervanging zou ik ze nooit kunnen gebruiken daarvoor vind ik het niet smaken.
Weet niet of het overal zo is maar hier kun je gratis proberen bij het verkooppunt. Zo kun je de smaken en hoeveelheid nicotine testen.
Dat is hier ook zo. Ik heb er zelf 1 en heb iedereen aangestookt: mijn man, vriendin, haar ouders en zelfs mijn schoonvader (na 54 jaar gewoon gerookt te hebben!) Bevalt hier iedereen goed. Ik en mijn schoonvader zijn alleen de enige die helemaal niet meer roken, de rest rookt er af een toe wat. En ik rook sinds gisteren zonder nicotine erin,dus eigenlijk water, het is dan ook meer een soort waterpijp. Ik moet wel zeggen dat ik de tabaksmaken vies vind, ik rook smaakjes: watermeloen, mad fruit en appel zijn mijn favoriet.
Sorry maar moest wel lachen omdat je nu al weet dat je na de bv weer gaat roken. Als je zo lang gestopt bent is dat toch zonde? Misschien wil je niet eens meer... Ik rookte best veel maar kan ze na de zwangerschap heel goed missen. Hier in het dorp staat een e-smoke tentje. Tja...ik vind het er best apart uitzien. Maar zelf heb ik dan altijd de gedachte van: ga of normaal roken of kap ermee.
ik ben mijn hele zwangerschap thuis gebleven door ziekte en heb de behoefte niet gehad om te roken omdat ik alleen die behoefte krijg bij alcohol en vooral op mijn werk. thuis rook ik nooit door de geur en gewoon weinig behoefte eraan hebben. (alhoewel net voor ik zwanger werd ik net meer begon te roken) ik rook al 13 jaar op deze manier en kan wel tijdelijk stoppen voor iets zoals een operatie of zwangerschap,bv enz maar elke keer met moeite(moet me nu 'inhouden' om manlief zijn sigaret niet te pakken,de drang is de laatste maand zelfs groter geworden dan ervoor) ik weet dat ik dus zodra ik ga werken en geen bv meer geef ik een sigaret ga roken,ik verlang daar ook echt naar(zoals de ene met zijn koffie maar die is dan minder schadelijk natuurlijk) dit wetend wil ik dus proberen om een alternatief te zoeken zoals misschien die e-sigaret. voor de rest zie ik deze wel in de supermarkt liggen maar vind het zo iets raars uitzien
Hier dezelfde vraag, idd. Ik twijfel heel erg, aan de ene kant denk ik van wel en aan de andere kant denk ik dat die stoffen uit de e-sigaret vast ook niet al te gezond zijn. Ben zelf een roker maar kan me op de een of andere manier niet voorstellen dat ik vrolijk kan worden van zo een e-sigaret. Volgens mij voelt het als een heel lomp ding. Geen idee hoor, heb er nog nooit een vast gehad Compleet offtopic; ik irriteer me mateloos aan de reclame die hier in NL op tv is voor zo een e-sigaret. beetje de rook boven een kinderwagen uitademen.... Nou besefte ik me snel genoeg dat het om een e-sigaret ging en het waterdamp-rook-spul is wat je uitademt maar hoe kunnen de makers van die reclame dat nou zo bedenken!? Snap ik dan echt niet, maar goed..
Nou ben benieuwd hoe dat zit inderdaad. Als je echt iets om handen wil hebben dan is dat natuurlijk een prima oplossing dan.
Mn broer rookt er 1, met nicotine, hij rookt echt veel veel minder nu, alleen na het eten gaat hij nog naar buiten, verder rookt hij tussendoor binnen dat 'ding'. Maar om nou je zwangerschap en borstvoeding te stoppen en dan weer te gaan roken, en dat nu al te weten is wel een beetje raar. 9 maanden zwanger en 6 maanden borstvoeding en dan na 15 maanden weer gaan roken? Arme baby ook, zo'n stinkende moeder als die eerst maanden lekker naar mama rook.