Dyson snoerloze stofzuiger ervaring

Discussie in 'De lounge' gestart door Waxinelichtjes, 29 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Hebben jullie een Dyson snoerloze stofzuiger? Welk type? En hoe bevalt het?
    Ik wil er graag één, maar ze zijn prijzig en ik ben erg bang dat het een miskoop is. Ik heb geen zin in een kapotte accu na 2 jaar oid..

Ben benieuwd :):thumup:

2. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Niet van dyson. Maar ik vond de snoerloze veel minder zuigkracht hebben dan een normale en ben blij nu weer een gewone te hebbe n

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik kan niet meer zonder. Heb de v8 voor boven. Beneden nog een stofzuiger met snoer. Die altijd in het stopcontact in de trapkast zit en die ik daardoor net zo snel pak als de dyson. Maar op mijn vloerbedekking boven ben ik met de dyson zo klaar door de roterende borstel waar ik met de gewone stofzuiger stukjes soms wel 4 keer moest zuigen (lange haren van mij en dochter bijvoorbeeld in de hoogpolige vloerbedekking). Ik gebruik de dyson ook op de trappen zonder de steel. Veel lichter dus fijn voor mijn nek. Ook pak ik hem vaak even om de auto van binnen te stofzuigen. De service bij dyson is ook super. Mijn voetstuk ging stuk, roteerde niet meer. Na een filmpje mailen zodat ze het probleem zagen kreeg ik ruim 2 jaar na aanschaf gratis een nieuw voetstuk toegestuurd. Oude hoefde ook niet terug ofzo. Enige nadeel van mijn V8 is de accuduur. Op vol vermogen red ik het niet om de hele boven verdieping te zuigen. En op normaal vermogen moet ik opschieten om zolder, boven 3 slaapkamers, hal, badkamer en 2 trappen te zuigen. Regelmatig is mijn accu dan leeg als ik aan de laatste trap wil beginnen. Ik wil als mijn stofzuiger beneden stuk is de nieuwste dyson steelstofzuiger voor beneden. Die accu schijnt echt heel veel langer mee te gaan en heeft een indicatie scherm waarop staat hoeveel tijd je nog hebt voor de accu leeg is.

Marsepein en Waxinelichtjes vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Dat ligt echt aan het merk. De dyson steel is heir veel krachtiger dan mijn bosch gewone stofzuiger en dat is gewoon een goede, dus ligt er niet aan dat deze stofzuiger een slechte zuigkracht heeft waardoor ik minder goed kan vergelijken.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb een snoerloze van Dyson, de V8, en ik heb ook een gewone Miele. Mijn idee was dat die Dyson heel handig zou zijn voor dagelijks even snel zuigen en dan het échte werk, bv wekelijks, met die Miele-met-snoer. Maar in de praktijk gebruik ik de Miele eigenlijk amper nog, ik doe alles met de Dyson en ben super tevreden over de zuigkracht (gebruik hem nu meer dan een jaar, dagelijks).

Waxinelichtjes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Is dat dan de v11 met het indicatie scherm?

7. GossipGirlxoxo

Hoe ervaar jij de accuduur? Net als mij dat op powerstand de accu wel erg snel leeg is?

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier ook een dyson, denk ook de v8, toen ik hem kocht was het de nieuwste, hebben hem al wat jaartjes. Ik gebruik hem ook op vol vermogen, dan is de accu redelijk snel leeg, maar kan er bijvoorbeeld wel de trappen en overlopen mee stofzuigen. Mijn rug is daarna wel aan pauze toe, dus doe dan gewoon wat anders tussendoor. Wij hebben ook nog gewoon een miele met zak, mijn man pakt die sneller, ik de dyson.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Dacht het wel ja zo uit mijn hoofd. Dacht dat deze 50 minuten ook mee gaat op de normale stand. Die van mij max. 25 minuten schat ik zo. Op powerstand nog geen 10 minuten. Voordeel is wel dat als je de knop los laat dat niet van je tijd af gaat als je bijv. Van de ene naar de andere kamer loopt. Een gewone stofzuiger zet je niet uit. Ook niet als je tussendoor wat wilt oppakken van de grond of wat dan ook. Die dyson draait alleen als je hem echt gebruikt en de knop inhoud dus die 25 minuten lijken kort maar dat is echt de tijd dat je ook echt stofzuigt.

10. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik heb overal laminaat, wel een klein kleedje onder de tafel en dan op de trap halve manen. Vooral die trap is een vreselijke klus om steeds de stofzuiger op te tillen.. Maar het is echt elke dag hard nodig. Nu kan ik een kruimeldief aanschaffen, maar aangezien ik elke dag stofzuig en de jongste straks gaat kruipen (dus dan doe ik het 3x per dag) lijkt het mij zo handig. Gewoon even hoppa erbij pakken en weer door:D

Marsepein en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Oh ja, nog een nadeel voor mij en dat heeft dus te maken met die accuduur die niet zo lang is kan ik met de dyson V8 nooit het hele huis in 1x stofzuigen. Daarom is de snoerstofzuiger beneden nooit weg gegaan en daarom wil ik er graag 1 bij. Misschien als je in een appartement of gelijkvloers woont dat je wel je hele huis in 1x red ermee als je snel bent.

12. GossipGirlxoxo

Ja voor die trappen is het zo fijn en licht! Een hele andere tip voor als je zo een halve maantjes trap hebt. De swiffer achtige doekjes van cleening academy. Dat zijn stofmagneten. Als je daar van boven naar beneden je trap droog mee afneemt ziet het eruit en is hij net zo stofvrij als dat je met de stofzuiger bezig bent geweest. Lichter, sneller en makkelijker. Doe je dat dagelijks kun je makkelijk maar eens of 2x per week de trap met de stofzuiger doen om die stoffen maantjes zelf even te zuigen.

13. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ja en steeds korte stukjes gaat natuurlijk ook goed dan. Want je houdt het bij.
    Ik denk dat de powerstand ook niet echt nodig is bij mij.

14. GossipGirlxoxo

Op laminaat vermoed ik dat ook niet. Hier is het vooral op onze slaapkamer en de overloop boven nodig voor de lange haren die wel eens uitvallen van dochter en mij.

15. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik zit even te googlen en ik kom voornamelijk uit bij microvezeldoekjes. Vooralsnog vind ik dat niet fijn werken, blijft gauw hangen en ze mogen niet in sop gewassen worden ivm dichtslibben vd vezel.
    Maar zo'n swifter duster is misschien wel wat voor de trap.

16. GossipGirlxoxo

Nee die ik bedoel zijn wegwerp doekjes. Zal even een linkje zoeken.
    Ik stof er alles me af. Ook de zoldertrap die nog niet volledig bekleed is met vloerbedekking. Ook halve maantjes nog. Voorheen zoog ik die elke dag. Sinds die doekjes nog maar 2x per week en ben met doekje in 2 minuten klaar met die trap. Begin boven en zo trede voor trede naar beneden. En ik ben echt pietje precies als het om schoonmaken en mijn huishouden gaat dus geef je echt geen tip waar je niets aan hebt of wat een makkelijke maar niet zo goede oplossing is. Dit is echt vergelijkbaar met de stofzuiger. Ook voor dingen als de tv, op zoon zijn kamer het kastje met alle gamecomputers en tv ontvanger, dat zijn echt stofnesten en met die doekjes is alles echt in no time stofvrij. Ik gebruik ze dagelijks en heb altijd een grote voorraad omdat ik ze echt zou missen als ik ze niet meer had.
    https://cleaningacademy.nl/categorie/stofwissen/

17. GossipGirlxoxo

Oh ja en hun microvezel doekjes zijn glad zonder schubben (in ieder geval geen zichtbare of voelbare) en mogen gewoon in de wasmachine. Alleen niet met wasverzachter en niet in de droger. Die gebruik ik voor ramen binnen, glas van de afzuigkap, oven, magnetron en spiegels.
    Alleen nat maken met water zonder schoonmaak product, heel goed uitwringen en je kunt hem gebruiken. Niet nadrogen en als je goed hebt uitgewringt droogt alles streeploos op.

18. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik heb beneden een dyson v11 staan en op zolder een V8 en kan niet meer zonder. Sinds ik deze heb stofzuig ik een stuk meer, en dan niet de hele woonkamer,
    maar na de maaltijd haal ik hem even snel tevoorschijn.
    Met de v11 kan ik van beneden naar zolder alles in 1 stuk door zuigen. De V8 staat op zolder en gebruik ik vaak als man z’n voetbaltas uit heeft gepakt na het voetballen op kunstgras (dan liggen er nl overal van die kleine zwarte balletjes)
    Ik zou wel echt voor de v11 gaan aangezien die accu echt veel langer mee gaat.

Marsepein en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Dit had ik nou net nodig! Ben al een tijdje aan het denken over een snoerloze steelstofzuiger maar lees veel dingen over bijvoorbeeld accu die snel leeg gaat en daar schiet ik dan niets mee op. Heb een groot huis maar wil hem vooral voor beneden gebruiken en helemaal als de kleine straks gaat kruipen.
    Boven zuig en dweil ik maar 1x per week. We lopen binnen zonder schoenen en boven en zolder is eigenlijk altijd schoon.

Ik lees dat jullie de nieuwste aanraden, ga meteen ff googelen bedankt dames!

20. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Boven de €500 :eek: Vind dat wel heel veel geld voor een stofzuiger.
    Zijn er ook goedkopere alternatieven die jullie zouden aanraden ?

Deel Deze Pagina