Dweilen

Discussie in 'De lounge' gestart door Espoir, 10 okt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    24.923
    3.729
    113
    Hier eens in de 2/3 weken en meestal met Ajax allesreiniger. En soms gebruik ik de stoomreiniger.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.035
    4.374
    113
    ik gebruik water met een dopje alles reiniger. dan ruikt het lekker. Ik heb een "vloerwisser" van leifheit, zo'n brede baan kun je daarmee trekken.
    wij hebben een gelakte houten vloer.
    Ik dweil als ik het nodig vind. en dat is niet vaak. wij hebben geen huisdieren.
    we werken veel, kinderen op school/bso, dus zo vies kan het ook niet worden dat ik iedere dag moet dweilen, als er tenslotte toch niemand is om het vies te maken.

3. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.832
    1.575
    113
    Ik denk dat het ook wel verschil maakt wat voor vloer. Ik lees nu steeds; op onze vloer zie je alles (lijkt mij trouwens vre-se-lijk) en dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je vaak dweilt.

Wij hebben een pvc licht eiken visgraat vloer en je ziet hier dus echt helemaal niks op.
    Ik dweil hooguit 1x per maand voor de vorm. Want water is dan bijna niet vies. Wel doet iedereen bij binnenkomst de schoenen gelijk uit.

4. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.101
    3.186
    113
    Vrouw
    Hier twee kleine kinderen waarvan er een kruipt en de ander altijd op blote voeten loopt. Niemand draagt hier schoenen binnen. We hebben een gietvloer (naadloos dus) in ons hele huis (garage, begane, eerste en tweede verdieping) en daar zie je alles op. Ik vind dat niet erg. (Want het scheelt dus enorm dat we geen schoenen dragen).

Met de aanschaf van de gietvloer ook een dweil van Greenspeed gekocht. Geen gedoe met emmers en/of uitwringen. Dweilen is een piece of cake. Ik doe dat 1x per week grond en aanvullend daar waar nodig.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.816
    2.248
    113

Maar van alle huishoudelijke taken vind ik dweilen echt verruit t makkelijkst. Ik heb helaas naar de helft aan oppervlakte beneden denk te dweilen haha maar, ben je met een kwartiertje zo klaar mee. Dus ik denk jij half uurtje max.

Hier is t echt vies na een week. Eigenlijk vind ik dat al te lang maar vaak denk ik oohja morgen , oohja morgen en is t dan alweer een week verder. T water is dan ook echt vies en je ziet heel duidelijk verschil.Hangt vast ook af van je vloer Maaaarr dat je t niet ziet betekent niet dat t niet vies is.

Uiteindelijk is t natuurlijk ieder zn eigen keus dus t is naar niemand een verwijt! Maar ik vind elke week dweilen wel echt t minimum, voor ons.

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    12.971
    17.875
    113
    Vrouw
    Ook te zien wat je onder dweilen ziet.
    Voor mij is echt dweilen alles omhoog zetten, tapijten aan de kant,...

Mijn vileda stok is ook dweilen maar echt niet zo grondig dat ik water buiten trek enzo.

Dus grondig dweilen is 1 keer per maand en tussendoor dweilen met mijn vileda is 2 keer per week of meer als het nodig is.

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    12.219
    13.830
    113
    Vrouw
    Dat klopt en dat is hier dus echt niet in een kwartiertje gedaan.
    Onze woonkamer is nog geen 30m2 en er staat gewoon veel in: Een ruime zithoek met 2 banken en 4 stoelen en een grote eettafel met 9 stoelen. Als ik wil dweilen ben ik alleen al net het opzij zetten van alles een poos ziet. En dan kan ik steeds niet verder omdat ik weer klem zit. Nee 'even' dweilen is het hier niet.

Neuzeke vindt dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.288
    34.509
    113
    Ligt ook aan de vloer die je hebt denk ik. Hier laminaat, dat wordt er echt niet mooier op als je te vaak dweilt. Zeker niet als het te nat is.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.288
    34.509
    113
    Maar wat doe je dan met je vloer dat het zo snel vies is? Of wat versta je dan onder vies?

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.727
    4.127
    113
    Als ik zie hoe mijn keuken, badkamer en toiletvloer er toch regelmatig uitzien doordat er geknoeid en gespetterd word brrrr….
    Hier word het hele huis 1x per week gedweild en het keukendeel van de woonkamer zeker 3x per week.
    Ik dweil met 2 emmers, schoon en spoelwater en pvc reiniger

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    19.629
    22.386
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik, of eigenlijk de schoonmaakster, dweilt 1x per week. Dezelfde dag kan er alweer gedweild worden soms. We lopen zonder schoenen, maar dochter ook over op blote voeten. Van buiten naar binnen. Je ziet dezelfde dag alweer voetstappen. Maar ik ga echt niet elke dag staan dweilen. Ik ga ook niet alles van de kant af halen. Onder de bank en de tv kast dweil ik 2 x per jaar ofzo. Daar wordt het niet vies natuurlijk.
    Boven zijn we amper, dus daar misschien 1x per maand ofzo.

12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.723
    3.082
    113
    Vrouw
    Ik heb een Bissel dweil en zuig machine.
    Die zuigt dus het vieze water gelijk op.

Ik dweil 1 a 2x per week. En er komt echt heel vies water vanaf!
    Wij lopen niet met schoenen binnen, maar sporadisch wel. (Even snel naar binnen lopen als we bijvoorbeeld de boodschappen tas vergeten zijn)

Wij hebben huisdieren, en 2 kleine kinderen.
    Dus genoeg drinken dat over de grond valt bijvoorbeeld.

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    12.971
    17.875
    113
    Vrouw
    Idd.
    Eens meenemen is niet hetzelfde als dweilen voor mij.
    Ook bij stofzuigen is echt stofzuigen niet hetzelfde als eens wat kruimels opzuigen.

Zxcvb vindt dit leuk.
  14. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.474
    218
    63
    Wij hebben ook een pvc vloer en dweil 1x per week. Ik doe altijd hg kunstofreiniger glans in warm water.
    Tussendoor stofzuig ik natuurlijk extra maar vrijdags is mijn poetsdag en als ik dan niet heb gedweild voelt het alsof ik niet klaar ben met poetsen:roflmao:

15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.656
    4.254
    113
    noord holland
    Ik dweil hier gemiddeld één keer per twee weken. Soms iets eerder. Stofzuigen meermaals per week. En uiteraard als er ergens iets overheen gaat of dat er duidelijk vlekken zijn dat gebeurt het ook meteen.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.288
    34.509
    113
    Keuken, badkamer en toilet vind ik logisch. Zeker toilet, maar woonkamer? Misschien onder de tafel, maar verder vind ik dat dat hier niet echt vies wordt. Onder de tafel en keuken doe ik vaak even snel met de swiffer wetjet.
    Toilet en badkamer tel ik ook niet echt mee, want voor mij is dweilen dan gewoon een onderdeel van het poetsen.

17. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.459
    8.144
    113
    Vrouw
    Iemand een goede tip om een vette laminaatvloer schoon te maken?

Ik heb dus regelmatig met allesreiniger gedweild en nu zit er idd een vettige laag op de vloer... Ik heb al meerdere dingen geprobeerd (alleen met water dweilen, koud en lauw, met laminaatreiniger dweilen...) maar ik blijf vettige vlekken zien.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.297
    13.678
    113
    Vrouw
    Mijn robotstofzuiger dweilt om de paar dagen. Zelf pak ik wanneer ik het nodig vind het dweil apparaat, dat is zo'n elektrische dweil die het vuile water ook direct op zuigt. Maar mijn dochter vindt dat apparaat geweldig, dus zij pakt hem soms dagelijks voor de lol.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.288
    34.509
    113
    Zou een scheutje ammonia proberen, maar wel eerst even testen. En koud water gebruiken.

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.500
    403
    83
    Zuid-Holland
    Ik dweil beneden 1x per 1-1,5 maand, met een klein beetje allesreiniger.
    Plan het graag na visite of een verjaardag. Wij lopen zelf niet op schoenen in huis.
    Stofzuigen doe ik dagelijks.

Boven loopt echt nooit iemand op schoenen en daar dweil ik 2x per jaar gok ik, maar water is nooit vies. Swiffer daar daar dagelijks over de vloer.

Mijn schoonouders wonen bijna 20 jaar in hun huis en zeggen nog nooit gedweild te hebben :|
    Kinderen hebben altijd vieze sokken die thuis meteen uit moeten (van mij).

Deel Deze Pagina