Hallo dames, Ik heb altijd een hevige menstruatie gehad. Bloedde circa 10 dagen, zelfs tijdens mijn spiraal werd ik maandelijks gewoon ongesteld. In januari heb ik mijn spiraal laten verwijderen en sindsdien ben ik maandelijks nog maar 3 dagen ongesteld. Helaas ook nog niet zwanger terwijl ik van mijn eerste 2 kinderen de eerste maand zwanger was. Weet iemand of er een relatie of tussen de hevigheid/duur van je menstruatie en vruchtbaarheid? Ik weet dat het wat langer kan duren maar voel me nu toch wat onzeker worden. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Allereerst wil ik zeggen dat ik je onzekerheid goed snap. Het gaat nu opeens zo anders. Ik weet niet of er een relatie kan zijn, maar mijn redenatie zou zijn: korte menstruatie betekent weinig slijmvlies. En dat kan de innesteling tegengaan. Je kunt dit eenvoudig laten checken met echo 's tijdens je cyclus. Dit kun je via de huisarts aanvragen bij de gynaecoloog. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!
Ja zoiets dacht ik dus ook Mijn huisarts is echter een vd oude stempel dus toen ik opbelde kreeg ik te horen dat 9 maanden proberen heel normaal is en dus geen reden tot paniek. Durf dus niet zo goed terug te bellen en om een echo te vragen.. Bedankt voor je reactie.
Misschien helpt het om aan te geven dat je je niet zozeer (of niet alleen) zorgen maakt om het wel of niet zwanger worden, maar ook om de zeer korte menstruaties in verhouding tot eerst juist zeer lange menstruaties. Ik denk dat een gemiddelde huisarts best vaak vrouwen over de vloer krijgt die graag snel zwanger willen worden en dus al snel zegt dat je nog geduld moet hebben. Maar een zo veranderde cyclus/menstruatie is imo best raar. Ik zou willen weten hoe het komt. Los van het zwanger worden ook. Ook zonder wens zou ik hiermee op den duur naar de huisarts gaan vanwege allerlei hersenspinsels
Ik ben vaak maar 2 tot 3 dagen heel licht aan 't menstrueren. Toch is mijn baarmoederslijmvlies dik in orde. Deze maand ruim 8 mm dik. Dus dat heeft ook niet alles met elkaar te maken. Of 't korte menstrueren invloed heeft op je vruchtbaarheid kan ik niet voor je beantwoorden.. Het zou bij mij ook passend zijn.
Toen ik jonger was had ik ook altijd een hevige menstruatie. Dat was voor mij de reden om met de pil te beginnen. Later toen we voor kinderen gingen stopte ik met de pil. Mijn menstruatie is 2 a 3 dagen met maar 1 dag rood bloedverlies. Bij mijn zoon heeft het zwanger worden 15 maanden geduurd. Bij mijn dochter was ik meteen zwanger. Een korte menstruatie heeft bij mij geen invloed op de vruchtbaarheid gehad.
Ik ben tot een jaar of 20?,heftig ongesteld geweest. In de jaren dat ik kinderen kreeg steeds minder heftig, zeker de helft minder. Maar ik ben altijd makkelijk zwanger geworden. Vijf maanden was het langste. Wel heb ik meestal een cyclus van 35 dagen. Ik hoop voor jou dat het dus niet uitmaakt!
8mm klinkt idd prima. Gezien je lichte menstruatie hoeft dit dus niets te zeggen over het baarmoederslijmvlies. Weet eigenlijk niet wat een goede dikte is? Heb jij een echo gehad om de dikte vh baarmoederslijmvlies op te meten?
Tussen de 5 en 10 mm is goed. Alhoewel dat ook niet alles hoeft te zeggen hoor. Ja, ik heb een echo gehad. Ik zit in 't medische traject dus wordt iedere maand opgevolgd tot aan de eisprong.
Ik heb meestal maar 1 a 2 dagen bloed en toen mijn bm slijmvlies gemeten werd was het prima. Sommige lichamen ruimen de rommel efficient en snel op heb ik gehoord.
Met veel moeite 2 dagen tegenwoordig, wel met een dikke week tot 9d af en aan een soort van spotting achterna wat met een inlegkruisje op te vangen is. Nu had ik rond m’n eisprong 9mm bms, een monsterscore Meestal zit ik rond 5-6mm. Voor m’n 1e was het wel anders, 3d gemiddeld en geen spotting, dat is sinds de bevalling..
Aha die spotting heb ik ook. Kan idd best lang aanhouden maar is geen menstruatie te noemen. Zie dat jullie bezig zijn met een traject. Hebben de artsen niets gezegd over duur menstrustie irt vruchtbaarheid? Wow 9mm is idd een monsterscore. Ik duim me
Oops er ging iets mis in mijn vorige post. Wilde nog zeggen, ik duim mee dat het snel raak is voor jullie!
Ik heb die korte ms al een paar keer vermeld, maar zolang het bms voldoende dik is is een korte geen probleem. Ik neem nu enkel duphaston ter ondersteuning van de lf (vlak voor de mk had ik een dun bms en tekort progesteron, dus vandaar). Vele kwaaltjes maar geen goed oog (heb al een testje gedaan, te vroeg dus het kan nog.. Maar na een tijd verlies je de hoop zeker?) Voor jullie ook veel succes! We duimen
Ik had sinds de geboorte van de 1e maar hele lichte menstruaties en toch ben ik vrij snel zwanger geraakt van nr 2. Gebruik je ovulatietesten? Dan kan je een idee krijgen of je wel een ovulatie hebt.
Hi! ik heb ongeveer hetzelfde.. Altijd vrij heftig ongesteld (minimaal 5 dagen hevig bloeden en snel doorlekken) toen mirena geplaatst en 6,5 jaar lang nog iedere maand ongesteld geworden. Deze is nu in juni verwijderd, 2 dagen na verwijderen een enorme bloeding gehad van 8 dagen met veel stolsels etc (tmi sorry!) ... Ik zag de bui al hangen... Maar, de maand daarna en iedere maand nu opvolgend slechts 3 dagen menstruatie en totaal niet hevig. Geen idee hoe dit kan. Wij proberen nu tot en met december en daarna neem ik contact op met huisarts indien nog niets is om dit te melden en ook mijn hevige pms klachten die ik nu heb. Het is iedere maand raak na mijn ovulatie, ben echt niets waard die twee weken.. Maar, zie ik nu goed dat je zwanger bent!?? GEFELICTEERD!
Wat vervelend die pms klachten hè. Volgens mijn huisarts stond de duur vd menstruatie er los van maar geloof er niets van. Iets te toevallig, ik was dan ook van plan om een second opinion bij een gyn aan te vragen. Maar idd gelukkig deze ronde zwanger geworden dus heb het daarom laten liggen. Hopelijk is het bij jullie ook snel raak anders zou ik idd eens informeren bij een gynaecoloog.