Duphaston en woede?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nuschie, 8 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuschie

    Nuschie Lid

    7 okt 2023
    12
    9
    3
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Hoi allemaal,

    Even kort samengevat wat mijn situatie is:
    Ik heb PCOS. De laatste jaren is mijn cyclus niet alleen onregelmatig meer, maar blijft ook gewoon helemaal weg. Rustig een jaar als ik zelf niks inneem aan hormonen.
    Inmiddels 7 IUI behandelingen gehad met KID want mij man is onvruchtbaar.
    5x d.m.v letrozol met rijping van 1 eicel.
    1 poging was raak, maar werd een vroege miskraam.
    2x d.m.v injecties fostimon. Heel veel pijn in de eierstokken gehad door fostimon. Eerste keer steeds de dosis moeten ophogen en uiteindelijk 1 eitje weten te rijpen. (Streven was 2 à 3) 2e keer meer succes en 2 eitjes weten te rijpen, wel weer begonnen met een lagere dosis en steeds moeten ophogen. 3e keer begonnen met een hoge dosis. En moeten staken wegens overstimulatie (17 rijpende eiblaasjes) toen heeft alles weer stilgelegen, wachtend op een gesprek met de arts.
    Samen besloten weer terug te gaan naar letrozol. Dan maar 1eitje tegelijk.
    Die pijn die fostimon mij geeft, wil ik niet meer. En dan steeds heen en weer voor al die echo's om te zien hoe veel er rijpt. Dat trek ik niet.

    Nu lag alles stil dus moet ik natuurlijk weer een duphaston kuur nemen. 10 dagen 3x per dag een pilletje. Dan krijg ik circa 2 dagen na het stoppen een ontrekkingsbloeding, en dat telt dan als start cyclus.

    Nu heb ik dit de afgelopen 10 dagen genomen en wat een verschrikking voor mijn humeur dit keer zeg!
    Normaal als ik het gebruik veel hoofdpijn, maar dit keer chagrijning! Niet normaal!
    Ik voel zo veel woede in mij. En ik weet dat het daardoor komt, maar wat doe je er aan?
    Nergens zin in, moe, boos.

    Nog erger dan PMS tijdens een natuurlijke cyclus. :confused:

    Hebben meer dames ervaring met duphaston en zoveel innerlijke onrust? Ik heb het vaker gebruikt hoor. Maar wat ik zeg, nooit zo erg last gehad hiervan.
    Hopelijk trekt het de komende dagen snel weg, nu ik klaar ben met de kuur.
     

Deel Deze Pagina