Hallo allemaal. na jaren doormodderen heb ik nu echt besloten om hulp te zoeken voor mijn zoontje. maandag ga ik naar de huisarts. dat is de 1ste stap. mijn zoontje is 8. en hij heeft erg vaak woede aanvallen, hij accepteert geen nee. wij moeten doen wat hij wil anders begint hij te gooien/slaan etc. zijn zusje is vaak de klos, ik zit er nu zelf helemaal doorheen, en wat ik ook probeer niks helpt. ik kan niet meer. ik ben alleenstaande moeder, en heb gewoon nooit de tijd om bij te komen, ik ben savonds al zenuwachtig hoe het gaat de volgende dag. op visite is een ramp, winkelen is een ramp, ik zit gewoon op alle punten vast. op school is mijn zoon een heel ander kind. en hij heeft een goed rapport. maar daarbuiten is het niet meer te houden. ook eten is zeer moeilijk hij eet bijna niks. geen enkele groente, nasi. soep. hij eet het niet. alleen aardappels en vlees. iets anders eet hij niet. en verder brood met chocopasta dat was het wel zon beetje. thuis iets opruimen mag ook niet, papiertjes, oude knutsels. niks mag weg. ik doe dat wel stiekum maar zo gaat het gewoon niet langer, sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moest het gewoon een keer kwijt. ik ben benieuwd wat de huisarts ervan zegt. en ik denk dat ik zelf ook wat meer hulp nodig heb. in ieder geval om weer wat rustiger te worden. ik voel me altijd moe, zenuwachtig, etc,
Goed dat je hulp zoekt. Je klinkt inderdaad alsof je er behoorlijk doorheen zit en het is goed dat je dit erkent. Wij hebben de stap naar hulp al heel vroeg gezet bij onze dochter en dit ging in eerste instantie ook om gedrag. Ik verwacht dat je huisarts eerst Integrale Vroeghulp in zal zetten. Dan wordt er breed gekeken naar je zoon en kan er aan de hand daarvan wat specifieker gekeken worden. Misschien is het fijn voor je om hier al iets over te lezen? Geef ook zeker aan dat het voor jezelf teveel is. Wie weet voelt je zoon dat wel aan en verergert zijn gedrag wel. Daar kun je niks aan doen maar het is wel goed om te weten voor een hulpverlener. Sterkte en succes.
Wat goed dat je aan de bel gaat trekken!! Er zitten zeker eigenaardigheden aan het gedrag wat je beschrijft, maar het is ook erg verstandig om voor jezelf aan de bel te trekken. Het klinkt als dat je heel goed een luisterend oor en iemand die met je mee kijkt naar het gedrag van je zoon, kan gebruiken!! Hoop dat de huisarts jou de juiste doorverwijzing kan geven! Sterkte!
Bedankt voor jullie reacties, dat doet me nu al goed. ik zal zo even googelen wat integrale vroeghulp precies inhoudt ik had eigenlijk ook veel eerder aan de bel moeten trekken, maar dacht altijd het komt wel goed als hij groter word.. bij consultatie bureau vroeger wel vaak aangegeven, maar die zeiden alleen maar het is een fase, gaat wel weer over. etc. ik had veel meer door moeten zeuren toen denk ik, maarja dat is achteraf haha. nu moet er gewoon echt wat gebeuren
Goed dat je om hulp gaat vragen. Als de huisarts het niet goed weet dan neem contact op met de gemeente. Die regelen dit soort hulp ook.
Is er bij jullie gemeente geen gezinscoach ? Deze kun je ook inschakelen voor hulp in jullie gezin. Goed dat je de stap zet om hulp te zoeken. Succes en sterkte